|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Jeg skulle kjøpe med meg et par jordbærkurver i butikken i dag. Ble stående litt bak en gammel dame i sånn "handicapbil", og la merke til at hun rotet veldig oppi kassene der jordbærkurvene sto. Såpass at jeg et øyeblikk vurderte å spørre om hun trengte hjelp, tenkte kanskje hun slet med å få tak i kurvene, siden kassene var plassert litt opp i høyden og hun satt i denne "bilen" sin. Men så så jeg etterhvert at hun slett ikke hadde vansker med å nå frem. Neida, hun drev rett og slett og plukket og gransket jordbær fra alle kurvene i kassen, fylte på sin egen kurv slik at denne ble breddfull og vel så det, med de peneste, største jordbærene. På bekostning av de andre kurvene rundt, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Ja jeg har stort sett samme erfaring som deg. Alltid eldre mennesker, med få unntak. Skjønner ikke helt at de tror dette er ok?
![]() |
#3 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?De gjør akkurat som de vil, og så klager de over at yngre er frekke?
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?O jess. Da jeg jobba i butikk så jeg myyye av dette. Men tro ikke at det var bare gamle damer. Åneida. Jeg jobba på Oslos vestkant. Og de middelaldrende damene (50+) med de dyreste klærne og mest bling var absolutt verst. Tenker vi gikk en kurv i manko per tiende kurv pga topping av egne kurver.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Her oppe ser jeg foreløpig bare jordbærkurver som er pakket inn i plast og koster 39 kr. Og da er det jo ikke så lett å stjele jordbær fra nabokurven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Men hvis dette er så gjengs. Hvorfor i alle dager selges ikke jordbær pr. kg i stedet for pr. kurv i butikkene da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Fysjom, frekke damen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Har sett det samme. De himler med øynene over "dagens ungdom". De er jo ganske håpløse selv i blandt ja.
![]() |
#10 |
*gjesp*
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
![]() |
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?De tror vel at alle andre enn de liker de dårlige bærene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Har ikke sett noen gjøre det, men ar jo sett nesten tomme jordbærkurver som står igjen på slutten av dagen, så at noen gjør som beskrevet, er bra sikkert. Vi kjøper stort sett av de som sitter langs veien her, de jordbærene er ferskest og man får fulle kurver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Så det samme fenomenet i butikken i går, da sto det tre eldre damer og pillet i vei for å fylle sine egne kurver. Strategisk plassert sånn at ingen andre fikk slippe til..(handlevogner er breie!) Jeg fant en annen plass for å kjøpe jordbærkurven min jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Jeg er litt sånn ja og tja til det der jeg. På ett vis syns jeg ikke det er greit, på et annet vis så gidder jeg ikke kjøpe en eneste kurv om jeg ser at de alle har dårlige bær i seg. På ICA der jeg bor har de begynt å pakke alle kurvene inn i plast, noe som har ført til at en tredjedel av bærene er dårlige. Det må da tross alt være bedre å selge noen kurver, enn ingen.
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Jepp, dette har jeg sett mye av, og jeg har varslet fra til butikken om det jeg har sett. Kiwi-butikken selger nå jordbær med plastikk over.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Det samme med tomater. Til slutt blir de jo stygge av all klemmingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Åh åh, her kunne jeg kommet med mange historier, jeg jobber i butikk og ser dette fenomenet og andre daglig.
![]() |
#18 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?De siste jeg kom over som gjorde slik, var en gjeng østeuropeere...
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hva er det med gamle folk som skal kjøpe jordbær?Hvor rene er jordbærplukkerne på fingrene da, tror dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|