|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Vinterdress i OslokuldenBarnehagen har hintet om at Trolldressene som vi har kjøpt (vinterdress med uttagbart for, og som vi kjøpte på 1/2 pris i januar i fjor, som skulle være vårdress, høstdress og vinterdress) ikke holder mål når det er så kaldt som nå i Oslo (-8 grader). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenTrolldresser med uttagbart fôr stiller vel i samme klasse som Reimatec vinterdresser (og andre dresser). Jeg har ikke erfaring med Trolldressene selv, men jeg vet at det er mange som bruker dem.
![]() |
#4 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenTrolldress med for og 2 lag ull er like bra som Reima med 2 lag ull inni, jeg synes det er rart bhg kommenterer dette siden du har Nøstebarnklær liggende i tillegg til det du sier du bruker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glad i frukt
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenJa foret er ullfleecedressene. Mellomlaget er ullribbklærne fra Nøstebarn. Jeg tror ikke de har benyttet mellomlagsullen vår, og at det er derfor det er kaldt. Så jeg forklarte hvordan vi ønsket påkledningen. Men jeg tenker at det kan kanskje bli klumpete og stivt for 2-åringer med 4 lag klær (alt inkludert fra ullundertøyet til dressen)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenBlir det noe mer klumpete enn Reimatecdressene? Reimatec er jo "tilsvarende" tykke som Trolldress m/montert fôr?
![]() |
#7 |
Glad i frukt
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenNei jeg vet ikke om det blir mer klumpete, bare en idè jeg har egentlig. Jeg synes det ser mer behagelig ut med en lett vinterdress nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenJeg syns Troll-dressen virker mye tyngre enn Reima jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenVi bruker trolldressene med fòr nå, men har en reimatec og en Stormbergs Leketøy som virker tykkere og som de skal få ha på kalde dager. I dag og i morgen er de lite ute, men er det kaldt på mandag, bytter jeg.
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenDu mangler ett lag. Iom at foret er uttagbart og ikke "teller", så skal barnet ha ull innerst, så et tykkere lag (feks fleece eller tykk strikk), så dressen (med foret i). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Trøtt
|
![]() Sv: Vinterdress i Oslokulden
![]() |
#12 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenTrolldressene skal vel være blant dressene som tåler mest kulde? Vi har aldri hatt problem med unger som har fryst i trolldressene. De har som regel en strikkedress eller ulldress over inneklærne (som ikke nødvendigvis er ull) på kalde vinterdager, i tillegg til trolldressen m/innerfor.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenDet som er med trolldressene er kanskje at de tar ut foret og kler det på for seg? De pleier jo å være temmelig krøkkete å få på seg i ett. Da tenker de kanskje at dine barn har på seg like mange lag som de andre barna, mens de egentlig mangler mellomlaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenTicket to Heaven er veldig varme og slitesterke vinterdresser. Varmere enn Reimatec. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenBåde Barnas Hus og Junior Manglerud har godt utvalg (Storo har jeg ikke vært på på mange år, men sikkert like bra der). Ellers har Babyshop veldig godt utvalg av vinterdresser. Fører også Reimatec. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenTroll med for er omtrent som en vanlig vinterdress ja. Vi har hatt Troll med for før, nå har vi Ticket. Når det er ned mot minus 8-10, bør man nok putte på et lag til. Det trenger jo ikke være så tykt som ullribben? Jeg tror det blir klumpete med ullribb under foret til Troll. Jeg ville funnet et tynnere mellomlag jeg, jeg tipper egentlig det holder med en tynn Janus ulldress eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glad i frukt
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenTakk for tilbakemeldinger |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Vinterdress i OslokuldenJeg ville tro det holder masse med du allerede hadde jeg.Nå er det ikke så veldig ofte det er så kaldt at det er nødvendig med så mye klær. |
![]() |
![]() |
|
|