|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvordan lager du grønnsakssuppe?Et av mine husmor-forsetter for 2010 er å bli god på grønnsakssuppe. Jeg har laget et par bra prøveversjoner allerede ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Jeg vil gjerne abbonere på denne, jeg...
![]() |
#3 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Poteter, gulrot, kålrot, selerirot, løk, linser, litt kål og grønnsaksbuljong. Vi kjører suppa vegetarisk.
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?På ovnen nå putrer en med potet, gulrot, kålrot, persillerot, jordskokk, sellerirot og pølsebiter. Grønnsakene koker i buljong fra Helios og er foreløbig bare krydret med hvitløk. Den lukter i allefall veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Jeg lager mest minestronesuppe, men det varierer litt hva jeg har i den. Jeg steker løk og purre først, tilsetter gulrot, potet og squash, blander i hermetisk tomat og buljong, og så har jeg i bønner og evt kjøtt mot slutten av koketida. Krydder etter smak.
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?jeg har mange gode oppskrifter på forskjellige grønnsakssupper hjemme, men nå er jeg på jobb.
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Koker kraft på fårikålkjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Grønnsakssuppe med kjøtt, blir ikke det lapskaus? Jeg har ikke peil på grønnsakssupper, men om vi skulle ha lagd en, så ville jeg forsøkt med fond fra Touch of taste.
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?
Nei, lapskaus er jo tykk. Blir vel kanskje mer kjøttsuppe da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
Hva mener du med tykk? Tykk saus? Hos meg er sausen i lapskausen "vann". Men det er mer grønnsaker enn jeg ville tenke at er normalt i en grønnsakssuppe.
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?ja, det er jo såvidt det er saus i den. Her på Vestlandet er det iallefall forskjell på lapskaus og brennsnut (eller kjøttsuppe |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?*følgermed*
![]() |
#15 |
Dig for victory!
|
Jeg bruker sånn fond i mine supper, for jeg er ikke så begeistret for natriumglutamaten de putter i buljong. Mulig det er noe kjip tilsetning i den fonden også, men den får jeg i alle fall ikke sånn hodepine av.
![]() |
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Jeg bruker buljong uten natriumglutamat da. Og uten salt eller gjær alt etter som. Dersom jeg har hjemmelaget fond tilgjengelig bruker jeg den, men jeg har aldri funnet en kjøpefond jeg liker. Kanskje den over må prøves? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?2 poser med grønnsaksuppe, tilsatt: poteter, gulrøtter, kålrabi, løk, kjøttpølser (jeg liker ikke kjøtt i supper
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
Lapskaus har i min verden jevning - som oftest brunjevning. - altså, litt tykkere. (men nå skal jeg ha for at jeg ikke liker lapskaus da)
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Jeg har oppi et par pakker mr.lee-nudler.
![]() |
#20 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?Jeg pleier å lage en grønnsakssuppe med farseboller - meget populær her i huset.
![]() |
|
|