|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Administrator
|
![]() Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Spørsmålet fra Mia Holte: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Er serverleie inkludert i prisen?
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Enkel side med en del undersider, kun fint design og ikke noen databaseløsning, fancy flash-presentasjon eller salgsløsning: 25 000 og oppover, skulle jeg anta. (Uten serverleie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?
Serverleie er typisk en månedlig kostnad, så den kommer i tillegg. Forøvrig et relativt lavt beløp, så jeg utelot det punktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Vel, jeg kan jo si hva firmaet jeg jobber i betaler - 2868 kroner året pluss moms.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Litt skikkelig greie med sikker løsning mot base, evt skyggebase, mulighet for betaling for ting på nett og sånn? Mill ca. Norsk mill, ikke Kongomill. |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?
Hvis det bare er snakk om en forside (en blogg, for eksempel), burde man kunne få presset prisen ned i 10 000, men det er ikke helt det jeg tenker på når du sier at det er et firma som skal ha det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er det vi betaler totalt. Vi hadde en gammel side som de satte inn i et eget standarddesign. Endringer gjør vi (les: jeg) selv.
![]() |
#10 |
Administrator
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Flere som har noen tall? Du behøver ikke ha peiling på "data" eller sånt. Hva høres rimelig ut når en noen lager en side for deg/firmaet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Kunne sikkert fått den laget for en veldig rimelig penge. Sett studenter på saken, så er det myyyye rimeligere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Administrator
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Et tall, Joika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
Jeg har ikke begreper om det. Antar at det er profesjonelle som gjør det da, og da vil det jo koste masse også...... Hvorfor ikke bare innhente noen tilbud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Jeg tror ikke det er så vanvittig mye jobb bak en helt enkel løsning, så jeg setter en makspris på 4-5000.
![]() |
#15 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Jeg tenkte fra 50.000,- da jeg så spørsmålet i overskriften; 10.000 for design 30-40.000 for utvikling. Da så jeg for meg noe litt mer omfattende enn det Teofelia skisserer, altså en enkel side basert på en standard publiseringsløsning med en eller annen database i bunnen; Zope eller Wordpress f.eks avhengig av hva som skal være der, og avhengig av behov for mulighet for utvidelse siden (og med mulighet for utviselser blir det dyrere). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?En mill er da for en stor en. Ikke for en liten en. :innser at jeg ikke svarte på spørsmålet i det hele tatt her: |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Ja, jeg tenkte 25 000 som absolutt minstepris for en firmaside, altså. Jeg tror ikke et er det det vanligvis koster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?Et lite firma: 15-20 000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spm fra twitter: Hvor mye tror du at en enkel hjemmeside for et firma koster?25.000,- var det jeg tenkte også. Hvis jeg var et lite firma med lite IT-kunnskap og skulle ha noen til å sette opp "noe" for ikke være helt i bakevja lissom, så kunne det nok vært et greitt budsjett.
![]() |
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
Enkel og grei er for meg ikke så veldig stor eller fin.
![]() |
|
|