|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vet du om et slikt sted?Vi er på flyttefot. Bor nå på et sted der hverken vi voksne eller barna trives noe særlig. Så da har vi hatt familieråd og bestemt at vi skal flytte på oss. Ønskene som kom fra ungene var at vi skal flytte til et sted som har liten skole (under 100 elever), der det er sjø ikke så alt for langt unna, lite miljø, rolig, få biler eller bilfritt og gjerne en ØY! To av ungene var helt bestemte på at de vil bo på en øy uten biler. Dette kommer nok av at deres skotske tante lenge bodde på en øy uten biler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?Vi skal til med hussalg på Mørekysten nå. Det fyller vel omtrent alle kriteriene. Med unntak av beliggenhet kanskje. Men lite trafikk, forholdsvis usjenert, 100 meter til sjøen, liten skole og alt det andre du sier du vil ha. Skolebuss for barna. Husprisene er veldig lave, du får stooooore hus for det du sier du vil gi. 2,5 mil til nærmeste tettsted, ca 5 mil til nærmeste by. |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?Veierland i Nøtterøy kommune. Det er en øy med ca. 150 fastboende. Det bor endel familier med barn der og det finnes en liten skole med ca. 20 elever fra 1. - 7. trinn. Det er fergeforbindelse til Tenvik (Nøtterøy kommune) hele året og den tar ikke så lang tid (10-15 minutter), derfra er det ca. 15 minutter til Tønsberg. Jobbmuligheter finnes skulle jeg tro både i Tønsberg, Nøtterøy og Tjøme og egentlig resten av Vestfold også, hvis dere har bil så er det ikke så lange avstander. Hvis dere har egen båt er det 5. minutter over til Sandefjord. Ferge til Sandefjord går kun sommerhalvåret. Jeg vet at det har vært mulig å få veldig rimelige tomter der ute tidligere og da særlig for barnefamilier. Ta kontakt med Nøtterøy kommune for info hvis det er interessant.
![]() |
#5 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?Det er noen øyer i Kragerø-skjærgården som det er fastboende på, fergeforbindelse og jeg vet ikke helt om det var skole der også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?Jeg er veldig glad i både vestlandet og mørekysten, men grunnen til at vi vil til Øst- eller Vestfold (eller områdene i nærheten) er at vi har nesten all familien vår i utlandet (Danmark, Tyskland og Skottland). Det er lettere å komme seg f.eks. til Danmark fra disse områdene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?Jeg har ikke noe å bidra med, men ville bare si: Så spennende! Og så tøffe dere er!
![]() |
#8 |
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?
Flott, vil veldig gjerne høre mer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
Tåtøy har fastboende og muligens Skåtøy også. Jeg tror skolene er nedlagt dessverre, men du kan jo se på Kragerø kommune sine hjemmesider. Lykke til!
![]() |
#17 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?SPennende! Ønsker dere masse lykke til!
![]() |
![]() |
#19 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Vet du om et slikt sted?Kasia sa det. Veierland må være stedet.
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() |
|
|