Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snøkaos på østlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 20:37   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Snøkaos på østlandet

Det står det på de aller fleste nyhetsider nå. Ler meg skakk av den årlige diskusjonen mellom nordlendinger og østlendinger. Man blir aldri enig uansett.

Det er lit kaotisk ute nå, her kjører det en liten traktor rundt og tutter. Veien har blitt 1 1/2 meter smalere og i kryssene må man være ekstremt forsiktig. På utsiden her(bor på hjørnetomt) så er den enveiskjøring i krysset mot normalt.

Jeg sliter med å komme med opp med skuffen på brøytekantene og må nå måke hele oppkjørselen med skuffe. Vurderer sterk å kjøpe en freser, men de koster desverre skjorta.

Flere som sliter med snøen nå?

Gammel 07-02-09, 20:39   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snøkaos på østlandet

Sliter gjør jeg vel ikke akkurat, men vi har MYE snø ja. Har litt problemer med å få den unna nå.
På terrassen rekker snøen meg til livet. Der er det umåka.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:40   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært ute og kjørt endel i dag og det er skikkelig ekkelt enkelte steder. Nå skal jeg ikke bevege meg ut igjen før utpå i morgen, men da satser jeg på at gubben har måkt endel. Heldigvis har vi freser, selv om jeg aldri har brukt den
Men det er nok snø nå!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:41   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi snør jo snart inne. Og det snør og det snør.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:41   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mye snø. Håper at det snart slutter å snø. Jentene skal kjøre kombinert renn i morgen. Propellmannen var å preparte bakke og løyper idag. Det har snødd igjen etter det. Så det blir tidlig på`n i morgen.

Gammel 07-02-09, 20:41   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

På balkongen i andre etg. så ser jeg ikke ut gjennom verandadøra. Aner ikke hvor mye snø det har kommet i dag jeg altså, men det lå en del fra før av, så det blir jo en del. Er over en meter brøytekanter hvertfall. Snøen er høyere en gjerdet.

Gammel 07-02-09, 20:42   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg var en snartur på butikken, borte i max 5 min, måtte koste og skrape frontruta.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:42   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen ble stående fast i sta ut fra Rimi fordi han skulle være smart og kjøre bakveien videre. Så det kan han skylde seg selv for. Men en snill kar stoppet og dyttet litt. Største tulla måtte kjøres i bursdag, og der var det et par talentløse kjørere innom. Mannen måtte rygge ut bilen til hun ene. Eller så har jeg nøyet meg med å se ut på snøværet i dag og tenkt på at jeg var glad for at det ikke var hverdag og jeg skulle på jobb, for det hadde garantert vært kaos.

I morgen tidlig rett etter frokost så er det bare rett i ulltøy og vinterdresser alle mann/damer og base ute i snøen. Så får vi vel måket vekk litt i løpet av formiddagen også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:43   #9
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også vært ute og kjørt i dag og det var et mareritt. I allefall på vei hjem.

Og jeg tror det hadde vært minst like mye kaos nordpå om de hadde samme antall biler...

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:43   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg til all snøen så er servoen på bilen min ikke god, og det er litt dårlig kombinasjon med all snøen i veien.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:44   #11
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

naboen freste hos meg klokka 1700. Nå ligger det nesten 30cm her ute igjen...
Så det snør jo "litt" da!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:45   #12
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Mannen ble stående fast i sta ut fra Rimi fordi han skulle være smart og kjøre bakveien videre. Så det kan han skylde seg selv for. Men en snill kar stoppet og dyttet litt. Største tulla måtte kjøres i bursdag, og der var det et par talentløse kjørere innom. Mannen måtte rygge ut bilen til hun ene. Eller så har jeg nøyet meg med å se ut på snøværet i dag og tenkt på at jeg var glad for at det ikke var hverdag og jeg skulle på jobb, for det hadde garantert vært kaos.

Rimi nedi gata her eller? På T.... De måkte ikke den ene gata før i ettermiddag, men jeg har heldigvis ikke utkjørsel til den veien. Har hatt bursdagselskap for frøkna i dag. Alle som kunne komme, kom. De hadde sliti for å komme fram ja.

Gammel 07-02-09, 20:45   #13
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vært ute og kjør i dag ja,men jobber i hjemmespl,og vant til og kjøre under mange vanskelige forhold.Så gikk greit.

Broren min jobber med og rydde snø på Gardermoen i dag da....Stakkars han i dag....

Gammel 07-02-09, 20:47   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor jo ikke så langt unna deg Misteri og det er like kaos her. Det er ekstremt dårlig med brøyting av veiene også.
Vi har vært to runder og måket i dag, det tar to timer å få gårdsplass og utkjørsel snøfri.
Glad jeg ikke er på jobb i helgen ! Det er det rene vanvidd i hjemmetjenesten på slike dager.

Gammel 07-02-09, 20:47   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Misteri: Tror vi bor på forskjellig side av byen. På S. var dette.

Posten tror jeg ikke har giddi og vært ute og kjørt her vi bor engang i dag. Skjønner dem godt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:48   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Bare å holde seg inne, det var knapt sikt på E18 da jeg kjørte mellom byene her i ettermiddag.

Gammel 07-02-09, 20:51   #17
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Misteri: Tror vi bor på forskjellig side av byen. På S. var dette.

Posten tror jeg ikke har giddi og vært ute og kjørt her vi bor engang i dag. Skjønner dem godt.

Har heller ikke sett postbilen i dag. De hadde ikke kommet fram i gata her.

Det blåser jo også en del, så ytterdøra mi føyker igjen. Kjekt med verandadør.

Gammel 07-02-09, 20:53   #18
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Glad vi har traktor og at jeg ikke kan kjøre den

Kuene ser ut som vandrende snøhauger, skjønner ikke at de gidder å være ute
Avisa kom 4 timer senere enn vanlig her, men det spiller ingen rolle for min del.

Gammel 07-02-09, 20:54   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal snart avgårde på jobb og gleder meg ikke til å kjøre. Ikke hjelper det å ta kollektivt heller.
Mannen har måkt skikkelig her i dag og det synes ikke nå.
Sikker på at det har kommet ihvertfall 50 cm siden i natt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:56   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

Glad vi har traktor og at jeg ikke kan kjøre den

Kuene ser ut som vandrende snøhauger, skjønner ikke at de gidder å være ute
Avisa kom 4 timer senere enn vanlig her, men det spiller ingen rolle for min del.

Har du kuer? Nei jeg hadde heller ikke giddi å vært ute om jeg var en ku..

Emneord
snøhysteri

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.