Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Selskap, når kommer dere da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Selskap, når kommer dere
Kommer 10 minutter før tiden 20 10,99%
Kommer presis 123 67,58%
Kommer ca 10-20 minutter for sent 39 21,43%
Tja, en times tid etter tidspunktet vi er invitert til 0 0%
Deltakere: 182. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-10, 13:10   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Selskap, når kommer dere da?

Nå skal jeg prøve meg på en poll.

Jeg bare må spørre om noe.
Når man er invitert i selskap, når kommer dere da?
Kommer man i tide eller kommer man litt senere?

Gammel 28-02-10, 13:11   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selskap, når kommer dere da?

Det er klart man kommer i tide. Skulle da bare mangle.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:12   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt kommer man i tide.

Gammel 28-02-10, 13:13   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer som regel presis, men i hvert fall innenfor det akademiske kvarteret.

(Og får derfor fnatt av svigermor som insisterer på at klokkeslettet man inviteres til er klokkeslettet maten står på bordet og at man helst skal komme en halvtime før dette klokkeslettet. :sabotør: )

Gammel 28-02-10, 13:15   #5
Left
Passiv

Standard

Står det kl. 20.00 i innbydelsen, så kommer man kl 20.00. Jeg hater å komme for sent uansett hvor, eller hva det er.

Jeg er aldri for sen på jobb, og kjenner at jeg har lite til overs for de som stadig kommer for sent.

Å komme presis handler om å ha respekt for andres tid.

Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:15   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi prøver å komme til riktig tid. Noen ganger skjærer det seg. Av ymse grunner og selv om jeg legger inn god margin.

Gammel 28-02-10, 13:15   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi komme også i tide kanskje 5 minutter før.

Grunnen til at jeg spør er følgende:
Vi var i juleselskap hos svigerinnen min i jula.
Vi var invitert til kl 19.00. Det var invitert 2 par til med barn, det andre paret kom omtrent samtidig som oss, ca 5 minutter før.
Det siste paret sendte sms kl 19 og sa de ble litt forsinket. Vi ventet med maten i ca 45 minutter, men de dukket ikke opp. Ca 20.00 fikk hun ny sms om at nå kom de snart. Vi spiste middag og koste oss, vi spiste dessert med kaffe og kosa oss enda mere. Vi kledde på oss i 22.30 tiden for å dra hjem, da ringte de på døra.

Så de var invitert til 19 og kom 22.30, hadde ingen unskyldninger og smilte og lo.

I går hadde svigerinnen min på nytt invitert de trege på middag på restaurant. Invitasjonen sa 20.00 og de dukket opp ca 21.

Gammel 28-02-10, 13:16   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Stemte presis, men sannheten er vel ca. 5-10 minutter senere.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kommer som regel presis, men i hvert fall innenfor det akademiske kvarteret.

(Og får derfor fnatt av svigermor som insisterer på at klokkeslettet man inviteres til er klokkeslettet maten står på bordet og at man helst skal komme en halvtime før dette klokkeslettet. :sabotør: )

AGH! Akkurat slik er min mor også. Hva er poenget med det?
"God dag. Velkommen. Potetene står på bordet. Det er mat!"
Ja ja, give me a break. Vi kommer med to små, en skal ha skiftet bleie, jeg vil vaske hender, roe ned.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:19   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg inviterer også som regel til det tidspunktet som maten er klar. Inviterer jeg til kl 19.00 så er maten klar senest 19.05. Jeg vil gjerne være med gjestene mine når jeg har besøk og liker ikke å stå på kjøkkenet den første timen de er her.

Gammel 28-02-10, 13:19   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Jeg har samme type foreldre som Veronal.

1 juledag fikk vi gjester en time før de skulle komme, jeg lå i sengen og slappet av og fikk sjokk da jeg skulle på badet og fikse meg, der sto jammen svigerfar på kjøkkenet gitt

Gammel 28-02-10, 13:19   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dustepoll.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:20   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dustepoll.

Glemte visst det alternativet jeg.

Gammel 28-02-10, 13:20   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Kommer presis.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:28   #14
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer når det starter. Oppstår det noe som fører til at jeg blir forsen, så ringer jeg og gir beskjed.

Gammel 28-02-10, 13:32   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer stort sett presis. Ofte må jeg ta en liten runde for jeg har ofte god margin. Man kommer IKKE før tiden. Klokken 20 betyr ikke 1955, men heller ikke senere enn 2010 uten beskjed.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:33   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg kommer stort sett presis. Ofte må jeg ta en liten runde for jeg har ofte god margin. Man kommer IKKE før tiden. Klokken 20 betyr ikke 1955, men heller ikke senere enn 2010 uten beskjed.

Jeg vil heller at folk skal komme til meg fem minutter før enn ti minutter etter tidspunktet vi har avtalt.

Gammel 28-02-10, 13:34   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer presis, evt fem min før. Svigermor kommer alltid minst en halv time før.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:40   #18
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg vil heller at folk skal komme til meg fem minutter før enn ti minutter etter tidspunktet vi har avtalt.

Jeg er motsatt; heller ti minutter etter enn fem minutter før. *alltid ute i siste lita*

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:40   #19
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer presis.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:43   #20
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer i alle fall ikke for tidlig, og innen et kvarter etter tidpkt man er bedt.

Kommer folk veldig sent, over en halv time uten og ringe blir jeg litt snurt, men alt er bedre en folk som kommer fortidlig, sånn at man bare ikke er ferdig åååååååååh haaaat!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.