Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan jeg steke 2 brett knekkebrød om gangen i ovnen? Haster

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 14:48   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg steke 2 brett knekkebrød om gangen i ovnen? Haster

Skal steke om tyve minutter..

Gammel 10-11-09, 17:45   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg steke 2 brett knekkebrød om gangen i ovnen? Haster..

Nå var det jo litt seint med svar ser jeg. Men om du har varmluft så går det bra. Jeg steker alltid to brett samtidig. Men jeg har ikke prøvd uten varmluft.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:51   #3
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Nå var det jo litt seint med svar ser jeg. Men om du har varmluft så går det bra. Jeg steker alltid to brett samtidig. Men jeg har ikke prøvd uten varmluft.

He he.. Takk.
Jeg stekte dem femti min på varmluft 190 grader. De ble KNALLgode. Ungene helt ville. Og gikk bra med to brett

Gammel 10-11-09, 21:58   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Oppskrift?

Gammel 11-11-09, 14:46   #5
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Ingredienser

2 dl grov sammalt hvete
2 dl havregryn
2 dl havrekli
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
2 ts salt
7 dl vann
sesamfrø etter ønske

Slik gjør du

Slik gjør du: Rør alle ingrediensene i en bolle og la dette svelles i ca 30 minutter. Del deigen i to og klapp ut på 2 stekebrett med bakepapir. Få deigen så tynn som mulig.. Rute deigen opp i ønsket størrelser. Stekes i ovnen på 170 grader i 45- 60 min.
Slipp ut damp fra ovnen underveis. Knekkebrødene er ferdige når de har tørket .

Jeg stekte dem på varmluft, 2 brett om gangen i 50 min og luftet ca hvert kvarter. Jeg brukte en plastikkhanske for å klappe dem flate på brettet, funket utmerket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.