|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerDet kommer sikkert an på hvor potent du lager det vaniljesukkeret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
*_*
|
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerSkal du lage det med farin + vaniljefrø? I så fall er min erfaring at man bruker littegrann mindre. Typisk to små teskjeer framfor to toppede. Også har jeg pleid å minke bittelitt på sukkermengden også, siden vaniljesukkeret er såpass søtt.
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerJeg får vel prøve meg litt fram, og så finner jeg sikkert ut av det. Prøver med samme mengde de første gangene og ser hvordan det blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
.
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerJeg skjønte heller ikke det før jeg så oppskrift på det i en bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerhvordna lager man det ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
.
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerMan tager sukker og frøene fra vaniljestenger og kjører i en blender eller tilsvarende til du har pulver. Det blir grått, ca. Oppbvares i en luftett boks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerNoen som vet hva blandingsforholdet er mellom vaniljepulver (sånn svart som man kjøper på helsekosten) og sukker? Tenkte kanskje jeg kunne prøvd å lage dette med fruktose istedenfor farin.
![]() |
#11 |
.
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerEller vent litt, var det stang og frø det sto i oppskriften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerJeg har bare en vaniljestang oppi med sukker, ingen blender involvert i det hele tatt.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerOppi hvor?
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukker
Oppi en krydderboks-dings jeg har. Deler stangen og stapper den oppi sukker og så står den der og tørker. Vips! Ferdig vaniljesukker.
![]() |
#16 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
men det smaker mye mindre vanilje enn om du blender det. Jeg har typisk 5-6 vaniljestenger i blender med et par dl sukker, mitt vaniljesukker er brunlig og ganske "fuktig", og jeg bruker ca 1/4 av mengden ifh til kjøpesukker
![]() |
#17 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hjemmelaget vaniljesukkerJeg har sluttet å lage selv etter at jeg oppdaget at de selger store bokser tørrslefs vaniljesukker på storcash.
![]() |
#18 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
På den boksen jeg har står det 1 ts vaniljepulver til 10 ts sukker. Jeg har brukt dette og blandet selv en stund nå, men jeg har også "ekte" vaniljesukker kjøpt på helsekost, og også hatt Tørslefs. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|