|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Pinnedyr?Har mulighet til å få noen pinnedyr, men vet ikke så veldig mye om disse merkelige skapningene. |
![]() |
![]() |
#2 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnedyr?Oi, nå fikk jeg hår på ryggen....
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Pinnedyr?Jeg kjenner noen som har pinnedyr som en mager erstatning for kjeledyrene barna ikke kan få pga allergi. Sa jeg mager erstatning?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Pinnedyr?
Ja, de er jo ikke så ...spretne liksom. Men fascinerende på et vis kanskje? |
![]() |
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnedyr?Datteren min kom hjem med noen pinnedyr for noen år siden. Vi laget terrarium i et av akvariene. Desverre døde de etter kort tid. Kanskje vi hadde det for kaldt. De er ikke enkle å få til.
![]() |
#7 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pinnedyr?Jeg hadde pinnedyr en god stund da jeg var yngre.
![]() |
#8 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pinnedyr?Blir det for mange kan du vel alltids fyre med dem.
![]() |
#9 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Pinnedyr?
Å, kan dette bli løsningen på verdens utømmelige energibehov?
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnedyr?Sønnen min hadde pinnedyr da han var 10 år, stelte dem selv, og det gikk veldig greit. Lettstelte dyr, og enkle å ha i hus. Du trenger et terrarie, gjerne et par greiner dyrene de kan klatre på, en sprayflaske med vann, og blader til å spise. Og et passelig varmt rom. Vi hadde dem mye på badet. På vinteren brukte vi en del kinakål, på sommeren alt mulig av blader vi fant ute. Eføy og bringebærblader var favoritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnedyr?Kinakål visste jeg ikke at de spiste. Jeg syns de er dritkule der de står og gynger frem og tilbake. Mine døde av en eller annen mystisk grunn. Litt for kaldt kanskje, men da hadde jeg hatt de i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Pinnedyr?Pinnedyr er fascinerende skapninger. Som det blir sagt i tråden er de meget enkle å holde. Dersom du har bark (terrariebark) i bunnen på terrariet sammen med terrarie moe vil du få et fint underlag som holder på fuktigheten. Dette er tropiske insekter som liker litt høy luftfuktighet. Ved å sette en halogenlampe over terrariet med en timer på 12 timer på og 12 timer av får du som regel en grei temperatur dersom terrariet står i en stue eller lignende rom. Det er ingen grunn til å ha dem på badet. Det er viktig med pinner av varierende størrelse som de kan klatre på og ikke minst eføy, det går helt fint å bruke innendørs eføy til dem også. |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnedyr?Tantebarna mine hadde pinnedyr, og det var ganske fascinerende som utenforstående i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|