Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Verdi på gave når invitert/ikke invitert

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 22:16   #1
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Verdi på gave når invitert/ikke invitert

Jeg har flere søskenbarn som nå når gifteklar alder.

Vi har blitt inviert i de brylluper som har vært. Nå skal enda et søskenbarn si sitt ja, og da lurer jeg på dette med gave.

Er det normalt å gi likestor gave når en ikke er invitert, gjøre likt bland søskenbarn liksom? Eller vil det bli sett på litt som "furting" fordi vi ikke ble innviert?

Om vi er invitert kjøpes samme gave, uansett om vi kommer eller ikke, uansett selskapligheter.

Gammel 27-05-10, 22:18   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdi på gave når innvitert/ikke innviert

Jeg hadde neppe kjøpt stor gave hvis jeg ikke hadde vært invitert i bryllupet. Da hadde jeg sendt en oppmerksomhet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:18   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg hadde neppe kjøpt stor gave hvis jeg ikke hadde vært invitert i bryllupet. Da hadde jeg sendt en oppmerksomhet.

Enig med Gaia

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:21   #4
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vet ikke om jeg hadde sendt noe i det hele tatt. Da vi giftet oss, forventet vi heller ingen gaver fra dem som ikke var invitert. Det kom et par, men ikke fra soeskenbarn.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:39   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdi på gave når invitert/ikke invitert

Ehh... bør man gi gaver til kusiner og fettere man ikke har nært nok forhold til til å bli invitert i bryllupet? Er det en selvfølge at kusiner som reiser til utlandet for å gifte seg får gave? Da har jeg noen svin på skogen tror jeg .

Gammel 27-05-10, 22:39   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke sendt gaver til søskenbarn som giftet seg, dersom vi ikke var invitert i bryllupet. Jeg kunne sikkert finne på å sende kort eller blomst, dersom det var et søskenbarn jeg hadde et forholdsvis nært forhold til, men var det noen vi ikke omgikkes, kunne jeg også funnet på å ikke gjøre det. (Vi fikk heller ingen gaver fra søskenbarn da vi giftet oss, bortsett fra at det er mulig noen av gavene fra tanter og onkler var signert hele familien.)

Gammel 27-05-10, 22:41   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde gitt en presang, men ikke like dyr som om jeg hadde vært invitert.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:46   #8
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Gave skal de få

Gammel 27-05-10, 22:47   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde gitt noen gave i det hele tatt, ville det vært i kategorien liten oppmerksomhet og ikke noen stor gave som man gir når man er invitert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.