Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kviser i en alder av (straks) 36

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 23:13   #1
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Kviser i en alder av (straks) 36

Fortvilende.
Jeg renser huden morgen og kveld, spiser rimelig sunt og drikker mye vann.
Men likevel. Jeg har en del kviser, og innimellom, når det IKKE passer, dukker det opp noen skikkelig HUGE. Ja, i ansiktet.
Og DET er kjipt.
Jeg har prøvd basiron, hjalp ikke. Prøver nå skinoren, hjelper ikke.
Ringer legen min og får prøve andre alternativer nå på mandag og ber om henvisning til hudlege.

Skal møte alle i min nye jobb (begynner 1 juni) på mandag (om to dager) og det er ikke kult at det første de ser av meg er en klump ved siden av nesa liksom. Trodde først det var et stikk, klødde og var ømt, men aner ikke egentlig. Får vel plastre det som jeg har gjort i dag? Og ta en spansk en og si jeg har tatt vekk en føflekk eller noe. Hva synes dere? Flaut i alle fall.

Dere som sliter litt med sånne plager. Hva har hjulpet dere? Jeg vet jeg må bli flinkere til å holde meg unna sukker, og til å ikke klemme på sorte prikker. Men utenom det? Hva funker?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:19   #2
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

jeg er usikker på hva som funker.. men jeg nærmer meg 41 år og kvisene er nå der innimellom enda

Mye trøst liksom...

Eneste som virkelig har fungert for meg sånn sett er Diane-p-piller... men det var vel ikke akkurat det svaret du ønsket ?

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:21   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Eg bytta til Yasmin p-piller. Det hjalp.

Eg hadde aldri mange, men hadde alltid nokre djupe, svære kviser, oftast rundt hakepartiet. Hudlegen min (som eg har pga. andre hudproblem) ba meg forsøke Yasmin eller Yasminelle. Dersom det ikkje fungerte, skulle eg gi Diane eit forsøk. Tidlegare brukte eg Implanon.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:23   #4
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Du kan i allefall få Dalacin på resept, ha denne i bakhånd til de verste angrepene.

Jeg tror kanskje det er litt stress for deg nå, med ny jobb og mye å tenke på. Da har jo de bombene en tendens til å dukke opp akkurat når det ikke passer .

Hvis man er innmari plaget så kan man få Roaccutane, men da hadde jeg tenkt meg svært nøye om, og problemet må være av et visst omfang.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:24   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Jeg har det som deg og har ennå ikek funnet noe vidundermiddel.
Jeg hadde forøvrig nesten ikke kviser før jeg var 30, og nå (snart 40) får jeg konsekvent bare slike innebygde, digre saker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:27   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg hadde forøvrig nesten ikke kviser før jeg var 30, og nå (snart 40) får jeg konsekvent bare slike innebygde, digre saker.


Eg hadde knapt ei kvise før eg var 20, men etter dette har eg hatt nokre, og dei fleste er sånne underjordiske, digre saker. Mine lar seg aldri klemme ut heller, så innebygde er dei.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:31   #7
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

jeg er usikker på hva som funker.. men jeg nærmer meg 41 år og kvisene er nå der innimellom enda

Mye trøst liksom...

Eneste som virkelig har fungert for meg sånn sett er Diane-p-piller... men det var vel ikke akkurat det svaret du ønsket ?

Det har jeg gått på i flere år før, og var da nærmest symptomfri...kanskje jeg skal vurdere det igjen. Skikkelig smør på flesk liksom, hormonspiral OG p-piller!

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:33   #8
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Utrolig kjipt. Noe må gjøres, det er i alle fall helt sikkert. Jeg orker ikke å gå sånn.

Men hva gjør jeg da, i forbindelse med møtet på min fremtidige jobb? Vi snakker om halvannet døgn liksom. Ikke lett å skjule en stor, innebygd ting, aner ikke om det er stikk eller kvise men det ser ikke good ut.

Plaste?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 00:09   #9
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Jeg er like gammel/ung som deg og har vært veldig plaget hele livet med kviser.
Jeg gikk aldri til legen med det da jeg syns det var pinlig og helt klart ett tydelig tegn på at jeg spiste usunnt... jadda..

I en alder av 35 gikk jeg til legen omsider og ba ham ta en titt på ryggen min, som var mitt verste området. Han så kjapt over og konstaterte at jeg har overproduksjon av talg og er en helt klar kandidat til behandling.
Jeg fikk resept på piller og krem og om ikke det hjalp skulle jeg bli henvist til hudlege.

Jeg har fått ett helt nytt liv etter at jeg begynte med Oxytetral og Epiduo, så jeg anbefaler deg å ta en prat med legen.

Angående møtet ville jeg rett og slett prøvd å dempe det med sminke og satse på at de ikke er overfladiske og henger seg opp i en kvise men faktisk bryr seg om hvem DU er og hva du har å si.

Her er link til min tråd om dette: http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=kviser

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 00:23   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.932
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Jeg synes jeg har fått mer kviser etter at jeg sluttet med p-piller. Det virker som jeg har fått mer kviser av å ikke putte i meg noen hormoner. Men det er som regel i forbindelse med mensen og aldri mye. Så jeg har ikke akkurat noe å klage over. Har desverre ikke noen råd.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 00:37   #11
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Jeg får også. Har vært hos hudlege, og det er hormonelt. Følger syklusen min, ved eggløsning og menstruasjon. Mulig diane hadde hjulpet meg?

I såfall, jeg hadde selvsagt ikke særlig store og vonde når jeg var der, så jeg fikk ikke roaccutane. Også fordi jeg var i fruktbar alder da. Mulig jeg kan prøve igjen?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:26   #12
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Jeg tar kontakt i morgen, med legen, ber om en ny time og henvisning til hudlege.
Oxytetral, er det antibiotika?
Og Epiduo en salve?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:28   #13
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Du har ikke byttet prevansjon eller noe sånt nylig, da? Da jeg satte inn hormonspiral, fikk jeg ganske uren hud i en periode.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:34   #14
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Har hatt det før også. Satte inn hormonspiral for over ett år siden.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:51   #15
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Det er lurt å få sjekket at det ikke er perioral dermatitt. Tilstand som ligner kviser, men som blir verre av rensing, soling og kvisekremmer. Vanlig hos kvinner i 30-årene, som gjerne ikke har hatt kviser før. Det hadde jeg. Ble bra etter en antibiotika kur og en krem med antibiotika.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:53   #16
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Jeg sliter også med store kviser, og Diane fungerte veldig bra for meg! Da jeg gikk på Diane var jeg helt kvisefri!

Jeg sluttet med Diane for 2 år siden nå (pga graviditet ol), og jeg ser ikke ut i ansiktet.
Jeg vurderer å begynne med Diane igjen, men er samtidig litt skeptisk, for den er ikke helt å anbefale visstnok. Mener jeg har lest det ett sted?!

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:55   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Hudlegen min anbefalte å forsøke Yasmin først og fremst. Hadde eg effekt av denne, var det å foretrekke framfor Diane.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:59   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Det er lurt å få sjekket at det ikke er perioral dermatitt. Tilstand som ligner kviser, men som blir verre av rensing, soling og kvisekremmer. Vanlig hos kvinner i 30-årene, som gjerne ikke har hatt kviser før. Det hadde jeg. Ble bra etter en antibiotika kur og en krem med antibiotika.

Perioral dermatitt er bittesmå væskefylte blemmer (i hvertfall hos meg), lokalisert tett-i-tett i nærheten av munn/nese, hos meg det området/hudfolden i overgangen mellom kinnet og overleppen (nasiolabialfolden). Det er pyton å ha, men ikke spesielt likt kviser, i mine øyne.

Underjordiske beist er i 99% av tilfellene hormonelt betinget, og da kan man lite gjøre vha. produkter. Da må det sterkere skyts til. Jeg fikk perfekt hud da jeg sluttet på hormonprevensjon, men heldigvis har det ikke kommet tilbake etter at jeg startet igjen (Cerazette).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:01   #19
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kviser i en alder av (straks) 36

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

Jeg tar kontakt i morgen, med legen, ber om en ny time og henvisning til hudlege.
Oxytetral, er det antibiotika?
Og Epiduo en salve?

Det er antibiotika og krem ja.
Kremen svir litt i starten da den er sterk, og tablettene har en del bivirkninger, men holder du ut så går det over etterhvert. Jeg slet i 2 måneder, men nå har jeg ingen bivirkninger.

Måtte ikke til hudlege for å få dette, men hadde det ikke hjulpet måtte jeg tatt en tur til hudlege.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no