|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når vi voksne flyr alene ...Jeg har aldri hatt spesielt flyskrekk noen gang. Men etter at jeg har fått barn, kjenner jeg en svak angst komme hver gang jeg flyr alene. Skrekken for at flyet skal falle ned og jeg dø har plutselig blitt vanlig de få gangene jeg reiser alene med fly. Hvis jeg dør, vil jeg ikke kunne se mine barn vokse opp - og mine barn må vokse opp uten en mor. Jeg kjenner at mye mer står på spill, noe som gjør meg mer engstelig.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Å ja. Jeg er livredd hvis jeg flyr alene, og livredd hvis ungene flyr uten meg. Flyr vi sammen er jeg ikke like redd, for da er det i hvert fall ingen som sitter igjen uten den/de andre.
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jepp, hadde ikke så mye som et snev av flyskrekk før jeg fikk barn, men nå kjenner jeg det godt i magen. Er ikke så redd at det hindrer meg fra å dra noen steder, men jeg er smånervøs og er obs på lyder osv. Når hele familien, inkl. min søster m/fam. og moder'n dro til Spania i fjor sommer, var jeg roligheten selv. Om flyet datt ned, var det i hvert fall ingen av mine nærmeste som satt igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Nei etter å ha jobbet ei tid der oppe i luften så føler jeg meg svært så trygg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jeg tenker også at hvis vi alle drar alene, er det i hvert fall ingen som blir igjen alene om flyet detter ned, mest sannsynlig. Det er en fæl tanke det også, men det er jo tross alt bedre. Man lider ikke når man ikke lever lengre.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Ja, jeg har blitt helt tullete når det kommer til å reise med fly. Jeg er egentlig aller mest redd når jeg og mannen flyr sammen alene uten barn, hvis bare jeg flyr vet jeg jo at han er igjen for å ta vare på dem. Det har heldigvis ikke blitt så ille at jeg lar flyskrekken begrense meg, men jeg synes det er pyton å fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...
Ja. Jeg var ikke spesielt bekymret for det før, men liker det ikke så godt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jada, her har jeg fått noen sånne katastrofetanker forbundet med å fly alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jada, jeg har slike katastrofetanker. Jeg synes tanken på at noe skal tilstøte oss begge samtidig er verst jeg da … (
![]() |
#13 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jada.. Jeg har aldri vært redd for å fly, eller hatt den minste tanke om at noe fælt kunne skje når jeg var ute å fløy før. Men, på min tredje flytur med poden (bare jeg og han) tok panikken meg i flysetet. Alle mulige tanker om hva som kom til å skje om vi måtte nødlande, hvis flyet kræsjet, på stakkars mannen som skulle sitte igjen alene, på at da ble poden aldri gammel osv.osv.osv.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jeg er blitt litt værre. Spesielt om jeg reiser alene. (Eller aller verst: Bare meg og mannen)
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jeg kjenner meg igjen ja.
![]() |
#16 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jeg er oppvokst med en mor med angst, overdreven bekymring og stadig nye katastrofetanker, så jeg feier bryskt vekk alle slike tanker.
![]() |
#17 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Vi fikk begge mer flyskrekk etter vi fikk barn
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jeg tenker som så at risikoen for å forulykke når jeg kjører bil er adskillig større enn risikoen for å forulykke i et fly. Jeg lar ikke være å kjøre bil allikevel. Jeg lar ikke være å fly heller. |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Jeg er generelt bekymret for at jeg ikke kan dø for da har barna mine ingen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Når vi voksne flyr alene ...Ja helt klart, men enda mer når jeg har ungene med. Den store redselen er "hva om jeg må komme meg ut av flyet i en nødsituasjon med alle tre?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|