Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gore Tex-klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-09, 16:32   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Gore Tex-klær

Dette er en spinoff fra Susses prepubertaltråd.

Jeg ser at noen nevner Gore Tex-klær som alternativ til regnklær. De er like vanntette, sant? Hvor kjøper jeg disse klærne? Hvilke merker anbefales? Tenker da på kvalitet, passform og comfort (at plaggene er myke og behagelige å ha på).

Jeg blir glad for linker og bilder.

Gammel 28-11-09, 16:35   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gore Tex-klær

*følgermed*

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 18:24   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker som de fleste vet Nanook og hamstrer det i haugevis. Det er dønn vanntett så regntøy har vi ikke i hus.

Gammel 28-11-09, 18:25   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Det som er viktig er at vannsøylen er 8-10000. Da er det vanntett.

Skogstad er en billig variant som jeg har positiv erfaring med i bhg-sammenheng.

Gammel 28-11-09, 18:29   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Endelig noen som gidder å svare.

Dette er klær som skal brukes på skolen, av førsteklassingen.

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg elsker som de fleste vet Nanook og hamstrer det i haugevis. Det er dønn vanntett så regntøy har vi ikke i hus.

Er de sånn at han kan bruke dem som allværsklær? Altså varme og behagelige i tillegg til at de er vanntette? Kan de erstatte en vår-/høstdress, f.eks?

Gammel 28-11-09, 18:34   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men finnes de i større enn str 134/140? Jeg er definitivt med på dropp regntøy-foreninge, men har ikke funnet det optimale for jentngen enda, bår hun passerer str 140 i løpet av vinteren.

:desp:

Ellers er jeg Gore Tex-fan så det ljomer, jeg klager ALLTID på et GT-produkt om det lekker innen ett år, som er garantien.

Gammel 28-11-09, 18:56   #7
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi har/ har hatt Stormberg, Skogstad, POP, Helly tech og Reima. Alt har holdt greit. POP er kanskje en liten favoritt hos oss.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 19:08   #8
malena

malena sin avatar

Standard

Jeg ser nå at du allerede har skrevet mye her på forumet om Nanook, Nin.

Spørsmålet mitt er: Kan prisen på disse klærne forsvares mtp at de skal brukes på skolen, og ikke i bhg, hvor barnet tilbringer mye mer tid ute enn på skolen?
Finnes det billigere alternativer som holder vannet like godt ute de gangene skolebarnet er ute i regnvær? Og som kan brukes med flere lag ull under (også når det ikke regner) frem til vinterdressen blir tatt i bruk?

Gammel 28-11-09, 19:49   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg ser nå at du allerede har skrevet mye her på forumet om Nanook, Nin.

Spørsmålet mitt er: Kan prisen på disse klærne forsvares mtp at de skal brukes på skolen, og ikke i bhg, hvor barnet tilbringer mye mer tid ute enn på skolen?
Finnes det billigere alternativer som holder vannet like godt ute de gangene skolebarnet er ute i regnvær? Og som kan brukes med flere lag ull under (også når det ikke regner) frem til vinterdressen blir tatt i bruk?

Jeg personlig mener at prisen kan forsvares selv om det kjøpes til et skolebarn. Vintertøyet til skolebarn synes jeg ikke prisen kan forsvares på men skalleklærne absolutt. Jeg kommer til å handle dette til ungen er vokst ut av største størrelsene til Nanook. Og skalletøyet kan jeg forsvare prisen på i og med at det kan brukes hele året. Det erstatter både parkdress og regntøy og vinterdress også om man har tykk nok ull under. Og så lenge man kan bruke det hele året så er det mye bruk for pengene.
OG det tørker fort. Jeg vasker etter barnehage og neste morgen er det tørt og fint igjen.
Det finnes helt sikkert andre gode alternativer som ikke er like dyre, men jeg har ikke funnet noe like bra. Har testet ut Reflex, Troll, HH, Reima, MiniAture og POP og foreløpig er Nanook det som foretrekkes her. De har skalleklær med vannsøyle på både 10 000 og 20 000.

Gammel 28-11-09, 19:56   #10
malena

malena sin avatar

Standard

Flott Nin, tusen takk for hjelpen. Jeg tenker vi skal ut og kjøpe skalleklær.

Gammel 28-11-09, 19:59   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du vise noen bilder av Nanook-tøy, og hva ligger prisene på? Er det det samme som Isbjörn of Sweden?

Jeg har en Nanok-jakke (ikke Nanook!), og den er ikke spes. god.

Men jeg er fornøyd med Skogstad. Billig og bra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 20:03   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan du vise noen bilder av Nanook-tøy, og hva ligger prisene på? Er det det samme som Isbjörn of Sweden?

Jeg har en Nanok-jakke (ikke Nanook!), og den er ikke spes. god.

Men jeg er fornøyd med Skogstad. Billig og bra.

Nanook er det samme som Isbjörn of Sweswn ja. De byttet navn fra Nanook til Isbjørn nå i høst.
Nanok er noe helt annet. Nanok er et norsk merke mens Nanook er svensk.
Jeg kan finne bilder.

Gammel 28-11-09, 20:05   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at Nanok er noe annet. Men det er merkelig at navnene kan være så like. Jeg trodde forøvrog Nanok var finsk. Har kjøpt den i Danmark. Nanokjakka mi er langt fra vanntett, men så var den ikke akkurat grisedyr heller.

Gammel 28-11-09, 20:08   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Dette er skalleklærne til (Nanook) Isbjörn of Sweden.

Vannsøyle 20 000

Vannsøyle 10 000

Gammel 28-11-09, 20:10   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hva koster de, og hvor langt går de i str?

Gammel 28-11-09, 20:10   #16
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor høyt opp i str. går Nanook og hvor får man kjøpt det?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 20:15   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg vet at Nanok er noe annet. Men der er merkelig at navnene kan være så like. Jeg trodde forøvrog Nanok var finsk. Har kjøpt den i Danmark. Nanokjakka mi er langt fra vanntett, men så var den ikke akkurat grisedyr heller.

Jeg aner egentlig ikke jeg, men vet i alle fall at det er et norsk merke som heter Nanok, de lager og soveposer. Navnene er veldig like, kanskje derfor de byttet til Isbjörn.
Nanookjakker og bukser vi har kjøpt er i alle fall dønn vanntette. Har vært i bruk i barnehagen i snart ett år nå og erstatter alt av regntøy, parkdresser og annet yttertøy.
Og jeg har enda til gode å se noe slitasje på det, det ser helt nytt ut enda.
Det er to vidt forskjellige merker Hyacinth. Her ser du klær fra Nanok. Nanok of Norway. Helt idiotisk at to merker kan hete omtrent det samme.

Gammel 28-11-09, 20:15   #18
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De går opp til str 8 år. XXL har vinterdressen men tror ikke de har noe annet. Prismessig så er de i samme sjiktet som Bergans.

Gammel 28-11-09, 20:16   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Hva koster de, og hvor langt går de i str?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hvor høyt opp i str. går Nanook og hvor får man kjøpt det?

Se HER.

Gammel 28-11-09, 20:19   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er hjemmesiden.

Jeg vurderte disse i høst når jeg skulle kjøpe overtrekksklær til storesøster. Vi endte på PoP isteden og er veldig fornøyd med dem så langt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.