Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-09, 12:11   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?

Spørsmålet fra Mia Holte:

Jeg lurer på det samme, så jeg tenkte å spørre dere.

Hjemmeside/blogg med eget design ferdig satt opp på en server. Lite/mellomstort firma.

Hva tror dere er en rimelig pris?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:13   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?

Er serverleie inkludert i prisen?

Gammel 28-08-09, 12:15   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?

Enkel side med en del undersider, kun fint design og ikke noen databaseløsning, fancy flash-presentasjon eller salgsløsning: 25 000 og oppover, skulle jeg anta. (Uten serverleie)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:15   #4
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er serverleie inkludert i prisen?

Serverleie er typisk en månedlig kostnad, så den kommer i tillegg. Forøvrig et relativt lavt beløp, så jeg utelot det punktet.

Gammel 28-08-09, 12:16   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg kan jo si hva firmaet jeg jobber i betaler - 2868 kroner året pluss moms.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:17   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Litt skikkelig greie med sikker løsning mot base, evt skyggebase, mulighet for betaling for ting på nett og sånn? Mill ca. Norsk mill, ikke Kongomill.

Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:17   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hjemmeside/blogg med eget design ferdig satt opp på en server. Lite/mellomstort firma.

Hvis det bare er snakk om en forside (en blogg, for eksempel), burde man kunne få presset prisen ned i 10 000, men det er ikke helt det jeg tenker på når du sier at det er et firma som skal ha det.

Gammel 28-08-09, 12:20   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vel, jeg kan jo si hva firmaet jeg jobber i betaler - 2868 kroner året pluss moms.

Er det for serverleie eller design og oppsett av siden?

Gammel 28-08-09, 12:21   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det for serverleie eller design og oppsett av siden?

Det er det vi betaler totalt. Vi hadde en gammel side som de satte inn i et eget standarddesign. Endringer gjør vi (les: jeg) selv.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:27   #10
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Flere som har noen tall? Du behøver ikke ha peiling på "data" eller sånt. Hva høres rimelig ut når en noen lager en side for deg/firmaet?

Gammel 28-08-09, 12:27   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne sikkert fått den laget for en veldig rimelig penge. Sett studenter på saken, så er det myyyye rimeligere...

Uansett så er det vel designet som er det dyre her. Å snekre sammen en webside alene er ikke så vanskelig, rent kodemessig. Vil anta at man får litt hva man betaler for også her i form av at siden kan være unik og stilig på tross av at den er funksjonelt enkel. Jeg ville talt antall arbeidstimer jeg.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:30   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Et tall, Joika.

Finnes nok av 14-åringer som gjør det for et nytt spill til PS3en. Spørsmålet her betinger vel at en vil kjøpe en tjeneste fra en leverandør.

Gammel 28-08-09, 12:31   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tall, Joika.

Finnes nok av 14-åringer som gjør det for et nytt spill til PS3en. Spørsmålet her betinger vel at en vil kjøpe en tjeneste fra en leverandør.

Jeg har ikke begreper om det. Antar at det er profesjonelle som gjør det da, og da vil det jo koste masse også...... Hvorfor ikke bare innhente noen tilbud?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:32   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er så vanvittig mye jobb bak en helt enkel løsning, så jeg setter en makspris på 4-5000.

Gammel 28-08-09, 12:40   #15
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenkte fra 50.000,- da jeg så spørsmålet i overskriften; 10.000 for design 30-40.000 for utvikling. Da så jeg for meg noe litt mer omfattende enn det Teofelia skisserer, altså en enkel side basert på en standard publiseringsløsning med en eller annen database i bunnen; Zope eller Wordpress f.eks avhengig av hva som skal være der, og avhengig av behov for mulighet for utvidelse siden (og med mulighet for utviselser blir det dyrere).

Ben "ikke at jeg har peiling" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:43   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

En mill er da for en stor en. Ikke for en liten en. :innser at jeg ikke svarte på spørsmålet i det hele tatt her:

Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:46   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg tenkte fra 50.000,- da jeg så spørsmålet i overskriften; 10.000 for design 30-40.000 for utvikling. Da så jeg for meg noe litt mer omfattende enn det Teofelia skisserer, altså en enkel side basert på en standard publiseringsløsning med en eller annen database i bunnen; Zope eller Wordpress f.eks avhengig av hva som skal være der, og avhengig av behov for mulighet for utvidelse siden (og med mulighet for utviselser blir det dyrere).

Ja, jeg tenkte 25 000 som absolutt minstepris for en firmaside, altså. Jeg tror ikke et er det det vanligvis koster.

Sitron: For 4000 kroner (+ moms) får du mellom mellom tre og seks timers arbeid hos et firma, avhengig av firmaets renommé og vanskelighetsgrad på siden som skal produseres. Jeg tror ikke du får så veldig stor eller fin hjemmeside for det beløpet, for å si det mildt.

Gammel 28-08-09, 12:48   #18
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Et lite firma: 15-20 000
Mellomstort firma: ca. 20-30 000

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:49   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

25.000,- var det jeg tenkte også. Hvis jeg var et lite firma med lite IT-kunnskap og skulle ha noen til å sette opp "noe" for ikke være helt i bakevja lissom, så kunne det nok vært et greitt budsjett.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:51   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sitron: For 4000 kroner (+ moms) får du mellom mellom tre og seks timers arbeid hos et firma, avhengig av firmaets renommé og vanskelighetsgrad på siden som skal produseres. Jeg tror ikke du får så veldig stor eller fin hjemmeside for det beløpet, for å si det mildt.

Enkel og grei er for meg ikke så veldig stor eller fin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.