Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av overmadrass

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 13:28   #1
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Spørsmål

Vask av overmadrass

Poden har hatt omgangssyke med oppkast og diare. Han lå ei natt i vår seng, det var da pappan oppdaga at han ikke bare kasta opp, emn hadde diare også...
Nå må nok hele madrassen til pers og vaskes. Det er ikke vanlig skumgummi inni, men et litt "seigere" materiale som lihner, men jeg ikke husker hva det heter.

Jeg har tilgang på diger vaskemaskin på jobb. Kan jeg putte hele saken i vaskemaskina, eller bør jeg levere den til rens?

Gammel 09-06-09, 15:02   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av overmadrass

Overmadrasser er visst generellt noe herk både å vaske og rense. Innmaten tviler jeg på at tåler vask, men det utenpå gjør jo det.
Problemet er at innmaten ofte eser og man får trøbbel med å få plass til madrassen i trekket når det skal på igjen.
En kamerat av oss som har renseri sier det er vanskelig med slike ting....
Men må du ville jeg valgt å dra til et reenseri.

Gammel 09-06-09, 16:36   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi vasker trekket til overmadrassen i vaskemaskinen, det går veldig fint. Litt dytt og uff for å få på plass madrassen inni trekket igjen (bør fortrinnsvis gjøres når man er venner i utgangspunktet, ikke en aktivitet for PMS dagene. ), men etter en natt er "bulkene" rettet ut, og alt er som før.

Gammel 12-06-09, 15:10   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Det endte med at vi bestilte oss ny overmadrass.
Det ville ikke hjelpe å vaske bare trekket når skiten trakk igjennom trekket og ned i selve madrassen.
Madrassen begynner å bli noen år også, og når det tilfeldigvis var 25% avslag på overmadrasser slo vi til.

Gammel 14-06-09, 17:48   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Greit med ny overmadrass. Vi gjorde det samme da jeg var ferdig med nattamming og bleiebarn.
Har levert på rens ved behov etter det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.