Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkle kremkaker-oppskifter ønskes !

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 16:31   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkle kremkaker-oppskifter ønskes !

Har fått i oppgave å bake flere kremkaker til 17.mai-feiring på skolen.
Kremkaker baker jeg svært sjelden selv, ingen i familien er spesielt glad i det. Hadde jeg fått i oppgave å lage sjokoladekake, gulrotkake, ostekake, kanelboller og mye annet, så hadde det vært helt greit. Men selvfølgelig ble det bløtkaker.
Problemet er ikke å bake en bløtkake f.eks, det er å pynte den så den ser flott ut. Får ikke til at det ser pent ut på sidene av kaken.

Er det ikke noen enkle kremkaker man kan bake som ikke skal pyntes på den måten ?

Noen som har tips og oppskrifter ?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 16:40   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle kremkaker-oppskifter ønskes !

Jeg er heller ikke noe god på kakrpynting. Jeg lager kremkake hver 17. mai men den er veldig enkel. Jeg lager først dette sukkerbrødet, og lar det avkjøles helt i formen opp-ned, da blir det kjempefint. Deler det i tre deler. Så dynkes bunnene med melk, og jeg pisker en to små kartonger kremfløte med litt melis og vaniljesukker (ikke for mye!) og sprer det utover bunnene etter å ha smurt litt jordbærsyltetøy over. Så legger jeg på skivede, friske jordbær. Dekker kaken med pisket krem oppå og på sidene og legger masse skivede jordbær på toppen.
Denne er fast tradisjon og seksåringen blir hysterisk om hun ikke får denne, hun elsker den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.