Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva bruker dere under hverdagskjoler nå på vinteren?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-09, 10:04   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hva bruker dere under hverdagskjoler nå på vinteren?

Jeg har et par ullkjoler med 3/4 lange ermer og også noen kortermede. Og så frossen som jeg er så må jeg ha noe under. Finnes det f.eks. underkjoler med lang erm? I så fall hvor? Og finnes det noen pene trøyer med lange ermer noe sted? Har tenkt litt på ulltrøyer fra Janus eller Iris, men synes ofte ikke de sitter så pent. De er for løse i ermene, på en måte.

Gammel 14-12-09, 10:06   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker dere under hverdagskjoler nå på vinteren?

Jeg bruker pologensere under kortermede kjoler. Evt topper med utringning som passer til kjolen, og lang eller trekvartlang arm. Men de er jo ikke i ull, da. Så jeg vet ikke. De langermede ulltrøyene, de er da ikke løstsittende, er de vel? Ser ikke sånn ut på bildene på pakken, i hvert fall. Kanskje du har kjøpt for stor størrelse?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:08   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg kjøper nok riktig størrelse, men etter noen gangs bruk og en vask eller to så synes jeg ofte de blir for løse. Men mulig jeg skal prøve et annet merke neste gang. Takk for svar Kanina, pologensere går jo an ja.

Gammel 14-12-09, 10:10   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt underkjoler med lang erm av merket Sorbet. Ser ut som tynne gensere, men går til midt nedpå låret. Bomull.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:20   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

ups, feil alder.

Sist redigert av Dronningen : 14-12-09 kl 11:34.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:53   #6
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Hmm. Jeg mente til meg selv jeg Dronningen. Men takk for tips!

Litt løse ulltrøyer går greit på 2-åringen min altså.

Gammel 14-12-09, 11:09   #7
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker pologensere... i bomull da, skulle gjerne hatt i ull. Bruker ullstrømpebukser.

Gammel 14-12-09, 11:13   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker billige gensere fra HM under alle kjoler om vinteren; også de kortermede.

Jeg bruker strømpis på bena, men den er ikke alltid av ull. Jeg er ikke særlig frossen av meg.

Gammel 14-12-09, 11:14   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tynn ullsinglet under og en eller annen ulljakke/cardigan over.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:22   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er iført bomullstights og langermet viskosetopp under ullkjolen as we speak. På enda kaldere dager bruker jeg en lang ullcardigan utenpå kjolen.

Gammel 14-12-09, 11:24   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Og finnes det noen pene trøyer med lange ermer noe sted? Har tenkt litt på ulltrøyer fra Janus eller Iris, men synes ofte ikke de sitter så pent. De er for løse i ermene, på en måte.

Calida har noen fine ulltrøyer i ull og silke, både med og uten blondekant. Jeg tror i alle fall at varianten med blondekant er nokså tettsittende i ermene. (Dessverre klør de for mye til at jeg greier å bruke dem, enda alle andre synes de er kløfrie. )

Gammel 14-12-09, 11:26   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Calida har noen fine ulltrøyer i ull og silke, både med og uten blondekant. Jeg tror i alle fall at varianten med blondekant er nokså tettsittende i ermene. (Dessverre klør de for mye til at jeg greier å bruke dem, enda alle andre synes de er kløfrie. )

Calida ja. :noterer: Hvilke butikker fører det merket?

Gammel 14-12-09, 11:29   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Calida ja. :noterer: Hvilke butikker fører det merket?

Undertøys- og kjerringbutikker, hovedsakelig. De har det bl.a. på en slik butikk i Majorstukrysset, mener jeg. I alle fall hadde de det før, like ved 7-Eleven. Jeg sitter med mamelukekr derfra i skrivende stund.

Gammel 14-12-09, 11:33   #14
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pologenser og strømpebukse under kjole stort sett hver dag.
Det er sjelden jeg bruker ull, men er det kaldt har jeg ull lenger ut istedenfor.

Gammel 14-12-09, 14:29   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cubus sine ulltrøyer da? er fornøyd med dem iallefall..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 15:49   #16
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Nøstebarn selger veldig fine langermede ull-silketrøyer. Til voksne, ja. Men de er dyyyre. Pierre Robert har veldig gode ullstrømpebukser og også lange ullstrømper (til midt på låret).

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 15:59   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker vanlige bomullstopper i matchende farger.
Passer på at utringningen stemmer med den på kjolen.
Går med kjoler stort sett hver dag, så jeg er avhengig av godt utvalg topper til å ha under.
Er det lang erm på kjolen bruker jeg kun BH under.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 16:08   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ullgenser - en slik stripete fra Nøstebarn - som jeg fler av i ulike farger, og så bruker jeg strømpebukser, gjerne av ull.

Ullgenserne til Nøstebarn er dyre ja, men om de blir behandlet pent og vasket forskriftsmessig holder de lenge og vel. Ene genseren har jeg hatt i flere år, og den er like fin.

Gammel 14-12-09, 17:52   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også Calida sine ulltrøyer i ull/silke-blanding.

Gammel 14-12-09, 18:48   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Pologenser eller langermet t-skjorte. Eventuelt bruker jeg en jakke over.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.