|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Jeg mener jeg har hørt at damer ikke skal ha kjoler i fargene hvit (selvsagt), rød og svart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Hvit er ut, rødt er helt ok, og de lærde strides om svart. Jeg mener at FP-politiet stort sett bruker lande på at svart er ok hvis man pynter det med litt farger ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?I mine øyne er hvit absolutt nei, svart begynner nå å bli helt ok, og det kan jo justeres litt med tilbehør. Rødt synes jeg nå er helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Enig med Maz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Takk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Hvit er fy fy
![]() |
#8 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Generelt er det vel slik at man ikke skal overstråle bruden (men hvordan er det egentlig mulig?) og kle seg litt dempet. Åletrang og übersexy rød kjole utgår derfor. Sort har jeg sett bli mer og mer vanlig, og jeg tror ikke lenger noen tror at man har vært bortpå brudgommen fordi man har rød kjole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
sukk
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Obs, obs: skuffende kjedelig teori følger. Det jeg har hørt, er at rødt er forbeholdt brudens mor. Jeg synes det virker som en mye mer plausibel forklaring og tipper at den andre teorien er lansert av noen som enten ikke hadde peiling eller som syntes det var en alt for kjedelig grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Selv om det var litt risikabelt, ettersom jeg hadde grønn kjole og han er noe fargeblind.
![]() |
#13 |
sukk
Ah, det må jeg si var en veldig plausibel teori.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sær og kresen
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Tror svart kjole er greit nå, og i type "smoking-brylluper"/ettermiddagsbrylluper er det vel helt gangbart? :aldri vært i smokingbryllup:
![]() |
#15 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Jeg tror de fleste farger nå er ok så lenge det er greit for brudeparet.
![]() |
#16 |
Ferdiglada
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Kan en ikkje ha mønstra kjole med kvitt som bakgrunnsfarge? Sånn strengt tatt? Eg nektar nemlig kjøpe meg ny kjole.
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg antar at poenget er at den ikke skal ligne en brudekjole. Jeg er ikke så nøye på slikt, men kunne sikkert gått i en kjole med hvit bakgrunnsfarge så lenge det er en del mønster.
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Jeg er så gammeldags at det ikke kunne ramlet meg inn å gå i sort i bryllup, og heller ikke hvitt naturligvis.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Så lenge man ikke har en hvit gallakjole så mener jeg hvitt er greit som "bunnfarge" liksom. Om det er mønster/blomster eller noe sånt.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det gjelder farge på penkjole i bryllup?Jeg syns alt unntatt hvitt er ok. Hadde selv rød kjole i søsteren min sitt bryllup for 20 år siden, hadde ikke fått med meg den "regelen" den gangen. Tipper at ikke hun heller hadde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|