Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julelys, på hus, trær og busker

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 09:49   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Julelys, på hus, trær og busker

Synes du det kan bli for mye av det gode? Her jeg bor er det 2-3 hus som er hentet fra USA hver jul. Og det er jo mange som henger julelys på veranda, vinduer, takrenner, busker og trær.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes det er veldig pent. Det ser rett og slett for harry ut. Å pynte et vindu, og en busk er jo helt greit. Men mange ganger føler jeg det blir for lite system i det enkelte henger opp. Rotete rett og slett.

Synes du det er pent eller stygt? Det plager meg selvsagt ikke, jeg synes bare ikke personlig at det er så veldig flott. Jeg tenker også inni meg: Strømregningen må jo bli dyr den måneden.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:51   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Julelys, på hus, trær og busker

Det kan helt klart bli for mye av det gode. Litt lys kan være fint, men noen tar jo helt av.

Gammel 20-10-09, 09:52   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs jo hvor gjennomført det er. Dessuten, noe av det kjekkeste seksåringen vet er å kjøre forbi et amerikansk-pyntet hus i jula, det er fargede lys overalt og julenisse på taket osv, helt sinnssykt. Men hun elsker det, og det er så koselig å se hvor glad hun blir av det huset. Jeg må også stoppe litt opp av sånne hus selv og kjenner at jeg ja, blir litt glad faktisk. Elsker julen!

Jeg kunne ikke tenke meg å ha det selv, her går det i lys på busker og trær (ikke fargede). Noe av det kjekkeste med hele julen er busker og trær med lys på, det er så fantastisk fint å se på! Jeg blir helt salig ...

Gammel 20-10-09, 09:52   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er gøy.

I fjor hadde vi ekskursjon med ungene til morsomme julehus i nabolaget. Lys i mørket er noe av det beste med julen.

Gammel 20-10-09, 09:53   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På en busk er ok, mannen insisterer på å dekorere garasjen med en lyslenke. jeje.

Gammel 20-10-09, 09:53   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er det jeg mener, at det kommer ann på hvor gjennført det er. Om det er et system i det som henges opp. Noen henger opp alle veier, uten at det blir noe system i det. Det ser rart og harry ut i mine øyne.

Gammel 20-10-09, 09:54   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

På en busk er ok, mannen insisterer på å dekorere garasjen med en lyslenke. jeje.

Fine mannen.

Gammel 20-10-09, 09:58   #8
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om det er gjennomført, så synes jeg det er litt stilig jeg. Orker ikke lage det til sånn selv, men kan godt gå og se på pene "amerikanske" hus.

Dog, jeg foretrekker at det ikke BLINKER så mye. Farger er fint, men ikke blinkende...

Gammel 20-10-09, 09:59   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Det er penere med fargede lys, enn vanlige lys, men blinkelys kunne jeg aldri hengt opp.

Gammel 20-10-09, 10:01   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nja, noen pynter enormt med lys og det er helt nydelig. Mens andre som har pyntet med like mye lys får hele greia til å se forferdelig ut.

Jeg er glad i lys i mørketiden og er det pent pyntet synes jeg bare det er koselig.

Tar ikke helt av selv da. Jeg nøyer meg som regel med lys på en tuja utenfor døra her og sper på med ett lass av lyslykter på trappa og terassen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:01   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes hvite lys er penest. Små, hvite lys på busker og trær i hager og lignende gjør meg helt salig. Jeg elsker å gå tur i jula og bare kikke på alle de lyspyntede trærne og buskene. Jeg begynner nesten å grine.
1. desember skal pynten opp, alt som skal stå i vinduene og sånt. Folk må ikke vente lenger enn det, for det er jo den dagen jeg går rundt og venter på, da MÅ jeg ut og gå tur og se på alle lysene i vinduer og sånt, og så banner jeg inni meg av alle som ikke har pyntet enda. Grr.

Gammel 20-10-09, 10:05   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan helt klart bli for mye. Vi pynter en busk i hagen og synes det funker fin, fint. Naboen har en lysende nisse som "klatrer" på garasjen og det er helt klart too much.

Gammel 20-10-09, 10:20   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Synes julelysene lyser skikkelig opp i mørketida jeg
Det kan være skikkelig blodharry også da. Nære slektninger av oss pyntet huset med sånne nisser som henger i lysende rep og på stige, ikke mindre enn 3 stk på samme hus. Så ut som et nisse-swat-team var i ferd med å bryte seg inn
Ellers lysene være pent opphengt. Vi holder oss til en girlander med lys rundt inngangsdøra, men er raus med fakler og lykter. Synes tross alt det er finest med levende flammer

Gammel 20-10-09, 10:23   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Små hvite lys er pent ute. Jeg elsker lys i den mørke årstiden og gleder meg til å dekorere terrassen og inngangspartiet med hvite små lys i lang kjede. Men overdriving har jeg ikke noe sansen for, men det kan være morsomt å se noen ganger de som overdriver skikkelig. Glad jeg ikke er naben dems. Har ikke noe sansen for fargede lys og blinkende lys.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:24   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes de aller fleste som pynter med lys utendørs gjør det veldig fint. Selvfølgelig er det ett og annet hus der jeg nok ikke synes det ser særlig lækkert ut, men jeg antar de som bor der liker det, så da får det være greit. De tar det jo (forhåpentligvis) ned igjen litt utpå nyåret.
Min absolutte favoritt, er når man har pyntet ett av trærne i hagen med enkle, hvite, lys. Det synes jeg er så stemningsfullt og fint.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:25   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er vel dette tredje eller fjerde året diskusjonen tas opp, og jeg regner med at alle er lei av hva jeg mener om det. Men jeg gjentar det nå allikevel: Det bør helst være mange lys, de bør helst være farget, de bør kunne blinke, og de bør være pent hengt opp. Reinsdyr på taket er et pluss, og om lysene blinker etter melodier blir det om mulig enda penere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:27   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Åhh, et reinsdyr hadde passet ypperlig på vårt flate hustak

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:27   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå er vel dette tredje eller fjerde året diskusjonen tas opp, og jeg regner med at alle er lei av hva jeg mener om det. Men jeg gjentar det nå allikevel: Det bør helst være mange lys, de bør helst være farget, de bør kunne blinke, og de bør være pent hengt opp. Reinsdyr på taket er et pluss, og om lysene blinker etter melodier blir det om mulig enda penere.

Jeg skulle gjerne vært naboen din, om du har det slik. Ungene ville vært helt i ekstase.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:31   #19
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Alt med måte! Blinkende takrenner og reinsdyr på taket blir for mye for min del. Her henger vi lys opp i et utendørs juletre i hagen. Det holder lenge.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:36   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fint med lys, og det kan til og med være fint med skikkelig amerikansk julehus. Men da må det være gjennomført, og ikke som en bit av et rekkehus eller blinkende lyslenker som når halvveis bortover verandaen før man skjøter på med en annen type lenke videre...

Det fineste synes jeg er hvite lys på et tre i hagen, evt også rundt veranakanten der det passer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.