|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?En liten spinnoff fra tråden om Earth hour 2010.
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi skrur som regel også av lys i rom vi ikke oppholder oss i, og tar en runde før vi går ut for å skru av alt som er glemt. Det hender jo at vi glemmer noen lys, altså, jeg skal ikke påberope meg å være perfekt, men hovedregelen er at vi skrur av.
![]() |
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Nja, jeg prøver å være flink når jeg går ut av huset, men vi har alltid lyset på badet på og noe på kjøkkenet. Kan klart bli bedre.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, pleier å være flink på det, med unntak. Men jeg mener å ha lest/hørt at slike lamper som bruker lang tid på å slå seg på (mamma har et sånt lys på badet) bør stå på hele dagen, fordi pæra går mye raskere om man slår det av og på ofte, i tillegg til at slike lamper bruker mye mer energi ved å slå seg av og på ofte enn å bare stå på?
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?
Tenker du sparepærer?
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, jeg slår av lys i rom jeg ikke befinner meg. OG nå som det kommer mer og mer dagslys ute, blir det mindre og mindre lys inne.
![]() |
#8 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi er flinke til å slå av lyset generelt og sitter ofte i mørket om kvelden med bare stearinlys på bordet. Jeg synes vi er flinke i hverdagen til å tenke miljø, og får stadig høre på jobb at jeg tenker miljø der andre ikke har tenkt tanken engang.
![]() |
#9 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, slår alltid av alt når vi går ut og før vi legger oss. Har som regel ikke på lys på dagen, utenom på badet eller vaskerommet i kjelleren - men det skrus av når vi ikke er der.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, vi er vel ganske flinke, vil jeg si. Pleier å slukke av i et rom vi går ut fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, vi slår stort sett av i rom vi ikke oppholder oss i. Vi slår av "trege" lamper også, og de virker like lenge som andre.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi skrur av lyset i rom vi ikke er i. Det hender selvsagt at vi glemmer det litt. At det krever mer strøm å slå lyset av og på er visst en myte, litt som at det er bedre å la bilen gå på tomgang.
![]() |
#14 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Jeg har også hørt at noen lys bruker mer strøm ved å slaåes av og på enn å stå på hele dagen. Men husker ikke hvilke.
![]() |
#16 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Samme som vi gjør det. Det er utrolig mye spotter i dette huset (fra forrige eiere) og det trenger ikke stå på døgnet rundt. Jeg er heller ikke så veldig glad i å ha masse sterkt lampelys rundt meg.
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Lysstoffrør, tenker jeg? Det har jeg hørt også. Men jeg slår dem av likevel, for jeg orker ikke det skarpe lyset når det er lyst ute. Jeg slår av lys i rom vi ikke bruker, og helten slår det på.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi er flinke til å slå av lys. Det eneste lyset som vi ikke slår av om natta er det på badet. Vi bor i et gammelt hus med endel gamle brytere, de sitter så høyt oppe at gutta ikke rekker opp. Spesielt den til badet sitter kronglete og høyt oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?VI er flinke. I følge noen naboer FOR flinke - for de tror vi aldri er hjemme. (Vinduene mot gata er rom vi ikke er så mye på)
![]() |
|
|