Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Apropos vaskemaskin - alder

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor gammel er vaskemaskina di?
Under 1 år - helt ny 12 11,01%
1-2 år 17 15,60%
3-5 år 33 30,28%
6-8 år 28 25,69%
9-10 år 7 6,42%
Eldre enn 10 år 12 11,01%
Har ikke - klær vaskes kun for hånd... 0 0%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 11:43   #1
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Apropos vaskemaskin - alder

Da vi kjøpte vaskemaskin, fikk vi beskjed om at vi kunne forvente at den holdt i 10 år, men ingen garantier på dette såklart.
Vår er godt over 11 år, og den går veldig mange ganger i uka såklart. Er greit fornøyd med den, men kunne tenkt meg en med større trommel neste gang. Er en Whirlpool, som vi har hatt to små selvgjorte reparasjoner på.

Har en kamerat på jobbe på Expert, og han sier det er sjelden ei vaskemaskin lever så lenge (med så mye bruk som vår er).

Så jeg lurer på hvor gammel vaskemaskina deres er...rein nysgjerrighet på en søndag formiddag

Gammel 30-08-09, 11:46   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos vaskemaskin - alder

Vaskemaskina vår nærmer seg 7 år, finner jeg ut når jeg teller etter. En selvgjort "reperasjon" har vi hatt på den.

Jeg ønsker meg også en med større trommel neste gang. :enig: Men håper det blir flere år til.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:46   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte tørketrommel og vaskemaskin for 9 år siden. Begge er bytet ut. Vaskemaskinen tok kvelden for to år siden, tørketrommelen i fjor. Men brodern overtok min vaskemaskin som jeg kjøpte i 1995, den hadde de til i fjor. (Den var et mye billigere merke enn den vi hadde.) Den var ikke ødelagt, de ville bare ha ny.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:50   #4
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vaskemaskina vår var ny i juli 2001, så litt over 8 år gammel.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:51   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi byttet ut en 25 år gammel maskin i fjor. Samme år byttet vi en fra 70-tallet på sommerhuset. Begge ble byttet fordi det ikke gikk av å få tak i reservedeler. Husbonden er en mester på å reparere maskiner, så han hadde fått dem i stand igjen hvis han fikk deler. Den fra 80-tallet var en Miele, den fra 70-tallet var AEG.

Gammel 30-08-09, 11:56   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår forrige varte bare i 6 år. Den vi har nå er ca. tre. Den første vaskemaskinen min varte i over 10 år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:56   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Min AEG (middels dyr type) fra 2003 går fortsatt som ei klokke, trass i ikke mindre enn 5 flyttinger.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:05   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to vaskemaskiner, den ene er vel snart 3 år LG maskin og den andre, en Wirepool, er bare et par måneder gammel. Den nyeste ble byttet på garanti rett før en av samme merke var 3 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:25   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har helt ny vaskemaskin, etter at den forrige røyk i vinter. Den ble kjøpt ila. skoleåret 97/98, så den holdt i ganske nøyaktig 11 år - hvorav 7 med barn.

Gammel 30-08-09, 12:28   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpte ny maskin for tre år siden, Gorenjes toppmodell, og den holder bra.

Da jeg var student arvet jeg ei gammel AEG-maskin (slik med egen sentrifuge), den var da 17 år, og holdt i over to år til hjemme hos meg. Litt tungvind i bruk, men likevel solid!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:48   #11
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vår nåværende Bosch-maskin er 2-3 år. Den forrige (AEG) havarerte etter 11-12 år.

Gammel 30-08-09, 12:58   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi fikk vår i 2002.

Når vi skal bygge vaskerom skal jeg ha en ny\en til.
Med display som viser når klærne er ferdige og med større trommel

Gammel 30-08-09, 13:00   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å tenke at vår er nesten ny, men ved nærmere opptelling ser det ut for at den blir åtte år i desember. Hu hei hvor tiden flyr. Den forrige varte i sju år. Håper virkelig at denne varer lengre da vi la mange lapper i for å kjøpe Miele som skulle vare lengre enn andre maskiner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:10   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Våe er helt ny.
Gamla var... skal vi se...18 år da den la inn årene og ikke lenger hadde krefter til å pumpe ut vannet. Den var en institusjon i livet mitt, og klarte seg gjennom 8 flyttinger.

Gammel 30-08-09, 13:19   #15
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Vår Miele-maskin nærmer seg 13 år. Jeg tenker fortsatt på den som ny, og vi har aldri hatt problemer med den. Jeg mener at Miele har 10 års garanti på sine maskiner, og at de har en forventet levetid på 20 år.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:19   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte ny vaskemaskin da vi flyttet inn i denne leiligheten for halvannet år siden.

Grunnen til at vi måtte bytte var at den gamle hadde toppmating, og maskinen skulle inn under en benk på badet. Så vi ga bort den gamle på finn. Jeg turte ikke ta penger for den og ville bare ha den ut av huset.

Dette var i 2008, og maskinen hadde en vaskeinstruksjon skrevet av min bestemor klistret på seg. Hun døde i 1995 og jeg vet at den maskinen ble kjøpt inn en god del år før hun døde. Maskinen var altså godt over 15 år og fungerte som bare rakkern. Så vaskemaskiner kan vare skikkelig lenge.

Gammel 30-08-09, 13:27   #17
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår er snart 15 år og fungerer helt fint ennå. Det var toppmodellen til Zanussi. Eneste jeg savner med den er at trommelen er for liten slik at jeg ikke kan vaske dyner.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:43   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vår er 7 år, av merke Candy. (er visst samme som Whirlpool men mye billigere) Den kostet 3700 kr og er super den!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:50   #19
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vår forrige vaskemaskin var en AEG (toppmodellen), og den holdt i litt over 7 år. Nå har vi en LG som er 5,5 år.

Gammel 30-08-09, 18:52   #20
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Den er 3 år, en AEG. Før hadde vi en Bosh, og den ble ødelagt akkurat etter 5 år. Plutselig begynte den å ryke, og vi fikk ikke noe igjen på reklamasjon fordi den var 5 år og 1 mnd gammel. Forsikringen varer jo akkurat i 5 år.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.