Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Saman er ein mindre aleine - er den på DVD? (Og heter filmen det samme som boka?)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-09, 21:15   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Saman er ein mindre aleine - er den på DVD? (Og heter filmen det samme som boka?)

Jeg har lest boka, og kunne faktisk tenke meg å se filmen. Når kom den ut, er den å få på DVD? Jeg har søkt litt hist og her, men finner ikke noe. Har den sammen tittel?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:22   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Saman er ein mindre aleine - er den på DVD? (Og heter filmen det samme som boka?)

Prøv å søke på bokmål Bor du i Oslo kan du få lånt den på biblioteket.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:26   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Saman er ein mindre aleine - er den på DVD? (Og heter filmen det samme som boka?)

De har den på platekompaniet.

Gammel 29-01-09, 21:37   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er på DVD og heter det samme.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:43   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for svar. Jeg får ikke noe respons på Platekompaniet i kveld. Alle andre steder jeg har sett har jeg bare funnet boka. Da vet jeg imidlertid at det er håp.

Gammel 29-01-09, 21:47   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Platekompaniet har visst ingen god kveld, nei. Men den kosta altså hundre kroner der.

Gammel 29-01-09, 21:48   #7
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg har lånt den på biblioteket - forsøk der (og jeg bor ikke i Oslo).

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:49   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den heter det samme, men på bokmål. Filmen bør være å få tak i på steder med godt utvalg. Her i kommunen får man lånt den på biblioteket.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:01   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den heter det samme, men på bokmål.

Nettopp. Sammen er VI mindre alene, heter den visst også. Ser de har den på Bokkilden også.

Gammel 16-05-09, 21:33   #10
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Synes dere filmen er like bra som boka? Jeg er på siste del av boken nå og synes den er fantastisk!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 21:49   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte boka, og er følgelig ikke helt sikker på om jeg har lyst til å se filmen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:12   #12
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg likte boka, og er følgelig ikke helt sikker på om jeg har lyst til å se filmen.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:53   #13
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Ah - da skal jeg sjekke om de har dvd-en på biblioteket her i byen!

Gammel 26-05-09, 14:34   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble dypt skuffet over at filmen ikke hadde nynorsk tekst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 15:22   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabarbra, her.

Synes dere filmen er like bra som boka? Jeg er på siste del av boken nå og synes den er fantastisk!

Jeg tror kanskje jeg hadde likt filmen hvis jeg ikke hadde sett boka først. Filmen var noe helt annet enn boka og det jeg likte best med hele boka, nemlig de mellommenneskelige prosessene var ikke godt gjengitt i filmen. Jeg kunne nesten tenke meg å se filmen en gang til og da prøve å kutte ut alle tanker på boka, men prøve å la filmen tale for seg. Som gjengivelse av boka synes jeg filmen er svært dårlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 17:16   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte boka kjempegodt, og så filmen rett etterpå - generaltabbe!!!

Samboeren min syns den var ok, han har ikke lest boka.

Filmen er en hyggelig, og søt liten film, noe jeg ikke syns boka er, da den som nevnt er mer mellommenneskelig og dyptgående.

Jeg lånte den på biblioteket her i byen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.