|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Jeg skal ha fest og ønsker for en gangs skyld å lage all maten selv. (I min vennekrets har vi hatt tradisjon for spleiselag og tapas og sånn.) Har en tanke om at det må være smart å servere noe i en svær gryte. Suppe høres ikke så mettende ut, men med noen gode rundstykker til? Dessuten ønsker jeg å gjøre det som i Mexico, der f.eks. grønnsakssupper serveres med store biter grønnsaker og med tilbehør i bolle som man skal ha over. (Fersk koriander, oppkuttet salat, løk, lime...) I blant har man også ris i.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Masse deilig på google! |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?corn&potatoe tex mex soup har jeg lagd noen ganger men har ikke oppskriften lenger. God og mektig hvertfall, men kanskje litt vintermat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Ville ikke hatt foccacia til, ville hatt noen grove 'supperundstykker'. Da blir det litt mer mat.
![]() |
#5 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Ingen som har en oppskrift?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Jeg er litt TORO
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?OPPSKRIFT PÅ MEXICANSK SUPPE
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Hva med Obesrvatørens Cili con Carne. Ikke suppe da, men gryte.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?
![]() |
#10 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Har fått litt hjelp av ei venninne nå mht grunnleggende suppekunnskap. Jeg har så klar idé om hva jeg vil lage, og da duger det ikke med noe toro-texmexgreier.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Men, oppskrift på gode rundstykker da?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Jeg tenker meksikansk Guazpacho eller noe sånn jeg da. Den metter jo godt - og skal man spise meksikansk suppe, så er det vel egentlig tortillas som funker best sammen synes nu jej da...
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 30-07-09 kl 20:19. Årsak: Tuller her |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Om du skal lage foccacia (hvordan det enn skrives) så er den som ligger på Tine sine sider god.
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Nennes rundstykker er jo nettberømte:
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Suppa ble kjempegod!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Å, den oppskrifta må du tilføre i oppskriftsforumet...Noe for meg, kjenner jeg. Hva serverte du til da? brød? eller?
![]() |
#19 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Serverte grove butikkrundstykker til, det ble litt mye å bake samtidig. Og tortillachips. Synes ikke helt jeg kan føre opp oppskriften når jeg ikke oppgir mengder.. det gjør man ikke så mye når man lager mat på meksikansk, det er bare passe mye av alt.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Off the map.
|
![]() Sv: Oppskrift på en god suppe som man kan ha meksikansk vri på? Rundstykker?Men kanskje du kan forklare litt mer med teskje? Råe kyllinglår som kokte med kraften og grønnsakene, brunet du det først? (Kraftkoke-novise) og silte du vekk disse grønnsakene før du hadde i resten, og hvor lenge kokte det osv osv.
![]() |
|
|