|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
godt brukt
|
![]() Noahs ark og julekrybber...Ser at mange er så begeistret for Noahs Ark. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber..Jeg har ingen problemer med å kjøpe slike ting, og jeg er ikke religiøs. (ikke pr definisjon, hvertfall)
![]() |
#3 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber..Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg er som deg, men kom over sperren ang. julekrybbe i år. Nå er min eldste stor nok til å få med seg historien, og da er det hyggelig å ha en julekrybbe hjemme.
![]() |
#4 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber..Jeg diskuterte akkurat det samme med mannen, vi er ikke religiøse av noen art. Men gutten vår leker så engasjert med en sånn Noahs Ark i bhg, og jeg synes det er bare fint. Det er jo dyr og en båt, unger digger jo sånt.
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber..
Jeg synes Noa-fortellingen er vanskelig jeg. Hvorfor ville Gud drepe alle menneskene og ødelegge verden? Det er ikke bare bare å forklare fireåringen min den biten av historien. Nå skal det sies at begge guttene mine synes historien om Noe er flott, og at jeg har måttet lese og fortelle masser av forskjelliger versjoner bare nå i høst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber..Jeg er komplett ateist, men har kjøpt Noas ark til storesøster (den ble stykket opp i julekalenderen i fjor). Storesøster liker både båter og dyr, og den har vært veldig populær. Ateistmora har foreløpig ikke bidratt med bibelhistorien, men jeg har ikke noe imot å fortelle den som en historie.
![]() |
#8 |
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan vel bare signere her. Etter hvert vil jenta vår sikkert få høre historien om Noahs ark og andre i "samme gata". Men jeg tror det kommer til å være fokus på at det nettopp er det: historier. Ikke noe som har rot i vår virkelighet.
![]() |
#9 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber...Vi har ikke døpt barna våre og vi tror ikke på gud. Her kommer Jesus og Noah på lik linje med påskeharen og julenissen, så jeg har ingen problemer med å kjøpe hverken arken eller krybba. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Kan signere denne. Det vil si, jeg har ikke kjøpt noen ark ennå, men ville nok ikke hatt noe problem med å gjøre det. Krybbe har ingenting med min julefeiring å gjøre og kommer ikke i hus.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber...Julekrybbe har jeg - selv om jeg ikke definerer meg som kristen lenger.
![]() |
#12 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noahs ark og julekrybber...Vi har julekrybbe og den er vi stolte av og står fremme i glasskapet vårt med lys over, så den kan folk som kommer på besøk beundre i sin prakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|