Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bildestørrelse på blogspot

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-09, 13:35   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bildestørrelse på blogspot

Har en blog på blogspot.com. Den malen jeg har brukt har litt store felt på sidene, sånn at "tekstfeltet" er relativt smalt. Den resizer alle bilder til 400 piksler i bredden, og om jeg hotlinker inn bilder fra f.eks photobucket som er større, gjemmer deler av bildet seg bak andre elementer på blogen.

Nå har jeg sett noen andre bloger som har mye bredere felt og mye større bilde! Så prøvde jeg å finne ut av det selv, da... Jeg fikk skiftet mal, så nå er tekstfeltet til bloginnleggene mye bredere, men når jeg laster opp bilder blir de fremdeles resizet til 400 piksler i bredden. Hvis jeg hotlinker inn et bilde fra photobucket med 800 piksler i bredden går det helt fint nå - på min skjerm. Jeg aner ikke hvordan det ser ut andre steder...

Er det noe sted i innstillingene jeg kan velge å fylle bredden i skriftfeltet med bilder, sånn at det passer på alle skjermer? Eller stille inn sånn at jeg iallfall kan få bildene litt bredere enn 400 piksler...


__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:42   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Se om du finner noen svar her:
http://somminedagerer.blogspot.com/2...i-bloggen.html

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:47   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.481
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Når jeg adder fotos kan jeg velge om jeg vil at bildet skal være small, medium eller large. Kan ikke du det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:48   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Tusen takk! Dette skal jeg få til.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:53   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når jeg adder fotos kan jeg velge om jeg vil at bildet skal være small, medium eller large. Kan ikke du det?

Jo, velger alltid stor.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:57   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jo, velger alltid stor.

Men det har vel ikke noe å si for hvor stort bildet vises på bloggen, men på hvor stort det er når du klikker det opp.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 14:06   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Men det har vel ikke noe å si for hvor stort bildet vises på bloggen, men på hvor stort det er når du klikker det opp.

Åh. Jaja.

Men har du sett på den linken du ga meg? Kan se ut som bildene blir liggende et annet sted enn hos blogspot, da? Har ikke fullført enda, pcen min likte ikke dette windows-programmet, gitt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 14:10   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Åh. Jaja.

Men har du sett på den linken du ga meg? Kan se ut som bildene blir liggende et annet sted enn hos blogspot, da? Har ikke fullført enda, pcen min likte ikke dette windows-programmet, gitt.


Det har jeg ikke reflektert over, gitt.
Lenker sjøl tidvis fra Photobucket til bloggen, men synes Live Writer er veldig enkelt i bruk. Og nå oppdaget jeg nye funksjoner, som at man kan legge til vannmerke i bilder.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 14:12   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.481
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Men det har vel ikke noe å si for hvor stort bildet vises på bloggen, men på hvor stort det er når du klikker det opp.

Nei, når man klikker på bildet får man det alltid i originalstørrelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 14:24   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bildestørrelse på blogspot

Nå har jeg testa, og der man velger liten/medium/stor er på hvordan det vises i bloggen, ja. Lastet opp to bilder i samme størrelse, valgte liten på det ene og stor på det andre. Det største ble likevel resizet til 400, da... Men begge blir 800 px brede når jeg klikker på de.

Får kanskje ta en titt på dette WLW eller hva det het, da. Men betyr det at jeg må huske passordet til bloggen min? Det gjør jeg jo ikke. Kan jeg få det tilsendt, tro...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no