|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Administrator
|
![]() Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serier(Kilde: youtube.com) Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over at bruken "grønn skjerm" er så utbredt. Føler meg litt lurt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierSkikkelig fascinerende, det der. De viste litt av det i NRK Super for litt siden, eldste holdt på å le seg fordervet da programlederen tok på seg en grønn drakt og det så ut som bare hodet svevde i løse luften. De bruker det veldig mye i studio der. Men jeg visste ikke det var så utbredt i scener som over her nei, det var overraskende.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierOi, det er såpass, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierDet er jo litt kult hvor godt de greier å lage det nå.
![]() |
#5 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierNei nei, slik er det ikke. *velger bestemt å tro at alt jeg ser på film er helt slik som det ser ut som* |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierDet der er skikkelig kult, selv om man føler seg litt lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
|
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serier
Jeg vil anta at det økonomiske er hovedgrunnen, men det du nevner er nok også en av grunnene (å innhente tillatelse fra alle mulige instanser koster både tid og penger). Datamaskiner er billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Forelska
|
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierGrei måte å ha full kontroll på lys og detaljar i bakgrunnen + ein del spektakulære ting er billigare å dataanimera enn å filma på rektig.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierOk, jeg skjønte jo at han som stod på månen virkelig ikke stod på månen, men ante ikke at bruken var så utstrakt, nei. Litt skuffet, men samtidig fascinert av teknologien. For meg virker det enklere å heller få et helikopter til å fly, en ferje til å krasje og en båt til å drive slukningsarbeid enn å skulle legge alt dette på i ettertid, men så er det vel en grunn for at jeg ikke jobber med slik heller da |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierSkuespillere må på en måte prestere enda mer, når de ikke har omgivelser til å bidra til mood setting.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierDet var både skuffende og fascinerende å se hvordan de laget Twilight, jeg så en halvtimes dokumentar om hvordan de laget hele greia. Mye grønt og mye strikk og greier.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierUtrolig fascinerende!
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierEldstemann var litt skuffa over realitetene etter omvisning i Warner Bros Studios i sommer,
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierFasinerende. Kan ikke si jeg er skuffet, for jeg har aldri tenkt over det, egentlig...
![]() |
#20 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan utendørsscener filmes i amerikanske TV-serierDet var jo skikkelig kult.
![]() |
|
|