|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gode plommeoppskrifter anyone?Har akkurat høstet inn to fulle boller med Victoria-plommer. Noen som har gode oppskrifter å dele?
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Jeg har laget plommesyltetøy. Kokte den med en vaniljestang og det funka godt synes jeg. (laget på gefülen, så ingen oppskrift) De aller fleste som kan defineres som "godt voksne" mener at å sylte plommer er det aller beste.
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Jeg har fått servert plommekake med samme oppskrift som eplekake, det var også godt.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Jeg har ikke oppskriften, men får av en slekgning servert hermetiserte plommer. De er himmelske som dessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
På flyttefot.
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?
Kokte med vann og sukker, eller bare vaniljestang? Og hvor lenge koker det?
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Forrige helg laget jeg "smuldrepai" med plommer i bunnen. Supergod, severt lunken med vaniljeis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Mamma sitt triks når hun lager plommesyltetøy er at hun fryser dem først. Da faller skallet veldig lett av når hun har dem i varm gryte. Bare å pelle rett av.
![]() |
#8 |
Det er bare en fase
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Jeg fryser dem også. Har bittelitt vann i bunn av gryten, og skallet flekkes av enkelt penkelt. Når de blir litt varme, kommer også steinen lett. Har noen ganger litt kanel oppi, og smaker til med sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På flyttefot.
![]() Sv: Gode plommeoppskrifter anyone?Nam, nam - takk for gode tips!
![]() |
![]() |
|
|