Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 19:48   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Sånn til hverdags, men ikke turbruk?

Gammel 06-01-10, 19:50   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Pels? :dukker:

Ellers er det vel lag-på-lag som gjelder.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:50   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Dunkåpe?

Nei, hvis du ikke vil ha dun så er det vel boblejakker å få kjøpt av forskjellige tykkelser. De kan jo være skikkelig varme de også.

Gammel 06-01-10, 19:53   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Saueskinnsjakke/kaape. Eller er det ogsaa i kategorien pels? For meg er det liksom noe annet. Sauene slanktes jo uansett, liksom, men jeg tar gjerne en oppklaring her.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:55   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pels. :dukker sammen med allium: (Hvis man ikke ser på det etiske, så er pels noe av det varmeste og mest behagelige som finnes). Eller lag på lag. Jeg holder meg varm med en god, tykk omslagsjakke i ull under ullkåpe. Det er dessuten minst like viktig å ha varmt fottøy, tilstrekkelig varme handsker (jeg sverger til ullvotter og -lue fra Monsoon - der kan man faktisk få riktig så pene matchende lue, votter og skjerf.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:56   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ull, evt. i flere lag, underst. Da kan man egentlig ha mange slags jakker utenpaa uten aa fryse.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:57   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker ikke dun. Ikke i noen form -etter å ha sett dokumentar om ribbingen av gjess. :grøss:

Jeg har vattert jakke og ull under.

Gammel 06-01-10, 19:59   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ull innerst, ja. Og lue, ikke minst. Uten lue blir hodet som en skorstein som drar varme ut av kroppen. Det er også viktig å være varm på føttene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:00   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og lue. Selvfølgelig. Hvis man fryser på føttene og er bar på hodet skal man ta på seg lue, ikke varmere sko.

Gammel 06-01-10, 20:03   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg fryser er muligens at klærne som jeg bruker ble kjøpt da jeg var en del kilo mindre. Det vil kan hende hjelpe å kjøpe større klær, eventuelt slanke seg litt brennkvikt, for å få nok ullklær under buksa og jakka.

Gammel 06-01-10, 20:04   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg bruker både lue og varmt fottøy, altså. Jeg har til og med kjøpt meg skikkelig fjellvotter som jeg bruker hver dag nå.

Gammel 06-01-10, 20:07   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lag på lag er vel tingen nå.

Jeg har faktisk en ganske ålreit kåpe fra NoaNoa som er overraskende varm.

Gammel 06-01-10, 20:08   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ull på ull med vindttett ytterst. :frysepinn:

Jeg også syns saueskinnsjakker må være ok, da sauen faktisk også blir brukt som mat, og forhåpentlig har levd et godt saueliv på forhånd, og ikke fostret opp i et bur hvor den knapt kunne legge seg ned og hadde netting å stå på.

Gammel 06-01-10, 20:19   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Inagh.

Gammel 06-01-10, 20:22   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Ja, selvfølgelig, saueskinnsjakke hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Men det er jo perfekt i kulda!

Gammel 06-01-10, 20:24   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg er liksom verken pels- eller saueskinstypen, tror jeg ... Men hvor selger de saueskinsjakker, sånn i tilfellet?

Gammel 06-01-10, 20:26   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Men hvor selger de saueskinsjakker, sånn i tilfellet?

Det lurer jeg på og.

Gammel 06-01-10, 20:26   #18
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ullkåpe funker fint for min del.

Gammel 06-01-10, 20:26   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Jeg har bare funnet på Fretex.

Gammel 06-01-10, 21:23   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ull, ull og vindtett ytterst, er min løsning, men vi har ikke 40 minus da, bare 12 og litt vind. Jeg har funnet frem skijakken min, ikke den lekreste på jord, helt ok altså, men ikke en penjakke. Stor nok til at det går en tykk ullgenser under. Når jeg skal ut og lekemed guttungen, eller forsåvidt på lang trilletur, tar jeg likegodt skibukse med stilongs under også, men sånn til vanlig er stilongs under vanlig bukse også brukbart, og ser litt bedre ut om man skal inn noe sted...

Ullkåpa mi gjør ikke susen, men det er mye fordi den ikke er så stor da, jeg får en tynn ullgenser under, men jeg trenger et lag til, og da ser den litt stappa ut...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.