|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Det å be om unnskyldning ...Vi alle kan gjøre dumme ting og vi er ofte veldig flinke til å be barna be om unnskyldning. Det jeg lurer på er hvor flinke dere er til å be om unnskyldning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning.....Å be om unnskyldning sitter veldig løst hos meg.
![]() |
#3 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Det å be om unnskyldning.....Jeg har ingen problemer med å si unnskyld til ungene hvis jeg har gjort en feil nei, det sitter løst. Men er selvfølgelig ikke i hytt og pine da, jeg mener det alltid.
![]() |
#4 |
Come what may...
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Har heller ingen problemer med å si unnskyld til barna.
![]() |
#6 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Klart jeg ber om unnskyldning til barnet. Hun er selv også blitt veldig flink til det (hun er akkurat fylt 3år) De lærer også dette i barnehagen, og det er flott at barnet lærer folkeskikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Her har vi ingen problemer med å si unnskyld og mene det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Jeg har ingen som helst problemer på det området. Min mann sliter litt mer der, men jeg har inntrykk av at det er litt mer vanlig hos den mannlige delen av befolkningen, hehe.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Jeg har ingen problemer med si unnskyld til barna mine, men til voksne liker jeg det ikke. Jeg har en slags innebygget redsel for å vise noe som helst av følelser for voksne.... Jeg vet om det og derfor jobber jeg med å si "unnskyld" og "jeg er glad i deg" til mine barn.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Som barn og ungdom syntes jeg det å be om unnskyldning var utrolig ydmykende, men som voksen har jeg lært meg at det slettes ikke gjør vondt, tvert i mot. Er jeg i en ubehagelig situasjon nå, enten når det gjelder ungene, venner, kolleger eller hvem som helst, så prøver jeg å kjenne etter om jeg har helt eller delvis skylden for at det er sånn og er det det, så tar jeg ansvaret for det ved å be om unnskyldning og rydde opp etter meg. Føles helt fint.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Har ingen problemer med å si unnskyld om jeg har gjort noe å be om unnskyldning for. Hvis jeg har beskyldt eldstemann for noe han ikke har gjort f.eks - det har skjedd nemlig. Eller at jeg overreagerer, hvis jeg er sliten eller av andre årsaker og blir mer sint enn jeg hadde behøvd å bli - da ber jeg også om unnskyldning. |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Sier unnskyld når det kreves. Har ikke noen problemer med å innrømme egne feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Samme her, sier så klart unnskyld når det er på sin plass. Og magefølelsen vet å fortelle meg når. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ustabil
|
![]() Sv: Det å be om unnskyldning ...Jeg er vel strengt tatt flinkere til selv å be om unnskyldning enn til å presse ungene til å gjøre det. Jeg syns som hovedinnlegger at en unnskyldning faktisk skal komme fra hjertet, fra samvittigheten eller hvor det nå er unnskyldninger kommer i fra. Det skal være oppriktig, ikke påtvunget. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|