|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er 42 stor størrelse på klær?Det skulle man tro siden stor-størrelses-butikker begynner på str 42. Selv synes jeg det er langt fra stort, heller innenfor normalen, men dette sender signaler om at man er stor når man bruker denne størrelsen siden det tross alt er egne butikker for "store" mennesker. Jeg lurer på om man skal skamme seg hvis man er i 42-klassen og større, eller om man skal tenke at alt som er mindre er latterlig smått.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg drømmer om å komme inn i str 42. Da kommer jeg til å synes at jeg er tynn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg så forresten en fotoreportasje i vg magasinet i dag, flotte bilder av frodig dame. Endelig en fotosession med en kvinne som er som folk flest. Hun var virkelig vakker. |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Hvis 42, som i dag er large, skulle blitt medium måtte også 36 blitt xx-small. Det kan like godt føles stigmatiserende andre veien. Personlig synes jeg ikke 42 er spesielt stort.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?En plass må man begynne. Det er vel en del som bruker forskjellige størrelser på over- og underkropp og det kan kanskje bli upraktisk hvis en må shoppe i separate butikker for forskjellige deler av kroppen? (Jeg mener 42 er en høyst normal størrelse.)
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?42 large??
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Jeg syns ikke man skal skamme seg om man bruker str 42. Jeg syns heller ikke man skal latterliggjøre de mindre størrelsen. Det blir like dumt som å latterliggjøre store størrelser.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg synes det er helt naturlig at stor størrelse-butikker begynner på en "normalstørrelse", siden det betyr at de får vesentlig større kundegrunnlag enn om de for eksempel skulle begynne på str. 46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Men det finnes jo knapt nok butikker for oss småttiser jo. :snufs: Bare en liten digresjon men det er nesten lettere å finne i store størrelser enn i 32-34 som ser ut som voksenklær. |
![]() |
![]() |
#11 |
... med mjuke pigger...
For noen år siden måtte tynne og små kvinner handle på barnebutikker for å få klær som satt riktig, i dag har jeg inntrykk av at det finnes mange butikker der man må være liten og tynn for å finne klær. Mulig at det er butikker som appellerer mer til tenåringer enn voksne damer.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Det er helt klart at det er "verre" å bli sett på som stor bare fordi man bruker en normal str 42 i klær. Det er liksom ensbetydende med å være lykkelig og alle de der tingene å være tynn, men verden vil jo bedras. Dessuten er det fint med kvinnelige former. |
![]() |
![]() |
#13 |
... med mjuke pigger...
Hvis man føler at butikkene gjør en stor (= større enn en oppfatter seg selv) kan det være en måte å mestre vanskelige følelser som oppstår, uten at man nødvendigvis sier det høyt.
![]() |
#14 |
Passiv
|
Det snåle er at når jakka i xxs passer i vidden er den jo alt for lang, for det er slik at småfolk visstnok er 1,80 m høy og anorektiske. |
![]() |
![]() |
#15 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?For meg er det naturlig om stormotebutikker begynner der vanlige butikker slutter - str. 46/48.
![]() |
#16 |
Jeg har en venninne som er 146 høy, du er vel omtrent det samme? Hun er så heldig at hun er utdannet designer så hun lager masse klær selv. Men hun er jammen frustrert til tider over å ikke finne noe som passer til alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
Wow! |
![]() |
![]() |
#18 |
Helt out of topic, men hun er altså 146 cm, jeg er en 168 cm og en annen venninne er 176 eller noe sånt. I den periode vi var mye sammen alle tre så vi nok litt av en trio å se på, tripp, trapp tresko. Jeg tror at vi av en eller annen grunn gikk etter høyde og |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jupp. Det er ikke spesielt kult å kjøpe jeans i str. 12 år på H&M.
Da lurer jeg på hvor du handler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
|