Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dette var noe dritt, ja

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 19:13   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Dette var noe dritt, ja, Oppdatert med enda mere dritt

Kloakken gikk tett i dag. Kloakk og vann fløyt nede på vaskerommet. Det er nede på vaskerommet i kjelleren sluken er.

Høres ikke det flott ut?

Dette trengte jeg nå før jul. Tør ikke tenke på regningen som kommer fra renovasjonsselskapet nå. Rørleggeren spurte forsiktig om det var noen sjanse for at jeg kunne vente til i morgen tidlig. Da ville det bli halvparten så dyrt. Jeg fikk ikke spurt hvor mange 1000 kr dette vil koste meg, men jeg regner jo med over 2-3000 kr.

Men med barn og ingen tilgang til do andre plassen og vann, så måtte jeg bare si at jeg måtte få dette ordnet nå.

De kom etter en time og nå er rørene åpne igjen. Og jeg skal vaske gulvet. Skikkelig drittjobb med andre ord.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 30-11-09 kl 08:43.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:14   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette var noe dritt ja

Æsj så utrolig kjipt!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:15   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er slike utgifter jeg helst ikke vil ha nå før jul.

Men jeg kan jo være glad for at det kun var suging som var nødvendig. Det kunne jo vært mer omfattende. Så jeg er litt lettet også, samtidig som jeg er oppgitt.

Gammel 26-11-09, 19:16   #4
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Det er fort gjort at det blir enda dyrere også. Utrolig sure penger rett før jul, skjønner det godt.

Hvis det blir skikkelig svindyrt, eller at noe blir ødelagt, sjekk om forsikringa di dekker det.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:22   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dette var noe dritt, ja

Å fytti! Håper det ikke koster altfor mange lappene.

Gammel 26-11-09, 19:23   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Tror ikke det blir så dyrt at det er nødvendig å bruke forsikring. Blir det høyere enn egenandel på 5000 kr, så blir det en annen sak, men jeg satser på at det ikke blir høyere beløp enn det.

Det ser ut som jeg har hatt flaks, at det kun var tett i et rør. Nå fungerer alt, kun etter suging av røret som er på utsiden av huset.

Gammel 26-11-09, 19:25   #7
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Dritt!

Håper du var heldig og at det ikke blir mere dritt.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:26   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fytti - noe dritt bokstavlig talt, ja.

Gammel 26-11-09, 19:26   #9
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Krysser fingrene for at du får en bitteliten regning på en tusing og at røret holder seg utett langt inn i evigheten.

Gammel 26-11-09, 19:27   #10
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Uff, så kjipt!

Gammel 26-11-09, 19:28   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Krysser fingrene for at du får en bitteliten regning på en tusing og at røret holder seg utett langt inn i evigheten.

Ja, det håper jeg også. Mannen sa til meg at jeg kunne risikere at problemet kom tilbake igjen, og da måtte de sette i gang andre tiltak. Men forhåpentligvis slapp jeg unna med denne ene gangen.

Barna har hatt en tendens til å kaste q-tips i do!! Dette skal det bli helt slutt på nå.

Gammel 26-11-09, 19:30   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Æsj så kjedelig!

Sender deg en glass rødvin for innsatsen!

Gammel 26-11-09, 19:36   #13
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Takk. Et glass rødvin hadde smakt godt nå.

Gammel 26-11-09, 19:37   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Fytti ...
Det der skjedde hos søsteren min i sommer. Aalle klærne som lå på gulvet ble ødelagt, samt at vaskemaskinen og tørketrommelen kortsluttet.
Hun tok det naturlig nok på forsikringen , for der holdt ikke med bare tømming for å si det sånn.

Vi hadde det problemet i forrige huset. Der hadde vi septiktank, men det var kommunen som tømte. Det hendte en gang at den ble ganske full, og da slo kloakken tilbake.

Håper det går greit å få vasket og luftet ut lukt Brenda.

Gammel 26-11-09, 19:37   #15
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ja, det håper jeg også. Mannen sa til meg at jeg kunne risikere at problemet kom tilbake igjen, og da måtte de sette i gang andre tiltak. Men forhåpentligvis slapp jeg unna med denne ene gangen.

Barna har hatt en tendens til å kaste q-tips i do!! Dette skal det bli helt slutt på nå.

Q-tips løser seg ikke opp. :erfart:

Når sånne mennesker sier "andre tiltak", går det kaldt nedover ryggen på meg. Andre tiltak er ofte ekstremt dyre.

Gammel 26-11-09, 19:41   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Fytti ...
Det der skjedde hos søsteren min i sommer. Aalle klærne som lå på gulvet ble ødelagt, samt at vaskemaskinen og tørketrommelen kortsluttet.
Hun tok det naturlig nok på forsikringen , for der holdt ikke med bare tømming for å si det sånn.

Vi hadde det problemet i forrige huset. Der hadde vi septiktank, men det var kommunen som tømte. Det hendte en gang at den ble ganske full, og da slo kloakken tilbake.

Håper det går greit å få vasket og luftet ut lukt Brenda.

Heldigvis oppdaget jeg det tidlig. Mannen som var her sa at det ikke var alle som var så heldige. Vaskemaskin og tørketrommel er ikke "rammet" for å si det sånn. Det var bare noen filleryer på gulvet som ble kastet med en gang.

Lukt ja. Jeg har vasket med salmiakk og grønnsåpe. Og må nok vaske gulvet i morgen også, og lufte godt i natt.

Huset mitt er koblet til det kommunale anlegget. Hadde jeg hatt septiktank, så ville jo problemet muligens vært løst ved å tømme den. Men de fleste hus, som ligger sentralt til er vel koblet til kommunalt anlegg.

Dette kunne gått mye verre, helt klart. Jeg har flaks som er så ofte nede på vaskerommet.

Gammel 26-11-09, 19:42   #17
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Q-tips løser seg ikke opp. :erfart:

Når sånne mennesker sier "andre tiltak", går det kaldt nedover ryggen på meg. Andre tiltak er ofte ekstremt dyre.

Det samme tenker jeg. Slike uttalelser høres dyrt ut.

Gammel 26-11-09, 19:43   #18
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Det samme tenker jeg. Slike uttalelser høres dyrt ut.

Nå har jeg laget en ny tråd. "Hva kan man egentlig putte i doen?"
Kanskje vi kan lære noen triks?

Gammel 26-11-09, 19:44   #19
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Lurt.

Løper ut og leser tråden.

Gammel 26-11-09, 19:46   #20
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Å Brenda. Jeg grøsser på dine vegne.

Håper det ikke blir alt for dyrt. Kjipt med slike utgifter rett før jul.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.