Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Antrekk hos fotografen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 21:03   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Antrekk hos fotografen

Jeg og ungene skal til fotografen snart. Jeg tenkte å ta søskenbilde, og kanskje et bilde med ungene og jeg sammen.

Men hva har man på seg? Jeg tenkte jeans og en ganske fargerik topp/t-skjorte, muligens striper (tofarget).

Noen synspunkter eller gode tips?

Gammel 15-06-09, 21:13   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antrekk hos fotografen

Vi har vært og tatt nå nylig. Vi hadde på oss hvite t-skjorter og dongeribukser. Tok noen i bar overkropp også. Bildene ble nydelige!

Gammel 15-06-09, 21:17   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotografene vil helst ha ensfargede, gjerne lyse topper. Striper kan bli rotete.

Ring fotografen og hør hva de anbefaler.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:18   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Du finner sikkert noe fint her: http://awkwardfamilyphotos.com/

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:21   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Olabukse og ensfarget topp (gjerne i en klar sterk farge) ville jeg ha valgt. Fotografer anbefaler vel oftest minst mulig mønster og skrift på klærne.

Gammel 15-06-09, 21:30   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er finest med jeans, og som nevnt over, ensfarget topp.

Gammel 15-06-09, 21:33   #7
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Du finner sikkert noe fint her: http://awkwardfamilyphotos.com/

Ja, jeg og mannen tenkte å ha noe sånt å henge på stueveggen:

Evt. julegave til svigers.

Gammel 15-06-09, 21:33   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her er et av våre, jeg syns snekkerbukse/kjole uten noe under er søtt og tidløst.

Gammel 15-06-09, 21:34   #9
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Olabukse og ensfarget topp (gjerne i en klar sterk farge) ville jeg ha valgt. Fotografer anbefaler vel oftest minst mulig mønster og skrift på klærne.

Ja, det var det tipset jeg fikk da jeg bestilte time. De ville helst ha pastellfarger, men det vet jeg ikke om det blir.

Jeg tenkte hvit/sort t-skjorte og jeans, samt at jeg tar med et par andre topper som vi kan prøve.
Ikke noe som ville ta fokus vekk fra ungene, fikk jeg tips om, og det gjør kanskje striper?

Gammel 15-06-09, 21:36   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde også striper på ene ungen på noen bilder. Syns det var kult, jeg.

Gammel 15-06-09, 21:37   #11
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Velg farger som passer dere. Ikke alle tåler hvitt og slett ikke alle kler sterke farger. Vi brukte pastellfarger hos fotografen til lyse dongribukser.

Gammel 15-06-09, 21:38   #12
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Fine bilder, Elise. Og striper var ikke så aller verst, da.

Gammel 15-06-09, 21:38   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes godt man kan ha mønster, hvis det er enkelt ellers (hvit bakgrunn og nakne føtter). I hvert fall har vi valgt det selv. (Du har sikkert sett bildene våre, Agurke?)

Gammel 15-06-09, 21:40   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Ja, jeg mener det Veronal. De ligger i bloggen, sant?

Gammel 15-06-09, 22:07   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

striper går fint synes jeg. Særlig sånne chunky striper som over her med klare farger.

Helt hvite t-skjorter ? Det er ikke det letteste å ta bildet av faktisk, særlig ikke om man har mørke klær også, man skal ha med detaljene i både det mørke og det lyse.

Jeg ville ha valgt noe fargesterkt, men om man har unger som kler og liker seg i pastell så er det ikke noe i veien for det heller.

Gammel 16-06-09, 09:57   #16
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er desidert finest med jeans og en enkel hvit t-skjorte. Det blir også veldig fint i sort-hvitt som jeg synes er veldig fint på portretter.
Fargede topper blir da bare en suddete gråfarge.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:59   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Fargede topper blir da bare en suddete gråfarge.

Neida, det gjør de ikke hvis fotografen vet å justere levels slik at det blir sort/hvitt og ikke grånyanser.

Gammel 16-06-09, 10:02   #18
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men, hvis man forsjempel har på seg en lys ferskenfarget eller gul topp. Blir ikke den bare grå, da??

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 16-06-09, 10:03   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Ikke hvis man justerer levels. Da blir det lyse grå mer hvitt og det mørkere grå mer svart.

Gammel 16-06-09, 10:24   #20
scilla

scilla sin avatar

Standard

Ok. Jeg så noen mindre heldige varianter av dette før vi skulle fotografere barna, så jeg endte derfor opp med hvite t-skjorter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.