Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg har lyst til å rødprikke VG og Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-10, 19:41   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst til å rødprikke VG og Dagbladet

Hva i alle dager tenker VG på når de legger ut en artikkel om en som skader seg alvorlig? Dagbladet har endog lagt ut videoen som visstnok dokumenterer hendelsesforløpet og lokker med "vi advarer mot sterke scener".

Nettaviser burde seriøst vurdere et tilbakemeldingssystem á la røde og grønne prikker for å få tilbakemeldinger på sånt. Jeg håper virkelig at det ikke er sånt man er interessert i å få dokumentert med bilder og videoer.

Link? Nix!

Gammel 23-03-10, 19:42   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har lyst til å rødprikke VG og Dagbladet

Jeg har også reagert veldig på dette, synes det har tatt veldig av i det siste? Jeg kan ikke huske å ha sett så mye av det tidligere, nå er det jo omtrent en ny bildeserie eller video av et menneske som skader seg eller dør per dag. Smakløst!

Gammel 23-03-10, 19:48   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det hjelpe om mange sender mail til avisene?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 21:18   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kan det hjelpe om mange sender mail til avisene?

Jeg "rødprikket" VG Nett så seint som i går. Det var jeg ikke alene om, og ordbruken i artikkelen ble faktisk endret som en følge av tilbakemeldingene.

Gammel 23-03-10, 21:26   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Utrolig usmakelig og snuff-aktig.

Gammel 23-03-10, 21:39   #6
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mail til avisen kan faktisk hjelpe, om ikke på lang sikt, så hvertfall der og da. Jeg har et par ganger mailet Dagbladet og fått skikkelige svar tilbake umiddelbart fra vaktsjefen. Dette har stort sett dreid seg om billedbruk, og jeg har faktisk opplevd at de tar klagen til etterretning og endrer bildet (da regner jeg med at det er flere enn bare meg som har reage

Litt mer arbeid å sende en mail enn en rød prikk, men også mer virkningsfullt.

Gammel 23-03-10, 22:10   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det har tatt veldig av i det siste, dette med videoer - som blir verre og verre. Hva er det som gjør at de tror folk virkelig har behov for å se hvordan noen blir hardt skadet, hvordan noen omkommer etc? Jeg leste et eller annet sted at pårørende (tror jeg) til vedkommende som ble drept av en spekkhugger under et show med denne for noen uker siden, virkelig må kjempe for at videoen som viser hvordan han kjempet for livet sitt ikke skal publiseres.

Huff - syns media er begynt å bli vel rå og kynisk i sin streben etter å selge.

Gammel 23-03-10, 22:16   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Send mail! Det skal mer enn 5-6 henvendelser til før avisene kaller det "telefonstorm" (eller tilsvarende for mail) fra leserne. Spesielt Dagbladet vil jeg tro er lydhøre om dagen, så mye som de sliter med opplagstall. Jo fler og oftere man gir tilbakemelding, dess bedre. De gjemmer seg tross alt bak "det er dette folk vil ha, det er derfor vi trykker/publiserer det", derfor bør man være tydelig når det er noe man ikke vil ha.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 22:18   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sendt mail tidligere og fått bra svar.

Gammel 23-03-10, 22:20   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Eller enda bedre: Klag det inn for PFU. Hver gang.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 22:25   #11
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Hvilken mailadresse bruker jeg for ås ende en klage?
Dette er bare så unødvendig å publisere!

Gammel 23-03-10, 22:40   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

VG: pressemeldinger@vg.no

Ansvarlig redaktør VG Multimedia: Espen Egil Hansen

Gammel 24-03-10, 01:02   #13
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Slike nyhetsartikler/-bilder er direkte smakløse :urk: Jeg har ingen interesse av å se bilder av et dødt menneske, eller mennesker som skader seg alvorlig (eller i det hele tatt). Jeg syns også det er støtende å se bilder av døde dyr, og skjønner ikke hvorfor avisene tror de må påtvinge oss slike bilder ved å legge dem ut på forsiden (eller i det hele tatt). Absolutt en vending jeg ikke liker, og det burde absolutt ha vært et slags enkelt tilbakemeldingssystem på dette. (Jeg ser forøvrig at VG har fått et korreksjonslesingssystem så kanskje det ikke er så utopisk å foreslå et lignende system på redaksjonelt innhold?)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 07:41   #14
Left
Passiv

Standard

De fråtser i andres elendighet, og det er tragisk hvordan det har blitt. "Jo verre, jo bedre - da får vi høye lesertall".
De burde hatt et tilbakemeldingssystem som var enkelt å bruke.

Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:17   #15
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Slutt å lese Dagbladet og VG.
:enkel:

Gammel 24-03-10, 10:41   #16
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Slutt å lese Dagbladet og VG.
:enkel:

Enkleste og beste rådet! Det finnes så mange andre bra aviser at det burde være helt unødvendig å lese VG og Dagbladet, og hvis man absolutt vil ha sensasjons-overskrifter og kjendis-sladder så finnes et mer ærlig og ekte sladderblad i form av Se og Hør....

Gammel 24-03-10, 12:03   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Aftenposten er vel så ille. De legger støtt og stadig ut groteske voldssaker mot barn i utlandet, som kun er ment for å få hits. I tilelgg til videoer av barn som blir påkjørt av biler og what not.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:17   #18
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns Aftenposten er vel så ille. De legger støtt og stadig ut groteske voldssaker mot barn i utlandet, som kun er ment for å få hits. I tilelgg til videoer av barn som blir påkjørt av biler og what not.

...joda, for all del, jeg er enig i det, og det forteller vel litt om katastrofe-tørsten til leserne også, men papir-utgaven av Aftenposten er bra. Den absolutt beste avisen totalt sett, etter min mening. I tillegg har de ekstra-avisen/magasinet Innsikt, som er virkelig bra. Men jeg er i grunnen alt-lesende BORTSETT fra VG og Dagbladet.... og jeg leser alt i fra Vårt Land, Klassekampen, Dagsavisen. Dvs siste tre leser jeg på nett, og har abonnement på Romerikes Blad og Aftenposten.

Eneste språk pressen (og fler med dem) forstår, er at salgstallene synker.

Gammel 24-03-10, 12:20   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

I tillegg har de ekstra-avisen/magasinet Innsikt, som er virkelig bra.

Extra-schmektra. Det er jo bare resirkulering av dybdesaker fra avisen. jeg syns Aftenposten har tapt seg skikkelig, og så lenge de driver så ektremtabloid på nett gidder jeg ikke sposne papriavisen deres med noen penger heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:23   #20
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Extra-schmektra. Det er jo bare resirkulering av dybdesaker fra avisen. jeg syns Aftenposten har tapt seg skikkelig, og så lenge de driver så ektremtabloid på nett gidder jeg ikke sposne papriavisen deres med noen penger heller.

Hva leser du av dagsaviser?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.