Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 14:10   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine

Ja, det er en overskrift som kunne stått i en avis, og den er sann.

Jeg er på rehabilitering pga min kreftsykdom. Det er ikke mulig å få vaksine her. Jeg har undersøkt alle muligheter. Resultatet er at jeg må til min fastlege som er 35 mil unna der jeg er, for kunne få min vaksine. Siden energi ikke er det jeg har mest av så blir det til at jeg tar tog til et sted ti mil unna der jeg har fastlegen, og min mann henter vaksinen etter klokka 12 hos min fastlege (kunne ikke få den før) og han frakter den til meg. Så tar jeg toget tilbake til rehabiliteringen. Det er mange Kols-syke her også de må til sin hjemkommune for å få vaksinen. Dermed må de også ta permisjon herfra for å få den, men de bor i fylket her så de har ikke den lange veien som jeg har. Fatter ikke at systemet skal være så tungrodd. Jeg liker heller ikke å sitte på toget av redsel for å bli smittet, men får satse på at det går bra.

Sist redigert av Jessica : 31-10-09 kl 18:51.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:15   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine

Utrolig!!!

Det finnes vel fastleger der rehabiliteringen er også, de må jo kunne gjøre fornuftige forandringer på prosedyren når situasjonen er som den er.

Gammel 31-10-09, 14:17   #3
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det mulig???

Gammel 31-10-09, 14:18   #4
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes du skulle kontakte avisa, jeg...

Det går ikke an!

Gammel 31-10-09, 14:18   #5
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg skjønte ikke helt dette.Hvor/hvem skal sette vaksinen på deg?

Er det et annet legekontor?

Høres ille ut da

Gammel 31-10-09, 14:21   #6
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Tungrodd system ja.

Gammel 31-10-09, 14:21   #7
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan den ikke sendes i posten?I en polstret konvolutt?

Gammel 31-10-09, 14:24   #8
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Rehabiliteringssenteret har prøvd alle veier. Pasienter har ringt Helse Midt-Norge. Senteret har kontaktet kommunelegen. Uansett så gjelder det at man skal kontakte sin fastlege i sin kommune. Jeg ringte Ullevål i håp om at de kunne ordne noe her oppe siden jeg har så lang vei hjem, men beskjeden derfra var at de har fått beskjed om at pasientene må kontakte sin fastlege i sin kommune. Her hvor jeg er har de glemt at de har et rehabiliteringssenter med masse KOLS-, hjerte, astma- og kreftpasienter. I nabokommunen er det 900 innbyggere. Der hadde de fått 1000 vaksiner. Noen av mine medpasienter (kalles ikke pasienter her da) har prøvd å hjelpe meg. De er opprørt over alt styret jeg måtte for å finne ut av dette, og at det ikke går å få vaksinen her.

Mannen min er blitt skikkelig forkjøla nå. Han sa han kunne kjøre vaksinen hit, men det blir over 70 mil på en dag siden han ikke kan overnatte her. Senteret er stengt for folk med forkjølelsessymptomer. De må for enhver pris unngå smitte inn her, såklart. Moren min skulle komme hit i helga siden mannen min ikke kan komme, men hun er også forkjølet og måtte derfor avlyse. Det blir en dyr vaksine for oss. Togturen på over 50 mil tilsammen, og mannen som må kjøre 20 mil for å møte meg.

Vaksinen kan ikke sendes. Etter 12 timer må den kastes. Da er den ødelagt. Sykepleieren her på rehabiliteringssenteret skal sette vaksinen på meg når jeg kommer hit med den om kvelden. En mulighet kunne vært å sende den med buss fra der jeg bor og videre med tog opp hit, men siden jeg ikke kan få vaksinen før etter klokka 12 hos fastlegen i min kommune så tar jeg ikke sjansen på at det blir noe tull på vei opp og det ender med at jeg ikke får noen vaksine i denne omgang. Om 12 dager skal jeg ha ny cellegiftkur. Jeg vil blir ferdig med vaksinen før den tid.

Sist redigert av Jessica : 01-11-09 kl 11:59. Årsak: feil avstander på togtur og bil
Gammel 31-10-09, 14:24   #9
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Kan den ikke sendes i posten?I en polstret konvolutt?

Det tenkte jeg også.

Gammel 31-10-09, 14:31   #10
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jepp, sånn var det egentlig her også. Over 50 mil en vei hjem, og jeg skulle egentlig måtte ta perm og dra dit for å ta den. Men så fikk en avdeling her på sykehuset noen doser til "overs", og for at de ikke skulle gå til spille ble jeg sendt dit for å ta den der istedenfor.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:31   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det går ikke å sende vaksinen per post. Da blir den ødelagt.

Gammel 31-10-09, 14:37   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Er det mulig? Av og til burde det være fleksibilitet i systemet!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:38   #13
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er et utrolig dårlig system som ikke kan gi person muligheten til å få vaksinen der hvor en er. Dette må berøre ganske mange personer.

Gammel 31-10-09, 14:41   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Helt utrolig at det skal være så vanskelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:44   #15
Jessica
Pauset

Standard

Jeg fikk beskjed av fra fastlegens sekretær at de har fått beholdere med svineinfluensavaksine. De drar opp vaksinen i sprøytene. Når en beholder er åpnet så må de bruke opp vaksinen som er i beholderen innen 12 timer ellers må de tømme ut vaksinen. Derfor kunne de ikke gi meg noen vaksine før etter klokka 12 mandag. De setter igang med vaksineringen av prioriterte grupper utover dagen/kvelden. Tirsdag skal de også gi. Jeg tar ikke sjansen på at de går tom så jeg må bare gjøre dette trygt så jeg får den i hånda før det er tomt.

Sist redigert av Jessica : 31-10-09 kl 18:55.
Gammel 31-10-09, 15:41   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det der er helt utrolig Jessica.
Kontakt avisen om du orker oppslaget.

Gammel 31-10-09, 16:07   #17
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvor er media når du trenger dem? Eller hvor er vettet når man trenger det mest? Historien din er sjokkerende og skremmende, Jessica! Det skulle ikke være mulig.

Jeg synes myndighetene er elendige på organisering og egoismen blomstrer når friske utenfor risikosonen får vaksine fordi de setter seg selv høyest.

Gammel 31-10-09, 16:23   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Virkelig helt utrolig!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:25   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forbannet over at slike som deg som virkelig er i risikosonen skal oppleve slik for å¨få nødvendig vaksine. Et rehabiliteringssenter som det du er på nå burde da fått vaksine tilgjengelig for sine brukere.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:50   #20
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Dette er jo rett og slett horribelt. Slik skulle det ikke vært. Skjønner godt at dette er frustrerende.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
svineinfluensa, vaksine

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.