|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pent?Det var en tråd her nylig startet av en mor som mente en lærer ved skolen ikke kledte seg på en passende måte, og så klart ble tråden besvart av et flertall som mente hun var for prippen og la seg borti ting. Selv tenkte jeg vel ikke så mye på det da, til jeg i etterkant begynte å se for meg situasjonen i et annet yrke. Selv jobber jeg også som lærer for en annen gruppe, og hos oss er det forventet at man kler seg normalt fint. Man kunne godt fått kommentar om man kom for slaskete kledt, og hvis andre ble ille til mote over hva man hadde eller ikke hadde på seg. Og hos oss er det nok ganske lite strengt. Andre yrkesgrupper har det nok enda strengere med en enda klarere forventning om kleskode. Hygiene er jo også noe som kan bli tatt tak i. I noen yrker ligger det også en del troverdighet og tillit knyttet til det at man tar hånd om seg selv. At det utad sender noen signaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pNå ble vel disse dissende puppene reagert på i forhold til gutter som evt skulle komme til å få skitne tanker i forhold til dem? Det syns jeg ble en veldig merkelig problemstilling, og det var vel det de fleste også reagerte på? |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg synes det er vanskelig å svare når jeg ikke vet hva du mener med "normalt pent". Har du en minimumnivå for "normalt pent"?
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pOgså syns jeg det er rart om man får pålegg eller sterk oppfordring av sjefen om å bruke bh. |
![]() |
![]() |
#5 |
guru advisor
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er helt enig i at det må kunne forventes at man er "normalt" kledd, det vil si i mine øyne i rene klær som passer til yrket man har. I min jobb snakker vi om profesjonalitet - og om hvordan vi vil oppfattes. Jeg tror at et velstelt ytre er med på å gi respekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg vil ikke gå inn på hvor grensa for hva som er normalt pent, det blir et definisjonsspørsmål for hver og en av oss.
![]() |
#7 |
Pauset
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p
Jupp. Den så jeg også. Men det virket som om mange reagerte på at andre i det hele tatt kunne mene noe om en lærers antrekk. Som om det var helt på viddene. Men noen forventninger har man jo ofte til ulike yrker. Sist redigert av Dronningen : 06-11-09 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p
Nå er jeg ikke sikker på om du mener det er typisk FP å gå i strupen på de som har "avvikende" meninger, eller om det er dette med at "utseende ikke skal bety noe" som er typisk FP?
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Tenk på pappaene som kommer og henter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er en av de sære pripne som mener man bør kle seg noenlunde "anstendig" når man er ute i jobb - og så blir jo da "anstendig" et digert definisjonsspørsmål, da mitt bilde av anstendig er noe helt annet enn ditt. Jeg anser f.eks. ikke bh-løse bryster som uanstendig. Ulekkert i endel tilfeller, kanskje.
![]() |
#11 |
Pauset
Det med utseende og andres formeninger. Alle er vi like, alt er pent, og kjærlighet gjør blind, eller noe sånt.
Jeg er helt enig. Men tror at for noen er det å innordne seg etter andres forventninger ikke en selvfølge. Sist redigert av Dronningen : 06-11-09 kl 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg synes man må kunne forvente at en lærer kler seg normalt pent på jobb, ja. At det nødvendigvis inkluderer BH-bruk, er jeg ikke enig i. :gjentar meg selv fra den andre tråden: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pFor meg er dette enkelt. Å reagere negativt overfor noen som kler seg uortodokst syns jeg vitner om sneversyn og lite raushet for at folk er forskjellige. Å kle seg uortodokst er liksom bare... uortodokst. Og kanskje litt komisk i noen tilfeller. Selv forventer jeg ikke stort annet av andres påkledning enn at de har klær på seg i grunnen.
![]() |
#15 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg synes det er helt i orden å ha en standard for bekledning, eller kleskode om du vil. Men å inkludere bruk av bh i denne er helt feil i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Nå skjønner jeg ingenting.
![]() |
#17 |
Ustabil
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er generelt i mot kleskoder. SPESIELT i skoler og barnehager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er enig i en del av det HI skriver, men det kommer an på setting. Tror jeg hadde blitt litt i stuss om jeg kom inn i banken, og det kom mot meg en fyr i utvasket joggedress liksom, men samtidig så tror jeg at jeg hadde gitt beng i det om fyren fremsto proft på andre måter. |
![]() |
![]() |
#19 |
Er frisk!
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er (igjen) helt enig med bina. Stiller selv i min eldgamle skidress hvert år (selv om jeg har en ny) fordi jeg vet at det gir litt mindre press på dem som ikke har råd til å stille i siste skrik til enhver tid.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er også på linje med bina her, kjenner jeg. Og alle er vel enige om at man skal kle seg anstendig på jobb, men jeg tviler på at det noensinne kommer til å bli enighet het om hva anstendighet til syvende og sist innebærer. Dermed vil en eventuell kleskode ( |
![]() |
![]() |
|
|