Foreldre/barndomshjem og teknologi
Jeg tenkte på en spinoff til tråden om foreldre og penger, som nå begynner å utvikle seg til andre ting som datamaskiner og telefoner.
Hvordan var det i ditt barndomshjem, med tanke på teknologisk utvikling? Var foreldrene dine tidlig ute med å skaffe teknologiske nyvinninger?
Jeg er såpass gammel (i forhold til gjennomsnittet her på forumet) at jeg husker når vi fikk vår første farge-tv. En Saba 26-tommer. Vi ungene hadde lenge pleid å dra innom en teknisk interessert ungkar i nabolaget og se barne-tv i farger - stor stas! 
Oppvaskmaskinen ble mottatt med lettelse av meg som storesøster og tidvis oppvaskansvarlig i en stor husholdning.
Pappa sin første datamaskin... mamma fant kvitteringen på den for noen år siden. Kostet flere månedslønner - kjøpt på avbetaling gjennom VG, tror jeg det var. Hele 256 kb minne!
Telefaks, mobiltelefon, trådløs telefon i heimen, datamaskin - slikt var vanlig hos oss. Mamma kjøpte seg ny datamaskin da pappa døde. Hun er ikke riktig så tekno-ivrig som han var, så hun har nå slitt med den "på overtid" i flere år, inntil hun fikk seg laptop i fjor. Og nå har hun endelig gitt slipp på fast-telefonen og sagt opp det unødvendige abonnementet på den.
Hvordan står det til hos dine foreldre?
|