Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Brunt skinn - passer det til alt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 16:44   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Brunt skinn - passer det til alt?

Jeg er egentlig ganske nazi på fargesammensettinger. Alt må liksom passe sammen, og jeg er svært lite vågal. Dette har jeg tenkt til å prøve gjøre noe med.

Brunt skinn, f.eks. støvletter, sandaler, veske, jakke o.l., passer det til alle farger? Kan man f.eks. ha en grå kjole, sammen med brune skinnsandaler og brun veske? Eller blir det helt feil?

Jeg safer liksom alltid med sort, farger som blir tatt igjen i ett eller annet eller annet nøytralt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 17:17   #2
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brunt skinn - passer det til alt?

Grått og brunt sammen er ganske fint, synes jeg. For eksempel grå strikkekjole og brune støvletter. Men brunt og svart sammen går aldri, i mine øyne.

Gammel 01-07-10, 17:19   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Brunt og svart er bare trist, men det kan funke om det er den rette brunfargen. Grått og brunt derimot
Det ser helt skrekkelig ut i mine øyne..

Gammel 01-07-10, 17:24   #4
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Kommer det ikke litt ann på hvilke nyanse brun fargen er i da? Jeg synest sjokoladebrunt passer til mange farger, men jeg vet ikke om jeg hadde brukt det med svart eller grått selv. Det hadde kanskje blitt litt kjedelig, eller?

Gammel 01-07-10, 17:26   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er ikke noe fasit svar på hva som går. Man må se an..

Marineblått og brunt hadde en bekjent av meg særdeles mye på seg. Det var skrekkelige farger sammen, men alt kommer jo an på nyanser.

Gammel 01-07-10, 17:46   #6
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker ikke på brun bukse og grå genser altså. Det ville jeg ALDRI brukt.
Men brunt skinn. Som i sandler. De under f.eks., men da i brunt skinn. Går ikke det altså? Kan de ikke brukes til sort eller grått? *har ikke peil*

Gammel 01-07-10, 18:13   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

De på bildet er jo ikke brune når du har føttene oppi. Syns de så ganske svarte ut, jeg. :myser:

Og svaret ellers er nei. Det syns jeg ikke, selv om jeg gjerne vil. :har brune støvletter:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 18:16   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Den lyse tyrkisblå fargen som er på ting og tang nå er kjempefinfin til brunt skinn! Grå også syns jeg.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 18:17   #9
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

De på bildet er jo ikke brune når du har føttene oppi. Syns de så ganske svarte ut, jeg. :myser:

Og svaret ellers er nei. Det syns jeg ikke, selv om jeg gjerne vil. :har brune støvletter:

Nei, jeg fant de ikke i brune. Derfor skrev jeg "i brunt".
Men, ok, brunt skinn og grått, er fy-fy.

Kanskje like greit at jeg fortsetter å safe? Jeg har virkelig ikke peil altså.

Gammel 01-07-10, 18:24   #10
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Den lyse tyrkisblå fargen som er på ting og tang nå er kjempefinfin til brunt skinn! Grå også syns jeg.

Er det denne fargen du mener?

Gråfargen jeg snakker om over er slik:

Gammel 01-07-10, 18:28   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei, jeg fant de ikke i brune. Derfor skrev jeg "i brunt".
Men, ok, brunt skinn og grått, er fy-fy.

Kanskje like greit at jeg fortsetter å safe? Jeg har virkelig ikke peil altså.

Det passer til noe grått, men ikke alt. Iallfall føler ikke jeg meg vel med mine ganske så brune støvletter med den typen grå jeg bruker. Men så kan det jo igjen være fint til blågrått ...

Sånn er det, det er jo ingen fasit. Men hvis du kjøper brune sko for å være sikker på at du kan bruke dem til alt, så er det ikke sikkert du vil synes det når du har dem på føttene. Det var bare det jeg mente.

Gammel 01-07-10, 18:31   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

For ordens skyld: Jeg snakker om en brun av denne typen

og den syns jeg ofte at ikke passer til grå av denne typen:

Ikke syns jeg den er fin til sånn turkis heller, men der ser jeg at jeg nok er ganske alene i denne verden.

Gammel 01-07-10, 18:33   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det var mye som ikke "var tillatt" för men som man ser mye av naa. Saa mye at man begynner aa like det og bruke det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 19:11   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Ja, for å ikke snakke om rosa og rødt. Det var big no no før, men jentene har hettegensere med rødt og rosa, røde bukser med rosa pynt og t-skjorter med rødt og rosa

Liten digresjon..

Gammel 01-07-10, 20:16   #15
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det går litt på om fargene er varme eller kalde, jeg kunne funnet på å bruke grått og brunt sammen, tror jeg, særlig om de er litt duse og "skitne/slitte" i fargen begge to. Og det går litt på stoffet også, en grå, myk velourkjole passer ikke til shiny brune sko, men til f.eks matte, semska brune sko, synes jeg det går. Ja, dette var jo tydelig forklart.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 20:21   #16
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Er det denne fargen du mener?

Den gråfargen du viser over her, synest jeg passer sammen med de sandalene du viste litt lengre oppe.

Gammel 03-07-10, 22:55   #17
Nekinna2402
*gjesp*

Nekinna2402 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syns det er et nei nei.. men er ikke spesielt glad i brun, syns kun det passer til veldig få farger igrunnen men jeg er sikkert en smule rar

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 22:57   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har brun skinnjakke og den bruke eg til alt.

Gammel 04-07-10, 10:25   #19
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Har akkurat kjøpt meg brune og svarte sko - liker godt den fargekombinasjonen ...

Jeg sliter mer med å kombinere forskjellige brunfarger. Ender ofte opp med ikke å bruke brune sko så mye fordi fargen blir litt feil til brunfargen i klærne.

disse fargene (men i clog modell):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg airstep brown black.jpg (27,3 KB, 7 visninger)
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.