Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fleecebukse til gutt str 134, hvor?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-10, 15:09   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Fleecebukse til gutt str 134, hvor?

Ja, hvor i alle dager får man tak i det???
Microfleece bukser kan jeg få tak i, men de litt tykkere er UMULIG å finne i de vanlige kjedebutikkene og de fleste sportsbutikkene jeg har vært i i dag er skrapa for det meste synes jeg.

Hvor i alle dager får man tak i det?
Evt nettbutikk??

Tips noen??

Eller kanskje du har en liggenede? Helst i svart, blå eller grå!?

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:32   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fleecebukse til gutt str 134, hvor

Det finnes ikke. Jeg har lett i flere år. Og gitt opp. Tykk fleece er kun til små barn.

Gammel 09-01-10, 15:44   #3
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hvorfor blir jeg ikke overrasket.
Sukk!

Synes det er noe møkk å sende guttungen til skolen i ullundertøy, fleecegenser (for der er utvalget STORT!) og olabukse i disse kalde dager.
Og så liksom dress/to-delt på utsiden, det er jo ikke varmt. Joggebukse er bedre da, men denne teite bomullen varmer jo ikke.

Han elsker å være ute også. Ja, ja får kjøpe tynn microfleece da?!

Gammel 09-01-10, 15:45   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere tykke bulajoggebukser til Emma. De er gode, med ull under, i denne kulda. Når det er veldig kaldt, så har hun ull, tynn fleece og joggebukse. Men generelt er det ikke så kaldt her at det trengs.

Gammel 09-01-10, 15:48   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Min 10-åring (str 152-158) har da en fleecebukse som duger som bukse, altså ikke er undertøyaktig. Den er ikke supertykk, men den går helt fint å bruke som bukse. Nå er hun ute og leker (i 26 minus! Ref ute i kulda-tråden) med buksa på, så jeg får ikke sjekket hvor den er kjøpt. Kan gjøre det etterpå.

Gammel 09-01-10, 15:58   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Min 10-åring (str 152-158) har da en fleecebukse som duger som bukse, altså ikke er undertøyaktig. Den er ikke supertykk, men den går helt fint å bruke som bukse. Nå er hun ute og leker (i 26 minus! Ref ute i kulda-tråden) med buksa på, så jeg får ikke sjekket hvor den er kjøpt. Kan gjøre det etterpå.

Supert!!

Han min har hatt 2 tykke fleecesett til nå, men har vokst ut av dem oppdaget jeg når han kom hjem fra skolen i går.
Det ene er med fra sportmannpakken vi kjøpte i fjor. Den er av den tykke typen. Vet liksom ikke om jeg gidder å kjøp den pakka bare for ei fleecebukse. (Dersom str i det hele tatt går så høyt.)

Han skal ha 3 hele skoledager ute (2 alt til uka og 1 til neste uke igjen) så liksom ok med skikkelige varmeklær. Ene dagene skal dem se på skirenn og det kan jo bli kaldt siden det blir mye i ro ståing.
Janus mellom-ull kunne jeg kanskje fått tak så stort. Greia er at det sliter dem jo så fort i stykker siden der er så tynt. Men det holder jo iallfall på varmen.

Gammel 09-01-10, 17:14   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Fleecebuksa til frøkena var nok i minste laget den også, den var str 140. Faktisk kjøpt på HM. Sikkert i fjor, så det er ikke sikkert det er så lett å få tak i nå.

Her er link til en bukse på sportsnett:

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsn...T&func_id=PAT4

Gammel 09-01-10, 17:17   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Ser du nevner Janus ull, vi bruker Janus sitt regnbueull under dress/boblebukse, den er veldig god. Hvis gutten godtar den som bukse så er det jo fullt mulig å gå med den inne på skolen også, den er jo ikke SÅ tykk.
Ellers kan det jo være greit å ha egne klær som brukes de gangene de kun skal være ute, ullfrotte er jo noe av det varmeste, og dette sammen med ullundertøy og ytterbekledning blir jo veldig varmt, også i skikkelig kulde.

Gammel 09-01-10, 17:17   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

De fra HM er jo ikke tykke de heller. Har sånne til alle ungene. Men de skikkelig tykke buksene, som fra Helly Hansen og Skogstad for eksempel, har jeg aldri sett til de eldre barna.

Gammel 09-01-10, 17:25   #10
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Hei vennen Jeg har en Skogstad todelt fleecedress (blåfjell)i str 10 år du kan få billig Nesten ubrukt, blåturkis på farge, tykk og god, men storeprinsessa vokser jo ut av alt før ho får brukt det
Kjøpt på Obs i fjor.

Bare å komme og se på den!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 17:28   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Hei vennen Jeg har en Skogstad todelt fleecedress (blåfjell)i str 10 år du kan få billig Nesten ubrukt, blåturkis på farge, tykk og god, men storeprinsessa vokser jo ut av alt før ho får brukt det
Kjøpt på Obs i fjor.

Bare å komme og se på den!

Oj ja, det hadde vært noe.
Har forresten 4 så godt som ubrukte ullsett til din lillemann!
Har kjøpt 3 tykke fleece gensere til eldste i dag, han liker så godt å ha det på seg. Og så vet jeg liksom at han har noe varmt på seg.
Men tar gjerne sette fra deg dersom det er en 'akseptert' farge!

Gammel 09-01-10, 17:47   #12
Snø

Snø sin avatar

Standard

Vi har denne bare i litt lysere blå/turkis

Sid Vicious
Gammel 09-01-10, 17:51   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Vi har denne bare i litt lysere blå/turkis

Tipper det blir veldig bra jeg!!
Kanskje vi kan sees i morra? Lyst på en kopp kaffe kanskje?
Mulig eldsten skal til en kamerat, men han dropper det nok glatt dersom snuppa de kommer.
Gubben skal å hjelpe min lillebror da, men jeg sitter her jeg. Han tar nok bilen så kommer ikke så langt.

Gammel 09-01-10, 17:54   #14
Snø

Snø sin avatar

Standard

Jeg kommer! Vi får besøk enellerannengang i morra, får vite i kveld når de kommer, melder deg da
Jeg kan jo la ungene være hjemme og bare ta med lillemor også hvis det passer bedre.

Sid Vicious
Gammel 09-01-10, 18:00   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

De har tilbud på tykke gode HH med seler på OBS nå; 150 kroner. Kjempegode!
De gikk ihvertfall opp til 134 i størrelse.
Jeg kjøpte til de små til neste år, greit å ha liggende på vent.

Ellers er jo stalltipset å sy en bukse selv. Det er virkelig ikke vanskelig, samt at det ikke tar så lang tid heller.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 18:10   #16
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Jeg kommer! Vi får besøk enellerannengang i morra, får vite i kveld når de kommer, melder deg da
Jeg kan jo la ungene være hjemme og bare ta med lillemor også hvis det passer bedre.

Vi kan jo avtale nærmere på sms ang unger etc.
Middag og filmtid her!
Snakkes snupp.

Gammel 09-01-10, 18:12   #17
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

De har tilbud på tykke gode HH med seler på OBS nå; 150 kroner. Kjempegode!
De gikk ihvertfall opp til 134 i størrelse.
Jeg kjøpte til de små til neste år, greit å ha liggende på vent.

Ellers er jo stalltipset å sy en bukse selv. Det er virkelig ikke vanskelig, samt at det ikke tar så lang tid heller.

Vet ikke helt hvordan det er med seler på han som er så stor!?
Ang å sy så kan jeg bare innrømme at jeg er elendig!
Kan til nød sy igjen et hull.

Men tusen takk for tips!

Gammel 09-01-10, 18:32   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte til storebror for et par år siden en slik i deilig tykk fleece.
Fra Bula. Dessverre er den nå for liten, men den haar vært deilig.

Gammel 09-01-10, 19:35   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janus krinkelull og Prinseull går i hvert fall til 140, det bruker snart 9-åringen her i huset.

Gammel 09-01-10, 20:31   #20
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Mitt -02 barn har flere sett med ull fra Janus - regnbueull, prinseull og Ridder slitesterk. Deilige klær, ull er jo mye bedre enn fleece! Han bruker str. 130 i disse klærne nå, og de går opp til str. 140. Blir brukt hver dag på skolen nå i kulda

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.