|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Dyreeiere og "kosedyr"Når man bor i et boligområde hvor husene står rimelig tett må man jo forholde seg til andre folk på godt og vondt. Heldigvis som oftest på godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg synes ikke det er noe en bare må godta. Jeg synes folk er asvarlige for sine husdyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Er det nå vi skal svare at det er helt greit å forgifte dem?
Frida guttemamma Sist redigert av Frida : 13-03-10 kl 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Hva mener dere med at man ikke skal behøve å godta det? Skal man ikke ha katt hvis man bor på boligfelt, evt. bare ha innekatt? Man kan jo ikke akkurat oppdra katten til ikke å bevege seg inn i andres hager.
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg synes at spesielt katteeiere kan ta seg et tak og oppdra dyrene sine litt bedre. Jeg har selv hatt katt og vet utmerket godt hvor stor forskjell det er på katteeiere, man kan oppdra katten til å stort sett bæsje innendørs eller så kan man oppdra den til å bæsje utendørs.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Det er vel ganske uvanlig at folk lar hunden sin gå fritt? Hvis noen gjør det burde man det være noe man sa i fra om. Det er da vanlig kotyme at eier plukke opp bæsjen etter hunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tre små T
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg syns at kattebæsj i bed er noe man må regne med da man bor i boligfelt. Katter er vanskelige å oppdra,og det er jo ikke akkurat naturlig for en katt å være verken innekatt eller bæsje inne. I perioder som det har vært kaldt har mine katter gjort i fra seg inne,ellers vil jeg helst at de skal gjøre i fra seg ute.
![]() |
#9 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Kattebæsj er jo ikke noe særegent for boligfelt. Det kan man finne overalt, også på den mest øde plass.
Heldigvis er ikke dette lov. En ting er at det er dyreplageri, og en annen ting er at det rammer andre enn det det var tiltenkt. Både andre dyr og barn.
![]() |
#10 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Ja det vil du vel. For kattebæsj er det verste som finnes. Men herlighet, da kan du kanskje forstå at naboene ikke syns det er så kult når katta bæsjer i bedene deres?
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Kattebæsj i bed er en ting - kattebæsj i sandkasser er noe helt annet. Jeg vet ikke hvor mange ruker jeg har pillet ut før ungene får lov til å leke - eller huske (under huska er sanda mye "mykere" og der gjør de gjerne fra seg).
![]() |
#12 |
Tre små T
![]() |
#13 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Kattebæsj er ekkelt og uhygenisk...
![]() |
#14 |
Evig optimist
![]() ![]() |
Jeg synes selvfølgelig ikke at man skal gjøre dette.
![]() |
#15 |
utfordrer ikke
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Som tidligere katteeier, av utekatter, gikk jeg (selvsagt?) rundt området her med jevne mellomrom og plukket opp kattebæsj. Til tross for at jeg faktisk hadde en katt som kom inn for å bæsje.
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09. Sist redigert av emma71 : 13-03-10 kl 20:07. Årsak: og/å feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Det er overraskende mange folk i urbane strøk som deler bolig med dyr. Brøytekantene har vært konstant gule her i området i vinter, og det er ikke så deilig med småttiser som ruller seg og lurer innpå snø i smug. Men samtidig er det jo godt å få en forklaring på hvorfor gresset på fellesarealet her aldri blit grønt om sommeren. Dyr er best på landet.
![]() |
#17 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Men om det er sånn at man må godta at dyr kommer inn når man lufter i 5 min, så må vi jo vurdere om vi skal flytte et annet sted, eller om det er ok å ta det opp med katteeierene/hundeeierene at de oppdrar dyra sine litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
utfordrer ikke
![]() ![]() ![]() |
Men hvordan ser du for deg at man skal oppdra katten sin til å ikke gå inn til andre mennesker?
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Du gir egentlig svaret selv. Man bør ikke ha utekatt i boligområder, nettopp fordi det påfører andre ulemper.
![]() |
|
|