Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 11:14   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?

Da tenker jeg ikke på ting man må delta i.
Spiller poden fotball må man stille med kake/vaffelrøre osv til trening/kamper. Med barn på skolen er det naturlig at man tar et år i FAU.

Men andre ting.
Deltar du i den lokale 17.mai komiteen?
Stiller du på dugnad i boligfeltet/blokka/grenda?
Sitter du i styret i en organisasjon?
Engasjerer du deg i den lokale hundeklubben?

Eller er du en av de som hater slikt og gjerne skulker, betaler deg ut, ikke gidder å bidra, synes sånt er latterlig?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:16   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?

Jeg har arrangert 10 talls dataparty, både store på TG på hamar og mindre lokale. Helt uten betaling. Synes det er givende å gi ungdommen (haha jeg er jo bare 23 selv men deltagerene er en del yngre som oftes) et rusfritt tilbud utenom idretten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:16   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler meg ut der jeg kan. Ha'kke tid. :enkelt&greit:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:16   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, Floksa, men nå fikk jeg litt Homgang-vibber her.

Gammel 13-04-10, 11:17   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg betaler meg ut der jeg kan. Ha'kke tid. :enkelt&greit:

Ah. Nei. Jeg var frivillig på by:Larm et år.

Gammel 13-04-10, 11:17   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:stor lang pekefinger:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:18   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.
Jeg deltar på litt som regel. Jeg bor i ei bygd med lange dugnadstradisjoner, men det er tydelig at tradisjonene forsvinner litt mer og mer.

Akkurat nå er jeg kun med i FAU, og så skal jeg være med å kreve inn kontigent for Ungdomslaget i bygda iløpet av året. Men det er også sånn at når det avholdes fester her, på bygdehuset, så er det sånn rotasjon på det å hjelpe til på festen. Men det er ikke akkurat ofte fester, så det er en liten greie i grunn.

Har aldri vært borti at man kan betale seg ut akkurat. Så det er ikke et alternativ.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:19   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er ikke guttungen med i hverken korps eller idrettslag, så der slipper vi billig unna dugnader.

Dugnad i borettslaget stiller vi på to ganger i året, og vi har stilt på dugnad i barnehagen(e).

17. mai-kommiteen er alltid 6.trinn ved den loale barneskolen, så der blir det vår tur om fem år.

I år var det faktisk kampvotering om hvem som skulle stille som klassekontakt for første trinn. Mulig dette var drevne folk som erfaringsmessig vet det er minst å gjøre i førstetrinnet, og dermed gjør unna "sin dont" så tidlig som mulig. Jeg har en stående avtale med mannen min om at jeg har tatt meg av/tar meg av barnehagene i alle år, så nå er det pokker meg han sin tur å ta skolen, så han ender nok et år som klassekontakt han med.

Mannen min er forøvrig vara i styret i borettslaget.

Jeg har sittet i SU i barnehagen til Storebror, og kommer til å stille i AU/SU i barnehagen til Lillemann neste år, antar jeg - om ikke noen annen hopper opp og sier de gjerne vil ha jobben.

Og sånn utenom det, har vi mer enn nok med å holde hjulene i gang på hjemmebasis, så mer orker vi ikke engasjere oss, og har fint lite med dårlig samvittighet av den grunn.

Ellers jobbet mannen min og jeg høyst og velvillig frivillig for Oslo Irish Music festival for noen år siden.

Gammel 13-04-10, 11:27   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint lite. Jeg mangler dugnadsgenet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:27   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, frivillighet er en stor el av meg tror jeg. Nå er jeg faktisk ikke engasjert i noe, men jeg har sagt at jeg stiller som speiderleder den dagen guttungen starter i speider (til høsten tenker jeg).

Vi stiller på dugnader på skolen, to i året.

Gammel 13-04-10, 11:28   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

....
Deltar du i den lokale 17.mai komiteen?
Stiller du på dugnad i boligfeltet/blokka/grenda?
Sitter du i styret i en organisasjon?
Engasjerer du deg i den lokale hundeklubben?...

Jeg har deltatt i den lokale 17. mai komiteen, dugnader i nærområdet uten å måtte, har sittet i et 20-talls organisasjoner, men er med i bare en utenom ungegreier nå. Men jeg vil veldig gjerne slippe den lokale hundeklubben .

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:30   #12
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg sender mannen he he . Han har akkurat nå avsluttet 6 år i styret i velforeningen, han er i styret og med som trener for allidretten på skolen (og han er i FAU for øyeblikket). Så styrer jeg A/S Hjemmet....Dugnader stiller vi på hele tiden, men har faktisk måttet betale oss ut av et par pg av tidsklemma.

Gammel 13-04-10, 11:33   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig deltar vi bare på dugnad i borettslaget, men det er den eneste vi blir bedt om å gjøre også.

Hvis ungene mine begynner med sport, tror jeg både jeg og mannen finner det naturlig å engasjere oss. Enten som trenere, oppmenn eller hva som helst, egentlig. At man leverer vaffelrøre til cuper og sånt ser jeg på som obligatorisk. Mine foreldre gjorde dette.

Jeg har vært i SU i barnehagen, og er ganske sikker på at jeg også kommer til å påta meg verv når de etterhvert begynner på skolen.

Gammel 13-04-10, 11:35   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det gjør jeg. Jeg sitter i SU (og har gjort det hvert år), jeg deltar på dugnader i barnehagen og borettslaget, og etterhvert hvis Glitterbarnet involverer seg i en fritidsaktivitet, så kommer jeg nok til å engasjere meg der også. I tilegg er jeg engasjert i styret til en liten, lokal organisasjon som jobber med et prosjekt i nærmiljøet. Ubetalt,d et også. Selv om jeg bor i byen! Selv om jeg har en karriere! Selv om jeg er relativt trendy! (sånn med henvisning til min tråd om et avisinnlegg hvor dette tydeligvis ikke går an).

Sist redigert av Tallulah : 13-04-10 kl 11:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:40   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Telte SU/FAU, altså? Jeg har vært FAU-leder. Og så har jeg tilbrakt mye tid med å lære småsopper å stelle hester/ri, og handicapridning. Jøss, jeg er jo rene Moder Theresa.

Gammel 13-04-10, 11:44   #16
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg har jobbet veldig mye frivillig i mitt liv, og gjør det nå også, selv om kapasiteten er noe redusert ift det barnløse studentlivet.

Stiller på dugnad med mindre jeg har god forfallsgrunn. Vara i FAU i bhg, og er beredt på å ta min tørn i borettslagsstyre el før eller seinere.

Gammel 13-04-10, 11:44   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er klassekontakt for klassen til eldstemann, og var klassekontakt både da han gikk i første og andre. Teller det? Jeg satt også fem år i styret i en frivillig organisasjon. Hadde ungene min vært aktive i ting og tang, så hadde jeg kanskje engasjert meg, men siden de ikke er med på aktiviteter som krever foreldreinnsats, så blir det per def ikke noe av det.

Gammel 13-04-10, 11:45   #18
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Da tenker jeg ikke på ting man må delta i.
Spiller poden fotball må man stille med kake/vaffelrøre osv til trening/kamper. Med barn på skolen er det naturlig at man tar et år i FAU.

Naturlig for hvem? Er det virkelig naturlig for alle å ta et år i FAU? Tror ikke det. Det er heller ikke naturlig for alle å stille som klassekontakt. Det er stadig klasser som ikke har det en gang.

Ja, jeg sitter/har sittet både som styremedlem, FAU, SU og Klassekontakt. Jeg stiler opp på dugnad i barnehage og boretslag. Det er innimellom ufattelig kjedelig, men det må til.
Ja, og så baker jeg kaker til arrangementer på skole og barnehage. Det siste er det minst krevende.

For ikke å snakke om studietiden da man bodde, levde og åndet for/på Samfunnet.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:45   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående å ha foreldre som trenere for barnelag, så er det faktisk noe jeg er litt i mot på prinsipielt grunnlag. Jeg har fått mer sansen for sportsklubber som også tar de små seriøst, og bruker trenere som kan håndtere barn, både pedagogisk og med tanke på fysikk, enn velmenende foreldre uten altfor mye kunnskap.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:47   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det er ikke naturlig å ta et år i FAU. Det er da rett og slett for mange foreldre til at alle kan ta et år der. Jeg har aldri vært med i FAU og har heller aldri blitt spurt om å være med. Det finnes nok av ivrige foreldre som melder sin interesse, ofte også i forkant av valgprosessen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.