Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 10:57   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Lager ungene deres dette på skolen og/eller i barnehagen? Eller er de av disse som ikke lager foreldrespesifikke gaver?

Hva syns dere om at skoler og barnehager tar hensyn til at det ikke alle som har mor/far? Burde barna lære fra tidlig av at man ikke kan ha alt her i livet og det går fint an å lage ting til mamma eller pappa, selv om alle de andre lager til den andre forelderen?

Er det riktig for barnehage og skole å fokusere på ting som er litt av en gimmick for handelsstanden? Selv om ting ikke er opprinnelig funnet på av de, så benytter jo de seg grassalt av at fenomenet eksisterer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:02   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ungene mine lager ikke. Vi lager ikke på joben heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:06   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.557
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Vi lager ingenting i forbindelse med morsdag og farsdag. Jeg syns det er helt greit jeg, rett og slett fordi det ikke er alle som markerer disse dagene.

(men om en av ungene tegner en tegning og ønsker hjelp til å skrive gratulerer med mors/farsdagen på dem så får de selvsagt hjelp til det.)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:10   #4
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ungene lager ingenting spesifikt til disse dagene på skolen. Men det hender jo at de har med seg et formingsprodukt hjem som de selv ønsker skal være morsdags/farsdagsgave. Eldste har brodert et bilde på skolen nå, og det fikk jeg i morsdagsgave i dag.

Jeg bruker heller ikke å ha organisert, felles morsdags/farsdagsgaveproduksjon med klassene mine, men det hender de har det som ett av flere aktivitetsalternativer, sånn at de som vil kan få lage kort eller en liten oppmerksomhet.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:28   #5
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

I barnehagen til M&M har de laget morsdagskort!

Og jeg husker at når jeg gikk på skolen, laget vi bestandig kort til disse dagene. Jeg så aldri på det som noe problem, jeg laget kort til mamma på begge dagene jeg...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:33   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

I ullungens barnehage gjør de tydeligvis ikke noe ut av mors- eller farsdag. Det gjør ikke vi heller. Her feirer vi fastelaven i dag.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:35   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

De har gjort litt forskjellig i bhg til minsten. I år har jeg ikke fått noe, men jeg tror de laget farsdagskort. Han kom hjem med et hjertekort til oss i år. På skolen gjør de ikke noe ut av noen av dagene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:35   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.879
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ungene mine har ikke med seg slikt fra skolen.

Jeg pleier ikke å ha mors-/farsdagskort som aktivitet. Noen ganger tar elever selv initiativ til å lage kort, om de er ferdige med planlagte aktiviteter, og det gir jeg dem lov til. I år tror jeg ikke jeg nevnte den kommende morsdagen i det hele tatt. -Var for travelt opptatt med avslutning på interiørprosjekt + forberedelse til lesevake. Vi har vel ingen policy på slikt på skolen, men jeg synes hensyn til de som ikke har noen mor/far å feire veier tungt. Om foreldredagene er veldig viktige å markere for noen barn, klarer de fint å snekre sammen en tegning og et vers på fritiden også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:56   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Hannah hadde laget et kort til meg i barnehagen. Og ett til bestemor
Jeg tror ikke dette er noe stort tema i barnehagen egentlig, og jeg synes det er helt greit at dette er noe hver enkelt barnehage/skole vurderer. De vet jo også av "familiesituasjonen" til de barna som går der.

Jeg tror ikke barna får noe påtrykk ift handelsstanden av å lage et kort. Jeg har ikke hørt Hannah prate noe om å KJØPE noe til meg i denne anledningen i alle fall. Jeg tror ikke hun tenker på det i det hele tatt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 12:13   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

På skolen der minstejenta går har de ikke markert morsdagen. De har laget valentinkort til hverandre. Da har de trukket hvem de skulle gi til. Det er så mange ulike familieforhold og alle har ikke en mamme eller pappa i sitt liv og da bør de slippe å forholde seg til disse dagene. Egentlig så syns jeg de er gått ut på dato. Det er fra en tid da familieforholdene var helt annerledes, og samfunnet også.

Jeg syns ikke noe om Valentine heller jeg da. Jeg syns egentlig skolen kan gjøre slike ting der temaet er å gjøre noe hyggelig til andre og tenke gode tanker osv. uavhengig av slike dager....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:31   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.887
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

På skolen her har de sluttet med foreldrespesifikke gaver nettopp fordi det i begge klassene til mine er elever som har mistet en av foreldrene sine. Det plaget meg ikke når de gjorde det og det plager meg ikke at de ikke gjør det. Hvis den nåværende praksis kan hindre at unger sitter hulkende og savner moren/faren sin, så synes jeg det er en FinTing.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:36   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.298
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Nei, ingen ting her heller.

Jeg har ikke tatt stilling til om det er greit eller ikke, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:37   #13
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ingen ting på skolen eller i barnehagen her, og det syns jeg er bra. Men Stælken har laget på SFO.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:59   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.962
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ingenting i bhg og skole her heller. Vi har ikke gjort det når jeg jobet som lærer og heller ikke nå som jeg jobber i barnehage.

Poden kom hjem med et kort med et hjerte på på fredag da. det sto gratulerer med dagen på det og han spurte om det var lenge til pappa hadde bursdag. Da jeg så det var i appril, mente han heller at jeg skulle få det. Jeg fikk det i morges - jeg lurer på om det egentlig er valentinkort de har laget (på skolen eller SFO, jeg vet ikke), men at poden ikke helt fikk med seg koseptet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:01   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.019
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ettåringen min hadde ikke laget noe kort i barnehagen. /

For å ha sagt det, så syns jeg det er fint at de tar dager som "alle" snakker om og gjør noe kreativt og ikke-kommersielt ut av det. Hjemmelagede morsdagskort eller -gaver, hvor mye koster de? Og hvor mye varmer de? En fin anledning til å lære ungene at man kan vise noen at man setter pris på dem uten at man må kjøpe noe.

Jeg har ingen personlig erfaring med å mangle en forelder, så det er vanskelig å ha noen konkret formening. Er nok på linje med Sitron i at ikke alle kan ha alt. De har jo idrettsdager på skolen også, selv om det finnes unger som ikke får deltatt pga. sykdom eller annet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:03   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Jeg synes at det må være greit at de får lage kort, men at det vinkles som at de kan lage til noen de er glade i. Så vil nok de fleste velge mor eller far i denne sammenhengen, men skolen trenger ikke å fokusere på det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:04   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsdags og farsdagsgaver i barnehage og skole

I fjor fikk jeg morsdagskort fra gutta som da gikk på SFO. Det var i følge dem selv laget på eget initiativ.
Barnehagen hadde tydeligvis hatt tema rundt dette og det vanket både gave og kort derfra.
Jeg har aldri feiret morsdag, vokst opp uten mamma. Takker pent fort kort, men gjør ikke noe mer utav det uansett.
Synes slike dager er bare tullball og blir like glad for kort på en helt vanlig mandag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:08   #18
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Ingenting på skolen. Supert synes jeg, siden det er flere barn i klassen som har mistet en forelder.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:15   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Ingenting på skolen. Supert synes jeg, siden det er flere barn i klassen som har mistet en forelder.

Husker det var veldig sårt når vi skulle lage morsdagskort på skolen. Mamma var jo absolutt i live, men ikke til stede i mitt liv i det daglige.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:17   #20
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdags- og farsdagsgaver i barnehage og skole

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Husker det var veldig sårt når vi skulle lage morsdagskort på skolen. Mamma var jo absolutt i live, men ikke til stede i mitt liv i det daglige.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no