|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
L.F.C. supporter
|
![]() Er du i rute til jul?Ja, nå har vi jo passert andre søndag i advent. Det nærmer seg jul.
![]() |
#2 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Ingen gaver er kjøpt inn. Julekort er kommet, men ikke skrevet på og ikke klar til sending.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du i rute til jul?Ja sånn noenlunde. Er ikke så mye vi MÅ gjøre, egentlig. Desember er bare kos. Har noen gaver igjen men jeg koser meg med gaveshoppingen så jeg er ikke den som MÅ bli ferdig fortest mulig. Har enda ikke bakt så mye men skal gjøre det denne uken. Bakte nonstop-cookies i går, og i dag eller i morgen blir det aniskringler og kakemenn, og så har jeg kjøpt pepperkakedeig på Ikea.
![]() |
#5 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du i rute til jul?Jeg tror jeg er i rute. Mengler et par julegaver. Julekort er mer eller mindre klare. Julekaker baker jeg ikke (kun pepperkaker av ferdig deig). Vi spiser ikke noe særlig av det likevel. Jeg er mest opptatt av de forberedelsene som gir meg og/eller familien glede, og ting som ikke gir glede eller er nødvendig overser jeg glatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En som trener
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Hva er så fantastisk med pepperkakedeigen fra ikea egentlig? I forhold til en man baker selv eller en man kjøper på en eller annen matbutikk..?
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Mangler 2 julegaver - har bakt sarah Bernard og Laget (og spist opp store deler) Marsipan.
![]() |
#9 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Jeg er 8 uker på vei og kvalm, jobber 100% og er sliten. Så, denne julen blir det ikke noe stress. Alt som jeg bruker å vaske og fikse til jul tar jeg når formen blir bedre, og jeg slipper å jobbe på fridagene mine. Vi hadde tenkt å feire jul hjemme i år for første gang, men jeg begynner å åpne opp for at vi skal dra til mamma og pappa i stedet. Jeg får se. Siden jeg skal jobbe tom. julaften hadde det vært veldig godt å komme til dekket bord, og jeg vet at mamma og pappa foretrekker egentlig å være hjemme.
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er du i rute til jul?Tror det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Det hjelper iallefall, har bakt det jeg skal bake. Har noen gaver igjen, også må huset ryddes, vaskedamen skal få vaske. Har tatt meg en fridag til torsdag, og håper å få gjort en del da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Av ferdig pepperkakedeig så liker jeg også best IKEA sin.
![]() |
#13 |
lykkelig
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Jeg tror jeg er sånn noenlunde i rute faktisk. Det må være første gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du i rute til jul?Jeg er i rute, ja. Nå slipper jeg ganske lett fra det siden vi ikke feirer jul hjemme hos oss selv, men de aller fleste julegavene er i boks, vi har laget pepperkakehus, julekortene er bestilt og trykt og skal skrives neste helg, og flybillettene ble bestilt i juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Jeg har ikke gjort NOE jeg, og er helt nedlesset i stress merker jeg.. men samtidig så er det så mye annet som opptar hodet mitt om dagen, at jeg knapt nok får med meg at jeg stresser, eller bør stresse..
![]() |
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?Vi skal bort i julen, så her blir det ikke'no styr med verken pynting, matlaging eller baking. Vi tar det litt etter litt. Vi skal bake pepperkaker for å kose oss (og spise deig), og pynte juletre i god tid før vi drar den tjuende. Vi er ferdig med julegavene og har derfor hele desemberlønningen til å bruke på oss selv. Mwahahahhahaa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Er du i rute til jul?Baker man julekakene så tidlig, altså?
![]() |
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?
Ja, og vi kaller det adventskaker. Julaften og dagene etterpå er det så mye god mat (og sjokolade) å spise, så da blir kakene som regel overflødige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Originala
|
![]() Sv: Er du i rute til jul?I rute og rute, fru Blom. Jeg er ferdig med siste eksamen på torsdag, så da går startskuddet for juleforberedelser. Noen gaver er på plass, da. Og når det gjelder gaver, så tilfaller det meg, og ikke mannen min. Men jeg har lært meg å være effektiv, så bare jeg får et par kvelder etter jobb, så skal jeg være langt på vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Er du i rute til jul?Tja, bikinien ligger klar. Har igjen å vaske opp endel sigleter, passene er klare. Så ja, er i rute!
![]() |
|
|