|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Pelsstell av kattJeg var en uke borte i januar og det var nok til å komme hjem til en meget flokete katt.
![]() |
#2 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pelsstell av kattKan du holde noe av pelsen under buken og ved beina noe kortere enn normalt nå når det er vinter og snø ? Det ville jeg gjort. Ellers er det bare saksen som er eneste utvei da. Og jevnlig børsting.
![]() |
#4 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Pelsstell av kattDe langhårede kattene jeg har hatt har ikke likt børsten noe særlig, men jeg har brukt hendene mine til å rive flokene fra hverandre og løs. Dette går når flokene er ganske nye og hjelper godt i det daglige stellet, jeg sitter alltid og plukker på kattene mine når de kommer opp på fanget og skal ha kos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Pelsstell av kattHadde langhåret katt for noen år siden , og hun fikk mange slike tugger.
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Pelsstell av kattJeg har en spesiell børste jeg bruker på katten min som tar floker. Ellers så deler jeg den med fingrene når katten ligger på fanget. og river forsiktig ut etterhvert somd et løsner. Katten vår syns det er ok utrolig nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: Pelsstell av kattDu kan bruke tynnesaks, sånn dom frisører bruker, de fåes også til hunder. Ellers så bruker katter å godta etterhvert, om de ser det har en hensikt for dem. Kjøp noe kattegodt, som hun kun får etter greing. Gre hver dag, og riv opp flokene på tvers liksom, da løsner de fortere om de er ferske. Det lugger ikke så mye for katten heller. Om hun biter, ta på en hanske på den hånda nærmest hodet. De bruker bare å bite for å advare, altså ta tak rundt huden, samme med kloring, så klarer du å holde hånda stille når hun biter til, merker du sannsynligvis ikke mye til det. Katten forventer at du rykker vekk hånden, så når du ikke gjør det, skjønner katten sannsynligvis at hun har tapt. Katter er veldig smarte, og lærer ofte ganske fort! Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|