Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 15:12   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Verdens beste

Er det ikke det den heter da...

Noen som har oppskrift på denne kaken å dele med meg?

Syns den er så god.
Skal ha bursdag i helgen og har så lyst å lage den.

Gammel 30-04-07, 15:22   #2
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Verdens beste

Nei har ikke det jeg, men følger med for jeg kunne godt tenke meg oppskriften jeg og .

Gammel 30-04-07, 15:24   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille my, her.

Nei har ikke det jeg, men følger med for jeg kunne godt tenke meg oppskriften jeg og .

Håper noen har en å dele med oss da.

Gammel 30-04-07, 17:24   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

www.detsoteliv.no

Du finner den der!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 17:27   #5
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Der har du også Kvæfjordkaka som er nesten lik Verdens Beste.

Gammel 30-04-07, 17:37   #6
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Der har du også Kvæfjordkaka som er nesten lik Verdens Beste.

Hva er forskjellen på de to kakene? :lat-og-gidder-ikke-sjekke-oppskriftene: Jeg trodde av Verdens beste og Kvæfjordkake var det samme.

Sist redigert av Selma : 30-04-07 kl 17:37. Årsak: skriveleifer
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 17:39   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde jeg også
Kanskje det har noe med romfyll kontra vaniljefyll å gjøre?!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 17:43   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

For å få kaka ekstra god er det best å bruke mer vaniljekrem enn vanlig krem. De siste gangene jeg har lagd kaka har jeg kun hatt vaniljekrem lagd på laktoseredusert melk siden mine små ikke tåler laktose. Jeg får veldig mye skryt for kaka og folk som ikke har likt den før liker den når jeg har lagd den. Jenta mi har bestilt den som bursdagskake i morgen

Gammel 30-04-07, 17:44   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke oppskriften her ellers skulle du fått den. ER på jobb enda.

Gammel 30-04-07, 17:49   #10
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Dette er jo norges nasjonalkake, kåret av nitimens lyttere. Det står nå iallefall at Kvæfjordkake og Verdens beste er samme kake.

Oppskrift.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:14   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er jo helt suveren! - Og overraskende enkel og lage i tillegg! -Jeg får den iallefall alltid til

Gammel 30-04-07, 18:49   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Den er jo helt suveren! - Og overraskende enkel og lage i tillegg! -Jeg får den iallefall alltid til

Skal prøve meg på denne til helga.
Håper jeg får det til.

Gammel 30-04-07, 18:55   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har ikke oppskriften her ellers skulle du fått den. ER på jobb enda.

Kan få den når du kommer hjem jeg

*trenger å få ting inn med teskje når det gjelder baking...*

Gammel 30-04-07, 19:14   #14
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hva er forskjellen på de to kakene? :lat-og-gidder-ikke-sjekke-oppskriftene: Jeg trodde av Verdens beste og Kvæfjordkake var det samme.

Dette står på det søte liv:
Navnene på "Kvæfjordkake" og "Verdens Beste" blir brukt litt om hverandre, men opprinnelig har "Kvæfjordkaken" romkrem i fyllet, mens "Verdens Beste" er fylt med vaniljekrem (se oppskrift på "Verdens Beste"). "Kvæfjordkake" skal også ha hakkede mandler på toppen og ikke mandelflarn.

Gammel 30-04-07, 20:47   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er selvskreven baker av Verdens beste når det er større selskap i familien.
Jeg deler den vel og merke litt anderledes en det som står i oppskrifta.
Jeg deler mellom bunn og marengs, så det ikke blir noe marengs inne i kaka.

Gammel 02-05-07, 10:46   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Er det lurt å lage kaka en dag i forveien?

Gammel 02-05-07, 11:57   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Jeg har glemt denne tråden jeg, men den oppskriften det er linket til her er ganske lik den jeg bruker. Forskjellen er at jeg bruker kun vaniljekrem.

Jeg syns kaka er best når den har stått litt, den blir litt seigere. I går lagde jeg den på morgenen og det gikk fint det og, den var seig og fin på ettermiddagen når den skulle spises.

Gammel 28-08-09, 18:21   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er det å lage denne kaken helt ferdig dagen før den skal serveres?
Jeg skal bake kaker til 60årslag som er i morgen, og det hadde i grunnen vært deilig om jeg kunne fått gjort så mye som mulig i kveld. Kan jeg lage den ferdig med krem og det hele i kveld, eller bør jeg vente til i morgen?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:41   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hvordan er det å lage denne kaken helt ferdig dagen før den skal serveres?
Jeg skal bake kaker til 60årslag som er i morgen, og det hadde i grunnen vært deilig om jeg kunne fått gjort så mye som mulig i kveld. Kan jeg lage den ferdig med krem og det hele i kveld, eller bør jeg vente til i morgen?

Ja, det kan du, kaka er like god dagen etterpå, om ikke bedre syns jeg. I tillegg kan den fryses med fyll og alt, så det går også fint å bake den noen dager i forveien.

Gammel 28-08-09, 18:43   #20
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du legger den nederste marengshalvdelen med marengsen ned, så slipper du at marengsen blir seig og kremklissete på det nederste laget!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.