|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Konisering. Trenger svar!skal på conisering i morgen, har fått påvist noen ekle celler som ikke er helt gode nede i "heimen". og leste på nettet at det skal bli tatt en prøve, en vevsbit, med TANG!!! med tang! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!Skjæres med laserslynge under lokalbedøvelse. Helt smertefritt (er ikke nerver der). Celleforandring er nokså vanlig, og her i huset er det ikke påvist endringer siden inngrepet i 2000.
![]() |
#3 |
Frafallen
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!Celleprøven er bare et lite klyp som ikke kjennes, påstås det.
![]() |
#4 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!Legen min sa til meg da jeg fikk vite om celleforandringene at dem rett og slett ikke viste hvor alvorlig det var og kunne ikke gi meg et eneste svar på noe som helst! måtte ringe til kvinneklinikken for å få vite hva som egentlig skulle skje for i brevet står det ikke annet enn hvor timen er og noe vanlig paragraf greier. og da jeg ringte brukte hun sikkert 5 minutter i telefonen på å komme frem til hva som stod i papirene mine. utrolig irriterende samtale. og da jeg spurte om hva alt som skulle skje var svarte hun bare en vevsprøve som kalles conisering, ikke noe om hva det egentlig gikk ut på, selv om jeg kom med flere spørsmål. (ser enda for meg den ekle hekksaksa). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Frafallen
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=5565
![]() |
#6 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!takker igjen for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!Coniserer de ved første konsultasjon etter henvisning til gyn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!Jeg hadde det samme for ganske mange år siden. Det er nok sikkert helt andre rutiner nå.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Conisering. Trenger svar!Tusen takk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Konisering. Trenger svar!Busy: Jeg ble innkalt til vevsprøve først. Det er mulig de går rett på koniseringen om de er sikre på hva det er.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Konisering. Trenger svar!Gikk greit, tok vevsprøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Konisering. Trenger svar!Ingen sting?
![]() |
#13 |
![]() Sv: Konisering. Trenger svar!Nei, men det blør godt ser jeg. Har tatt ibux etter råd fra doktoren da "menssmertene" satte inn. Følte meg litt kvalmen og uggen etter all nervøsiteten. Ellers gikk det fint. Veldig vondt var det ikke, men fryktelig ubehagelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Konisering. Trenger svar!Jeg tok konisering for noen år siden, da grein jeg meg til narkose siden celleprøve 2 var så vond (neida, jeg har ikke født barn). Har gått veldig fint siden, følges opp med kontroll hvert år og har ikke hatt noen forandringer siden da. Går sikkert veldig bra for deg også, dette er jo noe de gjør for å forebygge alvorligere ting. Jeg fikk forresten noe medisin for å hemme blødningene litt, det tok litt av... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Konisering. Trenger svar!Busy: Det blødde et par dager, nok til at jeg måtte bruke bind, men ikke like mye som en mens. Det blødde ganske mye mer før jeg fikk et par sting, ettersom han klippet tak i en blodåre eller to.
![]() |
|
|