Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan uttaler du nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 02:46   #1
Lita
Passiv

Standard

Hvordan uttaler du nicket ditt?

..Ja, tittelen sier vel sitt?.
Og med tileggspørsmålet; hvorfor valgte du nettopp det nicket?

Fant igjen en gammel tråd, "Er mammanick kult?" og ble litt inspirert.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 02:47   #2
Lita
Passiv

Standard

Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?

Jeg kan jo svare meg selv; Det uttales ganske så rett frem, Lita. Ikke noe mikk makk. Og hvorfor, fordi jeg alltid har blitt kalt Lita.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 02:47   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Turrbannsmukk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 02:49   #4
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Turrbannsmukk.

Ganske enkelt og ikke minst orginalt.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 02:50   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"bøvvtche" (som i Che Guevara *peker på avatar ) Kjælenavn fra skoletiden.

Gammel 27-02-09, 02:58   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Ganske enkelt og ikke minst orginalt.

Jeg satt faktisk og funderte på å lage en tråd om historien-bak-nicket selv, men du kom meg visst i forkjøpet.

Min historie (trommehvirvel): Jeg registrerte meg her uten å ha lest et eneste innlegg, og registrerte meg som "elektronika" (jeg har brukt det i andre nettsammenhenger før). Etter ca fem minutter på forumet fant jeg ut det var fryktelig likt en annen brukers nick og ville bytte. Men da fikk jeg helt jernteppe og fant ikke på noe som helst, det eneste som falt ned i hodet mitt var dette. Turban Smukk forekom enten i en regle eller en bok jeg ble lest for fra som 2-3-4-åring og som jeg aldri har funnet igjen. Jeg husker det fordi moren min pleide å kalle meg Turban Smukk (etter reglen/boken hun pleide å lese) hver gang jeg hadde badet og fikk håndkle rundt håret.

En blanding av sentimentalitet og merkelig hjernefunksjon i registreringsøyeblikket altså. En dag jeg får tid skal jeg nok finne et litt mindre merkelig nick.

Tillegg: Jeg tror kanskje det bør uttales turrbannsmokk?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:04   #7
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg satt faktisk og funderte på å lage en tråd om historien-bak-nicket selv, men du kom meg visst i forkjøpet.

Min historie (trommehvirvel): Jeg registrerte meg her uten å ha lest et eneste innlegg, og registrerte meg som "elektronika" (jeg har brukt det i andre nettsammenhenger før). Etter ca fem minutter på forumet fant jeg ut det var fryktelig likt en annen brukers nick og ville bytte. Men da fikk jeg helt jernteppe og fant ikke på noe som helst, det eneste som falt ned i hodet mitt var dette. Turban Smukk forekom enten i en regle eller en bok jeg ble lest for fra som 2-3-4-åring og som jeg aldri har funnet igjen. Jeg husker det fordi moren min pleide å kalle meg Turban Smukk (etter reglen/boken hun pleide å lese) hver gang jeg hadde badet og fikk håndkle rundt håret.

En blanding av sentimentalitet og merkelig hjernefunksjon i registreringsøyeblikket altså. En dag jeg får tid skal jeg nok finne et litt mindre merkelig nick.

Tillegg: Jeg tror kanskje det bør uttales turrbannsmokk?

To sjeler, en tanke!

Jeg syns helt ærlig nicket ditt er kult jeg da, kanskje litt langt om man MÅ sette fingeren på noe. Og det var det heller ingen som sa jeg måtte.
Avataren passet jo bare enda bedre etter den historien din!
Ja, skal det skrives som det uttales må det bli turrbannsmokk.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:22   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Interferens eller Intårferens hvis man sier det på min dialekt.
Jeg blander meg altfor ofte opp i ting jeg egentlig ikke har noe med, samt at jeg liker hockey, og Interference er en utvisning i hockey (takle motstander som ikke har puck) og det kan ende som avataren min.
Egentlig ikke veldig originalt, men jeg prøvde å anonymifisere meg selv når jeg meldte meg inn på SG, etter en liten stund gav jeg opp det prosjektet.
På fora jeg holdt meg tidligere har jeg brukt mitt eget kallenavn, men nå er jeg bare Inter liksom.

Gammel 27-02-09, 03:30   #9
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Interferens eller Intårferens hvis man sier det på min dialekt.
Jeg blander meg altfor ofte opp i ting jeg egentlig ikke har noe med, samt at jeg liker hockey, og Interference er en utvisning i hockey (takle motstander som ikke har puck) og det kan ende som avataren min.
Egentlig ikke veldig originalt, men jeg prøvde å anonymifisere meg selv når jeg meldte meg inn på SG, etter en liten stund gav jeg opp det prosjektet.
På fora jeg holdt meg tidligere har jeg brukt mitt eget kallenavn, men nå er jeg bare Inter liksom.

Liker nicket ditt! Og siden jeg så alle andre bare skriver Inter, så menget jeg meg. :lett påvirkelig som tror selv hun har vært FP`er i lang tid:

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:38   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia uttales ganske rett frem, men staves derimot Teofelia.

Teofelia er arbeidstittelen faren min gav meg mens jeg ennå var et foster. Jeg fikk med andre ord nick før jeg fikk navn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:59   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Liker nicket ditt! Og siden jeg så alle andre bare skriver Inter, så menget jeg meg. :lett påvirkelig som tror selv hun har vært FP`er i lang tid:

Ja men det er helt i orden, jeg lyder Inter. Til og med når det blir ropt etter meg på gaten.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Teofelia uttales ganske rett frem, men staves derimot Teofelia.

Teofelia er arbeidstittelen faren min gav meg mens jeg ennå var et foster. Jeg fikk med andre ord nick før jeg fikk navn.

Arbeidstittelen? Unnskyld men .
Litt kult egentlig når jeg tenker meg om.

Gammel 27-02-09, 04:15   #12
Lita
Passiv

Standard

Ja men det er helt i orden, jeg lyder Inter. Til og med når det blir ropt etter meg på gaten.

Håper jeg får testet ut det en gang! Men da kan du ikke vite hvem jeg er på forhånd, for det er juks.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 04:23   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Hehe, det er ikke tull altså.
Det er flere av mine venner som kaller meg for Inter, det er like naturlig som at de bruker mitt egentlige navn.

Gammel 27-02-09, 04:30   #14
Lita
Passiv

Standard

Hehe, det er ikke tull altså.
Det er flere av mine venner som kaller meg for Inter, det er like naturlig som at de bruker mitt egentlige navn.

Hvorfor ikke, og Inter er jo ikke litt i nærheten av ditt egentlige navn heller!
Jeg reagerer vel ikke så mye på Lita lenger, tror jeg.

Men, natta.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 04:34   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Natta ja.

Gammel 27-02-09, 06:45   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Mistri, ikke Miste i.

Nei opprinnelsen ble nå bare sånn. Hadde et helt annet før andre steder, men det ble så misforstått bestandig så jeg måtte finne på noe annet her inne.

Gammel 27-02-09, 07:00   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten e på slutten, med trykket på enn-stavelsen. Men jeg blir ikke sur om noen sier hele navnet, med e-en på slutten. Og nicket er fordi jeg startet med alfabetet da jeg skulle finne nick, og Adrienne var en av de første A-navnene jeg kom på. :lat:

Gammel 27-02-09, 07:10   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirsebær er vel ikke så vanskelig å skjønne hvordan uttales. :-)

Jeg har allltid hatt en ting for kirsebær. Det er min greie. Derfor ble det det.
Historien bak hvorfor jeg har en ting for kirsebær er lang og kjedelig, så den skal jeg ikke dra her.

Gammel 27-02-09, 07:49   #19
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Trøtt er vel ikke så vanskelig å skjønne hvordan man uttaler. Jeg var gravid med nr 2 da jeg debuterte med nick og det jeg hadde tenkt å ta var opptatt. Jeg var (og er) himla trøtt så da ble det trøtt.

Gammel 27-02-09, 07:51   #20
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heiko, rett frem. Heiko ble nicket fordi jeg så ut som en stranda hval da jeg var gravid. Det var i perioden at hvalen Keiko var ett hett tema, og det var min mor som lanserte navnet. K ble byttet ut med H som er forbokstaven i navnet mitt og dermed var Heiko en realitet.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.