Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor "pen" må en bryllupskjole være?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 08:23   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor "pen" må en bryllupskjole være?

Litt inspirert av en annen tråd her.

Jeg skal i augustbryllup i år og har kjøpt en kjole. I følge mange her på forumet er den kanskje for hverdagslig. Den er i lin, men er fôret. Den er rød og hvit og rekker til knærene. Jeg tror den kostet omtrent 800,- , men kjøpt på halv pris.

Så har jeg en kjole kjøpt til en gallamiddag. Den er kjøpt på skikkelig kjolebutikk, er i sånt blankt stoff og forsid. Kostet ca 3000 kroner den gang for 4 år siden. Den synes jeg er for pyntet, men den er kanskje ikke det? Den er mørk blå og derfor ikke så sommerlig.

Sist redigert av Karamell : 26-05-10 kl 08:53.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 08:28   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "pen" må en bryllupskjole være?

Mitt inntrykk er at kjoler ofte klassifiseres som "pene" etter stoffet heller enn snittet. Jersey (bomull) blir ofte ikke regnet som "pent", mens sateng (bomull) regnes som "pent".

Gammel 26-05-10, 08:30   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på bryllupet.

Prisen er irrelevant, men man skal være skikkelig pyntet. Generelt sett synes jeg ikke at bomullskjoler er pyntet nok for bryllup, men det finnes selvfølgelig unntak.

Den mørkeblå kjolen er nok ikke for pyntet, men du har nok rett i at den ikke er særlig sommerlig. Så det blir en avveining. Har du bilde av den andre kjolen?

Gammel 26-05-10, 08:30   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal i bryllup i sommer. Jeg skal ha på meg en kjole fra s'nob. Den er pen - men med dongeribukse, så har jeg kanskje kunne brukt den litt pyntet til hverdags også. FOr meg er stoffet avgjørende. - samt tilbehør, selvfølgelig.
I bryllup er det for meg utenkelig å gå med lang gallakjole.

Gammel 26-05-10, 08:34   #5
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer veldig an på bryllupet, mener jeg.

Jeg har faktisk vært i et bryllup der flere stilte i dongeri, men dette bryllupet ble feiret på ei hytte, så det var forsåvidt greit.

Tilbehør gjør mye med et antrekk.

Gammel 26-05-10, 08:35   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det kommer jo helt an på kleskoden i bryllupet. En bomullskjole skulle det nok mye til at jeg hadde brukt i et bryllup, men igjen, det kommer jo helt an på settingen. Prisen har ikke noe å si, det er snittet, samt kvaliteten på stoffet som teller.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 08:35   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det kommer ann på bryllupet.
Kan du ikke legge inn bilde?

Gammel 26-05-10, 08:37   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rettelse: den er i lin, ser jeg. Bilde på vei.

Gammel 26-05-10, 08:41   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Kjolen, hengene i spoter i taket. Den er penere på. Siste bildet viser "legg" på brystet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 17. mai ++ 033.jpg (197,2 KB, 158 visninger)
Filtype: jpg 17. mai ++ 034.jpg (192,7 KB, 87 visninger)

Gammel 26-05-10, 08:43   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hva dresskoden er, føler jeg.
Er dresskoden "Pen sommerkjole" eller noe i stilen der, så funker den, men den kan jo fint brukes til hverdags også...Fin var den iallefall.

Det aller viktigste er at du føler deg vel, tenker jeg.

Gammel 26-05-10, 08:46   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Vet ikke dresskoden for vi har ikke fått skriftlig invitasjon enda. Men det er ikke kirkebryllup og bruden har ikke hvit kjole. Hun har kjøot en veldig fin kjole da - på Agape. Det skal feires i borettslagets festlokaler og de fleste gjestene kommer til kaffe. Kun familie til middag. (Jeg skal spise middag).

Gammel 26-05-10, 08:49   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg ville nok aldri brukt den til hverdags, tror jeg. Kanskje på en finere resturant i et varmt land.

Gammel 26-05-10, 08:50   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjolen var fin. Hvis det er et litt uformelt bryllup, går det utmerket. Du bare stæsjer den opp med litt tilbehør (men sånt er jeg skikkelig dårlig på).

Gammel 26-05-10, 08:52   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det kommer an på flere ting. :vanskelig: En bomullskjole kan være pyntet nok, eller den kan pyntes opp med pent sjal, smykker eller annet tilbehør. Særlig om sommeren er pene sommerkjoler i bomull absolutt pyntet nok, hvis resten av antrekket også er pyntet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 08:53   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Nessie var med meg å kjøpte den, så da satser jeg på det går bra.

Gammel 26-05-10, 09:16   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som Karamell, jeg ville brukt den der i bryllup uten å betenke meg noe særlig om. De bryllupene jeg har vært i, har den stilen der vært helt vanlig. Når det er bryllup med fest på ungdomshuset, da går man ikke i galla.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:23   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Du må ha høyhælte sko og et pent smykke.
I august er sikkert du brun og lekker i tillegg - og da blir du nok smashing.
Ut fra bryllupsbeskrivelsen høres det ut som om dette er en mye bedre kjole å velge enn gallakjolen - definitivt.

Gammel 26-05-10, 18:27   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du må ha høyhælte sko og et pent smykke.
I august er sikkert du brun og lekker i tillegg - og da blir du nok smashing.
Ut fra bryllupsbeskrivelsen høres det ut som om dette er en mye bedre kjole å velge enn gallakjolen - definitivt.

Enig.
Og tilbehøret er viktig!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 18:40   #19
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott kjole synes jeg, og finfin til et litt mer uhøytidelig bryllup.

Jeg ville hatt et perlekjede, matchende øredobber, satt opp håret i en litt løs, men pen knute, tatt et hvitt, heklet sjal over skuldrene og hatt hvite pumps med en (liten) hæl (evt pene sandaler)

Veske=clutch/konvolutt

Gammel 26-05-10, 18:51   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt fin nok!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.