Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 13:56   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Vi har et canon 350D etter svigerfar han kjøpte det vel ny i 2006?!?Og med det har vi en DEL linser eller heter det objektiv? :føler meg blond i dag:
origina 18-55?!? har vi aldri bruk for den har ikke bilde stab, så svigerfar kjøpte et 28-70 tokina som vi bruker til allround. Det er ikke noe lett objektiv og så har vi ekstra batteribakke på den(2 canonbatteri i den så er lang leve tid. jeg synnes kamera blir så rart å holde i uten den). Så jeg synnes det er et tungt kamera å drasse på. Den passer ikke i sånn "liten" veste med tokina objektive på. så skal vi ha det med må vi ha hele sekken med.. hVi bruker det til spesielle ting.
Jeg hadde et canon powershot 60etteller annet?! men det ble så tregt og gammelt så fikk et nytt i fjor, canon powershot e1...men jeg liker ikke bildene det kamera gir, blie veldig lyse hvite bilder ofte . Vet ikke helt hva jeg gjør feil. for kamera har jo fått flere best i test i for osv det er sånn ha med overalt kamera...

Så har jeg sett på et Canon 500D Virker så mye lettere og er med 18-55 objektiv.
Hun på fotobutikken var ikke sikker på om jeg kunne bruke de vi har fra før. har org canon, tokina og sigma til.

Så på et Signa 28-70?!? og den var og lett.

Eller en casio exilim ex-h10. Som hendy kompaktkamera...

Så HVA SKAL JEG gjøre?
Eller hva skal jeg ønske meg i bursdaggave?
Nyt kompaktkamera eller nytt speilrefleks?

Eks på bilder med powershoten:

Folk blir hvite i ansikte, eks snoopy og mann. Men blir greit ute. Se så fin snøbil
åh bildene av snoopy var på en snurr får være sånn til senere :løpe ut døra nå:
Og se bort fra røde øyne, har ikke redigertbildene bare smokket de inn

Sist redigert av Honda : 30-05-10 kl 17:40.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.