|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Barn som leker alene uteJeg ønsker synspunkter på en sak jeg synes er litt vanskelig (litt rotete innlegg). Vi bor i blokk og har et koselig område utenfor med lekeplass og bom slik at biler ikke kan kjøre rett inn på plassen. I nabolaget (ca 60m unna) bor det en familie med tre små barn, mor er hjemme og de har ikke barnehageplass. De to eldste gutta på ca 2 og 4 år er ute og leker helt alene i flere timer hver dag. Moren kan nok se litt av lekeplassen fra leiligheten men store deler ligger ligger skjult.
![]() |
#3 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som leker alene uteMin treåring og femåring leker utenfor her, men jeg ser støtt og stadig til dem, og har full oversikt over dem også fra kjøkkenvinduet.
![]() |
#4 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Barn som leker alene uteDu kan ta det opp med mor, og du kan eventuelt melde bekymring til BV, for det virker veldig som om mor trenger veiledning i forhold til hverdagen med tre barn, eventuelt så kan det jo hende at familien er i en "krise" og ikke fikser helt hverdagen med tre barn. BV kan kanskje fikse en akuttplass i barnehage eller avlastning, for dem.
![]() |
#5 |
Originala
|
![]() Sv: Barn som leker alene uteJeg reagerer ikke på at en fireåring er alene, så lenge han blir sett etter (det kan jo være at moren sjekker hvert 5. minutt uten at noen vet det. Men jeg har til gode å ha møtt en 2-åring som er såpass forutsigbar at jeg hadde turt å la ham/henne være ute alene uten å være under oppsyn av voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som leker alene uteSelvsagt skal du ta det opp med moren, og jeg ville nok ha gjort mere enn det. En 4 åring er ikke adekvat tilsyn for en 2 åring og i mine øyne er dette omsorgssvikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som leker alene uteJeg er veldig på linje med Maz her, kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Barn som leker alene ute
Jeg håper og tror at hun kikker på dem i blandt. Men jeg har selv sittet ute mens de har lekt i en del av område hun ikke kan se fra sin leilighet og hun kommer ikke bort for å se etter dem. Hun har vært med ut selv også men de aller fleste dager er de alene og blir hentet av mor etterhvert.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som leker alene uteJeg synest ikke at en 2- åring skal være ute alene uten tilsynn. En 4- åring er ikke i stand til og passe på en liten 2-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som leker alene uteTror jeg hadde prøvd og fortelle moren om det episoden du har opplevd ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som leker alene uteOm de tisser rundt, river opp blomster osv så tyder det vel på at moren ikke har så veldig god oversikt da - som Maz mener jeg de tingene du beskriver her tyder på omsorgssvikt, jeg hadde derfor sendt en bekymringsmelding til BV.
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Barn som leker alene uteJeg reagerer ikke på at en 4 åring er alene ute, men en 2 åring er litt liten i mine øyne. Oppførselen til barna tyder på at de ikke er modne nok til å være ute alene og jeg ville tatt en prat med moren.
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Barn som leker alene uteJeg reagerer ikke så veldig på 4 åringen, men jeg har selv en 4 åringe som leker alene ute. Men å sette en 4 åring til å passe en på 2 syns jeg er ille. Jeg ville ha tatt det opp med moren, konkrete ting om hva de gjør og slikt.
![]() |
#14 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
![]() Sv: Barn som leker alene uteDette hadde jeg også reagert på, og jeg ville snakket med moren. (Ville snakka med mora før bekymringsmelding).
![]() |
#15 |
ull-lue
![]() Sv: Barn som leker alene uteSyns også det er trist å lese at det er barna som får tilsnakk av andre voksne, de har jo ikke gjort noe galt …
![]() |
#16 |
Carpe Diem!
Hvor: oslo
![]() Sv: Barn som leker alene ute.
Helt enig. Jeg har selv en toåring, kunne aldri i verden funnet på å sende han ut alene
![]() |
|
|