Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Forkortelser på forumet

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-10, 11:08   #1
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Forkortelser på forumet

Jeg dumpa inn i en lavkarbo tråd her om dagen, og ble selvfølgelig sittende som et spørsmålstegn der (som i andre tråder jeg av og til dumper innom). Det brukes mange forkortelser, og har en ikke vært med fra starten i en tråd, eller en sjanger (skrives det sjanger??), kan det være vanskelig å forstå alt.

Uansett i lavkarbotråden stod det cc. Hmmmmm, ikke lett for en nykommer som meg å skjønne, så jeg måtte spørre. cc= cottage cheese. Logisk når jeg vet det, men var ikke i cottage cheese moduset, så jeg skjønte det ikke av meg selv.

Så da kommer poenget: Hvilke andre forkortelser brukes her inne på forumet? Kanskje det burde finnes et oppslagsverk for forkortelsene som brukes!!!??? Og da tenker jeg ikke på de vanlige forkortelsene som osv, m.m., f.h.v, cm, ca, mm, km, ja du skjønner hva jeg mener.

Jeg kan huske jeg har vært borti disse:
FP= Foreldre Portalen
cc= cottage cheese
FF= Frustrerte Fruer
PP= Privat Practise

Gammel 04-04-10, 11:20   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forkortelser på forumet

FB = Facebook
GA = Grey's Anatomy
HIMYM = How I Met Your Mother

Gammel 04-04-10, 11:22   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

VD - Vampire diaries

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 11:25   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange forkortelser som er litt merkelige, og bare fins på forum. Kommer ikke på så mange i farten, men MM (morsmelk), MME (morsmelkerstatning) og BHG (barnehage) er ihvertfall mye brukt. Og så er det en for en sjokoladeostekake som jeg ikke kommer på (CCB?)

Og så er det jo de forkortelsene som er helt uforståelige om man ikke har vært ufrivillig barnløs, og som har med dager før og etter eggløsning og hva vet jeg - jeg kan dem ikke.

Men jeg kan OM (Odd Molly).

Sist redigert av Filifjonka : 04-04-10 kl 11:35.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 11:31   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NEK = noe enkel karakter.

Gammel 04-04-10, 11:58   #6
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

PK = Politisk Korrekt
Den er det i grunn lenge siden jeg har sett, men den må med.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 12:02   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og så er det jo de forkortelsene som er helt uforståelige om man ikke har vært ufrivillig barnløs, og som har med dager før og etter eggløsning og hva vet jeg - jeg kan dem ikke.

EL: Eggløsning
IKM: Ikke-mens (dvs. den dagen man håper mensen ikke kommer)
DPO: Dager etter eggløsning (Days Past Ovulation)
TR: Tante Rød (brukes ikke av de som er så voksne at de klarer å skrive "mensen" uten å grøsse.)
LF: Lutealfase (perioden fra eggløsning til mens)

Gammel 05-04-10, 17:10   #8
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

HS: helsestasjon eller helsesøster

Gammel 05-04-10, 17:12   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

CF = Creme Fraiche
JBKM = Johannesbrødkjernemel

Gammel 05-04-10, 17:15   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

aC.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:27   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DM. Dustemamma.

Åh, nei, sorry. Deilig Mamma var det.

Gammel 05-04-10, 18:21   #12
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Supert! Nåkan jeg sjekke innom denne tråden når jeg ikke skjønner noe. Det er sikkert flere andre forkortelser, så bare fyll på!

Gammel 05-04-10, 18:30   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

DPO, ja.. I begynnelsen fikk jeg det aldri til å gå opp, for jeg trodde det betød Dager På Overtid.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:32   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nek? Det er da bare et helt vanlig ord. Blir det brukt som en forkortelse og, altså? Det betyr jo det samme, så...

Gammel 05-04-10, 18:58   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men jeg kan OM (Odd Molly).

Jeg er ikke ufrivillig barnløs (foreløpig i hvert fall), men disse kan jeg likevel. Det er vel ganske vanlig i prøverkretser? OM hadde ikke jeg klart.

Jeg husker at jeg ble veldig forvirret av at noen snakket om R i kaffebloggen.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:25   #16
Left
Passiv

Standard

ELN = El Naturalista

Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:15   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

aC.

Den er da selvforklarende.

Ellers betyr R i kaffebloggen Rosinbolle, og F-ordet er Ferie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:59   #18
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og er ikke W = wienerbrød?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:00   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:23   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

ELN = El Naturalista

eln = eller noe. Visstnok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.